Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گارد ملی پایگاه هوایی پرتلند آمریکا، نخستین واحد امنیتی این کشور به شمار می‌آید که نخستین روبات سگ‌نما را دریافت خواهد کرد. این پایگاه هوایی قصد دارد به تست فناوری این ربات پرداخته و از آن برای عملیات‌های شناسایی و امنیتی استفاده کند.

بر اساس گزارش‌ها، این ربات سگ‌نما قادر به انجام شناسایی تصویری و گشت زنی در اطراف حصار،‌ بدون آسیب رساندن به افراد داخل پایگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه هوایی تا کنون یک ربات سگ‌نما دریافت کرده و در حال تست و بررسی قابلیت‌های آن است و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه، این فناوری به دیگر واحدهای ارتش نیز ارائه خواهد شد.

این ربات سگ نما می‌تواند با یک بار شارژ شدن به مدت هفت ساعت به عملیات بپردازد. کنترل این ربات از راه دور و توسط اوپراتور داخل پایگاه صورت می‌گیرد اما قصد ارتش آمریکا بدین صورت خواهد بود که با برنامه ریزی، این ربات به صورت خودگردان به انجام وظایف محوله بپردازد.

طی یک دهه اخیر استفاده از تسلیحات اتوماتیک و تجهیزات نظامی خودکار با استقبال و محبوبیت گسترده‌ای در میان ارتش آمریکا مواجه شده است.

البته استفاده از تسلیحات و تجهیزات خودکار و تاثیرات آن بر روی فرصت‌های شغلی در میان ارتش آمریکا به یکی از بحث‌های مهم تبدیل شده است. کارشناسان نظامی معتقدند که استفاده از ربات‌ها می‌تواند خلاقیت بیشتری را در عرصه نبرد برای ارتش به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عملیات شناسایی ارتش آمریکا ارتش آمریکا سگ نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد