Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه ترکیه سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری تی‌آرتی، دلیل احضار سفیر آلمان، وقوع آتش سوزی در کنسولگری ترکیه در شهر اشتوتگارت اعلام شده است. 

گزارش شده است که این آتش سوزی پس از ان روی داد که دو فردی که صورت خود را پوشانده بودند، اقدام به شعله ور کردن آتش در برابر کنسولگری ترکیه در اشتوتگارت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه معتقد است که اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک علیه منافع آنکارا در کشورهای اروپایی اقدام می‌کند. 

گزارش اطلاعاتی در آلمان نشان می‌دهد که گروه تروریستی «پ‌.ک‌.ک» موسوم به «حزب کارگران کردستان» بزرگترین گروه تروریستی خارجی در این کشور است.

بر اساس این گزارش سالانه که توسط اداره فدرال حراست از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی) آلمان منتشر شده، گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک حدود ۱۴ هزار و پانصد عضو و طرفدار در آلمان دارد و از این کشور برای جمع‌آوری کمک مالی، جذب نیرو و تبلیغات استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این گزارش امنیتی توضیح می‌دهد اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک در سال گذشته بیش از ۳۰۰ جرم از جمله حملات خشونت‌آمیز که منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی شد، در آلمان مرتکب شدند.

در این گزارش تاکید شده است که گروه تروریستی پ.ک.ک سال گذشته از طریق کمپین‌های مختلف در آلمان حدود ۱۷.۸۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

در همین راستا، وزارت خارجه ترکیه سفرای پاریس و برلین در آنکارا را به علت برگزاری راهپیمایی عناصر پ.‌ک‌.ک در آلمان و فرانسه، احضار کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفته که کشورهای اروپایی به نام دموکراسی از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتوتگارت احضار سفیر آلمان در ترکیه گروه تروریستی پ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت

به گزارش جام جم آنلاین ازمرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشجویان درب موزه را به روی سفیر آلمان بستند، سپس در حالی که سفیر در حال فرار بود شعار‌هایی در محکومیت موضع آلمان در حمایت از نسل کشی در غزه سر دادند.

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان در شعار‌های خود از سازمانی که به سفیر آلمان اجازه این بازدید را داده بود، انتقاد کردند، زیرا برلین در جنگ غزه که در آن ده‌ها هزار فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شده اند و ۶۰ درصد ساختمان‌های غزه منهدم شده اند، از تل آویو حمایت کرده است.

دیگر خبرها

  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه