Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@23:33:51 GMT

مجازات رابطه نامشروع از طریق تلفن

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۱۶۲۶

جرم رابطه نامشروع ممکن است هم در واقعیت و به‌صورت فیزیکی اتفاق افتاده باشد و هم از طریق تلفن و پیامک. ناطقان: یکی از جرایم مطرح در مراجع قضایی جرم رابطه نامشروع است. جرم رابطه نامشروع بر طبق قانون مجازات اسلامی زمانی به وقوع می‌پیوندد که هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها رابطه ازدواج نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب از مجله دلتا به موضوع مجازات رابطه نامشروع از طریق تلفن می‌پردازیم.
مجازات رابطه نامشروع تلفنی و پیامکی

ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی قسمت تعزیرات، مقرر می‌دارد:

«هر گاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می‌شود.»

این ماده بیان می‌کند که چنانچه رابطه نامشروع، مشمول شرایط مربوط به تحقق زنا نباشد، طبق متن این ماده با آن برخورد خواهد شد.

به این صورت که با تشخیص قاضی برای هر دو طرف به میزان حداکثر تا ۹۹ ضربه شلاق تعیین خواهد شد و چناچه یکی از طرفین برای ایجاد این رابطه به زور و اجبار دست زده و طرف مقابل ناراضی و خلاف میل خود مجبور به این کار شده باشد، تنها طرف مجبورکننده به این مجازات محکوم خواهد شد.

مجازات رابطه نامشروع
چگونگی اثبات رابطه نامشروع پیامکی

اثبات کردن رابطه نامشروع از طریق پرینت پیامک مخابراتی امکان‌پذیر است. پرینت آن با دستور قاضی به سهولت انجام می‌شود. اینکه آیا با پیامک رابطه نامشروع قابل اثبات است یا خیر، در صورتی اثر دارد که قاضی به وجود رابطه نامشروع پی ببرد و منجر به اثبات جرم شود. در این جرایم علم قاضی و نظر وی در اثبات این جرم بسیار مهم و تاثیرگذار است. برای شکایت از جرم رابطه نامشروع فرد شاکی می‌تواند به دادسرا مراجعه کند. برچسب ها: مجازات ، رابطه نامشروع ، تلفن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مجازات رابطه نامشروع تلفن مجازات رابطه نامشروع جرم رابطه نامشروع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم

یکی از مقامات ارشد حماس که نام او فاش نشده در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «اشغالگران با اصرار بر ادامه جنگ مانع از توافق می‌شوند. رژیم صهیونیستی به دنبال معامله‌ای برای بازپس گیری اسرای خود است بدون اینکه این موضوع را با پایان دادن به تجاوز مرتبط کند». 

به گزارش الجزیره، مقام حماس تاکید کرد که این گروه «تحت هیچ شرایطی با توافقی که به صراحت شامل توقف جنگ در غزه نباشد» موافقت نخواهد کرد.

وی گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی برای دستیابی به توافق است. اطلاعات ما تایید می‌کند که نتانیاهو به دلایل شخصی مانع از توافق شده است». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. 

بنیامین نتانیاهو قبلا مدعی شده بود که در صورت حصول یا عدم حصول توافق، طرح حمله به رفح را عملی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: با توافقی که شامل توقف جنگ در غزه نباشد، موافقت نمی‌کنیم
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»