Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@08:58:26 GMT

کاهش صادرات نفت عربستان در ماه مه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۲۶۶

کاهش صادرات نفت عربستان در ماه مه

بر اساس گزارش منابع خبری، صادرات نفت عربستان در ماه مه سال جاری میلادی کاهش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات نفت خام عربستان در ماه مه 332 هزار بشکه کاهش داشته و به 7.050 میلیون بشکه در روز رسیده  که  این در مقایسه با 7.382 میلیون بشکه در روز در آوریل به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، داده‌ها نشان می دهد که تولید نفت خام عربستان در ماه مه با 97 هزار بشکه افزایش به صورت ماهانه به 10.538 میلیون بشکه در روز رسیده است.

متوسط صادرات نفت عربستان در ماه مارس سال جاری میلادی برابر با 7.235 میلیون بشکه در روز یعنی پائین‌تر از 7.307 میلیون بشکه صادر شده در فوریه بود.

ارقام صادرات ماهانه توسط عربستان سعودی و سایر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به   «ابتکار عمل داده‌های سازمان های مشترک» ( JODI) ارائه شده است که این سازمان در وب سایت خود منتشر می‌کند.

برخی کارشناسان معتقدند عربستان ظرفیت پایینی برای افزایش تولید و صادرات نفت داشته و عملا سفر « جو  بایدن » رئیس جمهور آمریکا برای بهبود روابط با سعودی‌ها بی‌نتیجه بوده است.

تولیدات سینمایی و همکاری با افراد مشهور غربی؛ طرح جدید عربستان برای بهبود وجهه خودمخالفت اکثر ملت بحرین، عربستان و امارات با عادی‌سازی روابط با اسرائیلپرواز هواپیمای ژنرال بلندپایه اسرائیلی بر فراز آسمان عربستان

جو بایدن، اخیرا به مدت چند روز به منطقه سفر کرد تا در سایه بهبود روابط با سعودی‌ها، عرضه نفت به بازار جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده و قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد.

این سفر بدون نتیجه ملموس درباره افزایش صادرات نفت سعودی‌ها پایان یافت. دلیل رفتن بایدن به عربستان بالا رفتن شدید قیمت بنزین در آمریکا و رسیدن تورم به بالاترین نقطه 40 سال گذشته در این کشور بود.

شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان چند روز پیش طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت همچنان ظرفیت حداکثر تولید 12 میلیون بشکه‌ای روزانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کرده و دو سال پیش میزان تولید نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این رقم رسانده است. با توجه به آنکه در ماه ژوئن عربستان به طور متوسط روزانه 10.65 میلیون بشکه نفت تولید کرده، بنا بر ادعای شرکت آرامکو، این کشور ظرفیت تولید 1.35 میلیون بشکه روزانه دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی  هم روز شنبه مدعی شد که ریاض تا سال 2027 تولید نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به 13 میلیون بشکه در روز خواهد رساند و دیگر ظرفیتی برای افزایش تولید نخواهد داشت.

دو منبع آگاه در حوزه نفتی نسبت به توانایی عربستان در رسیدن به رقم تولید روزانه 12 میلیون بشکه نفت ابراز تردید کرده‌اند.

یک منبع بلندپایه می‌گوید: شرکت آرامکو می‌تواند حداکثر یک میلیون بشکه روزانه نفت بیشتر، نسبت به 10.5 میلیون بشکه روزانه تولیدی این شرکت در شرایط کنونی، عرضه کند. این بدان معناست که آرامکو نمی‌تواند بیشتر از 11.5 میلیون بشکه در روزتولید نفت داشته باشد.

اجلاس آینده ائتلاف اوپک پلاس که در سوم ماه اوت تشکیل می‌شود، بسیار بااهمیت است چون قرارداد تولید این ائتلاف در ماه سپتامبر پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی نفت برنت اخبار عربستان سعودی نفت برنت میلیون بشکه در روز عربستان در ماه مه صادرات نفت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد