Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلایل ریزش مو و طاسی سر

به طور کلی عوامل مهمی در ریزش مو و طاسی سر دخیل هستند که بروز هر یک از آن ها به تنهایی می تواند سبب ایجاد این مشکل در افراد شود. از مهم ترین و شایع ترین علل ریزش مو می توان به ریزش مو ارثی،عدم تغذیه مناسب، بیماری ها و برخی از روش های درمانی، عدم رسیدگی صحیح به موها و استفاده بیش از حد از وسایل و مواد حالت دهنده مو، استرس و فشارهای روحی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد.

کاشت مو چیست؟

امروزه به لطف روش های مختلف کاشت مو می توان موهای از دست رفته را به طور طبیعی به سر بازگرداند و شاهد رویش مجدد آن ها بود. کاشت مو مطمئن ترین روشی است که تا به امروز برای رفع ریزش و درمان طاسی سر استفاده می شود. اگر بخواهیم به طور خلاصه کاشت مو را تعریف کنیم می توان گفت به برداشت فولیکول مو از نواحی با بانک مو مناسب و کاشت آن ها در نواحی کم پشت و یا عاری از مو، کاشت مو می گویند.

آنچه که سبب به وجود آمدن روش های مختلف کاشت مو می شود، پیشرفت روش های درمانی جهت انجام هر چه بهتر و تاثیر بهتر کاشت مو می باشد. این بدین معناست که از گذشته تا به امروز شاهد روش های کاشت مو مختلفی هستیم که هریک دارای تفاوت هایی در نوع برداشت و کاشت هستند و هرچه پیشرفت علم درمانی دچار پیشرفت و تغییر و تحول شده است، روش های کاشت مو با کیفیت بالاتری انجام می شوند.

انجام کاشت مو در تمامی روش ها شامل سه مرحله کلی می باشد که عبارتند از برداشت واحد های فولیکولار مو یا همان گرافت مو، آماده کردن گرافت ها جهت کاشت در محل از پیش مشخص شده و مرحله آخر که کاشت گرافت های مو نام دارد. از این روش امروزه برای کاشت ابرو و یا کاشت ریش برای آقایان استفاده می شود.

مهم ترین مزیت کاشت مو استفاده از موهای طبیعی خود فرد می باشد که به طور کامل با بدن فرد تطابق خواهد داشت.بنابراین چنانچه فرد مورد نظر دارای بانک موی مناسبی جهت برداشت باشد، می تواند از این روش استفاده نماید. این کار با آزمایشات و بررسی های لازم توسط پزشک متخصص صورت می پذیرد. بهترین ناحیه برای برداشت مو جهت کاشت، نواحی پشت سر و اطراف گوش ها می باشد.دلیل این امر شباهت خواص مو همچون ضخامت، جنس و... در این ناحیه با محلی است که موها دچار ریزش می شوند.اگرچه در برخی افرادی که بانک موی مناسبی ندارند می توان از سایر نقاط بدن همچون موهای سینه و اطراف آن جهت کاشت مو استفاده کرد.

انواع روش های کاشت مو

همانطور که گفته شد امروزه شاهد جدیدترین روش های کاشت مو هستیم که علاوه بر نتیجه نهایی مورد انتظار، کمترین میزان مشکلات روش های تهاجمی قدیم همچون درد، خونریزی، باقی ماندن جای بخیه و... را دارند. از روش های رایج و قدیمی کاشت مو که امروزه در کلینیک های به روز به ندرت انجام می شوند می توان به کاشت مو به روش FUT اشاره کرد که این روش جز ابتدایی ترین روش پیوند مو محسوب می شود.

در کاشت مو FUT نیاز به جراحی جهت برداشت مو بود که این کار با برداشت پوست پشت سر به صورت نواری و سپس برداشت فولیکول ها و کاشت آن ها در ناحیه مورد نظر انجام می شد.به دلیل مشکلات زیادی که این روش با خود در بر داشت و نتیجه نهایی آن مورد انتظار نبود، این روش تقریبا منسوخ شده می باشد.

جایگزین این روش طی سال های بعد کاشت مو به روش FIT یا FUE بود که برای اولین بار به صورت غیر جراحی انجام این کار میسر شد. در این روش برداشت موها به وسیله پانچ های دستی مخصوص انجام می شد که تنها تفاوت این روش با روش FUT در همین موضوع بود.البته عملکرد پانچ ها به گونه ای بود که امکان آسیب به گرافت های مو و از بین رفتن آن ها زیاد بود و عملا بخش قابل توجهی از بانک موی فرد دچار آسیب می شد.امروزه روش FUE متداول ترین راه برای انجام کاشت ریش می باشد.

روش بعدی که پس از کاشت مو FIT مورد استقبال قرار گرفت، کاشت مو به روش SUT بود که امروزه هم از آن استفاده می شود. این روش یکی از بهترین روش های کاشت مو تا به امروز می باشد که در آن از میکروموتور های تمام اتوماتیک جهت برداشت گرافت ها استفاده می شود.این موضوع سبب کمترین میزان اسیب به فولیکول مو شده و علاوه بر این سرعت برداشت و کاشت مو را افزایش می دهد.پس با استفاده از کاشت مو SUT شاهد تراکم بیشتری از مو در ناحیه کاشت خواهیم بود.البته در این روش کاشت مو همچنان به شیوه مرسوم و سنتی انجام می شود که ممکن است کمی زمان بر و سبب ایجاد مشکل در فولیکول مو شود.

جدیدترین روش کاشت مو

پس از کاشت مو به روش SUT محققین و پزشکان به دنبال راه جدیدی برای کاشت مو گشتند که توانستند بهترین روش کاشت مو تا به امروز را به وجود آورد. کاشت مو به روش میکروفیت یا MicroFIT جدیدترین روش کاشت مو تا به امروز است که از سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط پزشکان انجام شد.دستیابی به کاشت مو میکروفیت حاصل بررسی و تحقیق چند ساله پزشکان متخصص مو اروپا است که در آن موفق به ابداع وسیله ای جهت برداشت و کاشت مو شدند. قلم ایمپلنتر به منظور انجام برداشت و کاشت مو با بالاتری سرعت و کمترین میزان آسیب به فولیکول مو ابداع و تا به امروز انجام کاشت مو با استفاده از این روش، بهترین روش کاشت مو شناخته می شود.

کاشت مو به روش میکروفیت

همانطور که گفته شد در این روش انجام مراحل برداشت و کاشت توسط دستگاه پیشرفته ای انجام می شود که علاوه بر بالا بردن سرعت انجام این کار، دیگر نیازی به ایجاد برش های آزار دهنده برای کاشت مو نمی باشد. این دستگاه قادر به ایجاد برش های بسیار ظریف(در ابعاد میکرونی) با عمق یکسان بوده و قادر به کاشت مو در بالاترین میزان تراکم در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. علاوه بر این عملیات برداشت مو نیز با ظرافت خاصی انجام می گیرد به طوری که هیچگونه آسیبی به بانک مو فرد نخواهد زد و با توجه به این موضوع می توان شاهد برداشت و کاشت مو تا ۴ برابر بیشتر از سایر روش ها بود.

معرفی برترین کلینیک کاشت مو به روش میکروفیت

با توجه به این که این روش درمانی نیازمند تجهیزات کامل و بروز و همچنین بهره گیری از پزشکان متخصص و کار آزموده در زمینه کاشت مو به روش میکروفیت می باشد، امروزه در معدود کلینیک هایی شاهد انجام کاشت مو به روش MicroFIT هستیم. با بر اساس تحقیقات به عمل آمده در زمینه انجام کاشت مو با استفاده از این روش منحصر به فرد و براساس اعلام انجمن پیوند موی ایران، کلینیک تهران بیوتی سنتر در سال ۹۹ به عنوان برترین کلینیک کاشت موی ایران انتخاب گردید. این انتخاب براساس فاکتورهای مختلفی چون رضایت مشتریان، تجهیزات و امکانات، نوآوری، تراکم بالای کاشت مو و تعداد پزشکان متخصص در این مجموعه انجام شده است.

کد خبر 691720 برچسب‌ها موی سر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موی سر برداشت و کاشت مو روش های کاشت مو استفاده می شود انجام کاشت مو تا به امروز روش کاشت مو جهت برداشت فولیکول مو کاشت مو کاشت مو کاشت مو برداشت مو گرافت ها ترین روش ریزش مو بانک مو روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان

سرمربی روسونری اعتصاب افراطی‌های میلان را درک می‌کند.

طرفداری | استفانو پیولی به شایعات توافق با ناپولی واکنش نشان داد.

 در چارچوب دیداری از هفته سی و پنجم رقابت‌های سری آ فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم میلان و جنوا فردا (یکشنبه) در سن سیرو به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در صورت پیروزی روسونری در جدال فردا، حضور شیاطین در سوپرجام فصل آینده ایتالیا قطعی خواهد شد.

استفانو پیولی، سرمربی میلان در نشست خبری پیش از بازی در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد که مهم‌ترین آن شایعات توافق او با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان (کورواسود) بود. پیولی در این خصوص گفت:

 شایعات پیوستن به ناپولی؟ 

هنوز 4 بازی باقی مانده است. درست است که در بیرون از زمین در مورد همه چیز به جز بازی ها صحبت می کنند، اما ما درون تیم این کار را نمی کنیم. ما حس مسئولیت پذیری بالایی داریم. در پایان فصل در مورد آینده صحبت خواهیم کرد. من فقط به بازی فردا فکر می کنم. سپس بعد از اتمام بازی‌ها با باشگاه ملاقات خواهم کرد و خواهیم دید چه کاری باید انجام دهیم.

فردا جو سن سیرو متفاوت خواهد بود (تحریم کورواسود) 

هواداران در سال‌های اخیر حامیان ارزشمندی بوده‌اند که همیشه، به‌ویژه در لحظات دشوار، از ما پشتیبانی کرده‌اند. من هرگز این را از یاد نخواهم برد. آن‌ها موضع خود را مشخص کرده‌اند و من به آن احترام می‌گذارم، اما باید به پیروزی در بازی فردا فکر کنیم. از نظر شخصی، می‌توانم بگویم که در سال‌های اخیر بارها با قلبی سرشار از شادی از سن سیرو به خانه برگشته‌ام. اما اخیراً اوضاع تغییر کرده و من کمی غمگین‌تر شده‌ام...

آیا انگیزه‌ای برای شما در این مقطع باقی مانده؟

ما فرصت داریم نشان دهیم یک گروه منسجم هستیم که به سرنوشت باشگاه اهمیت می دهد. انگیزه وجود دارد. کار ما هنوز تمام نشده است. باید اراده بهترین بازی کردن و پیروزی را داشته باشیم. هنوز 4 بازی باقی مانده و مقام دوم هنوز قطعی نشده است.

رابطه شما با مدیران میلان؟

زلاتان و موندکادا دیروز اینجا بودند. رابطه من با مدیران همیشه خوب بوده و در پایان فصل نیز همینطور خواهد بود.

آینده؟

می دانم باور کردن من برای شما سخت است، اما من به هیچ وجه به آینده خودم فکر نمی کنم. تمرکز من روی بازی‌های پایانی است، سپس با باشگاه ملاقات خواهم کرد و تصمیم می گیریم که چه کاری باید انجام دهیم.


آیا خودت را بخشی از تاریخ میلان می‌دانی؟

مشخص است که من بخشی از تاریخ میلان هستم، نه فقط به خاطر اسکودتو، بلکه به این دلیل که پنج فصل این تیم را هدایت کردم و روزهای خوب و بدی را پشت سر گذاشتم. 


وضعیت کالولو و پوبگا؟

آنها به تیم اضافه خواهند شد و می توانند بخشی از بازی را نیز انجام دهند.


بازی با جنوا؟

جنوا به خوبی فضاها را پوشش می دهد. ما باید در درک اینکه چه زمانی فشرده بازی کنیم و چه زمانی تهاجمی باشیم، خوب باشیم.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم)
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید