Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها به مصاف لهستان می‌رود و شاگردان بهروز عطایی امیدوارند با شکست عقاب‌ها برای نخستین بار به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها در مرحله نیمه‌ نهایی راه یابند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرحله نهایی لیگ ملت‌ها 2022 والیبال از امروز در بولونیا ایتالیا آغاز می‌شود و با هشت دیدار در مدت چهار روز پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 23 و 30 دقیقه پنج‌شنبه 30 تیرماه در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به مصاف لهستان می‌رود و فاتح این مسابقه جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر مسابقات را به دست می‌آورد، بنابراین دو تیم چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام توان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم لهستان در مرحله مقدماتی با کسب 10 برد، تجربه دو شکست و به دست آوردن 31 امتیاز به دلیل تفاوت پوئن ست‌ها نسبت به ایتالیا صدرنشین، در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

شاگردان بهروز عطایی در مرحله مقدماتی هفت برد به دست آوردند که شکست سه بر دو لهستان در بازی خانگی از جمله این بردها بود و با 20 امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفتند تا حریف لهستان در مرحله یک چهارم نهایی شوند.

دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان بیست‌وششمین جدال تاریخ والیبال دو تیم است که در 25 مسابقه قبلی تیم ایران 10 بار فاتح میدان بوده است و در 15 مسابقه هم لهستانی‌ها پیروز میدان و مسابقه شدند.

نخستین دیدار تیم‌های ایران و لهستان سال 1998 در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان برگزار شد که تیم لهستان سه بر صفر به پیروزی رسید و آخرین مسابقه دو تیم نیز هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های 2022 در گدانسک بود که تیم ایران سه بر دو حریف خود را همانند مرحله مقدماتی بازی‌های المپیک توکیو شکست داد.

عقاب‌های لهستان 23 مدال رنگارنگ از رویدادهای مهم والیبال جهان در پرونده افتخارات خود دارند که مدال طلا و مقام قهرمانی بازی‌های المپیک 1976 مونترال از جمله آنان است.  این تیم همچنین سه عنوان قهرمانی جهان (1974، 2014 و 2018) و یک مقام قهرمانی لیگ جهانی (2012) دارد. لهستان در لیگ ملت‌های سال 2021 نیز موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.

الکساندر اشلیوکا، کامیل سمنیوک، توماش فورنال، یاکوب کوچانوفسکی، جاکوب پوپیفتاک، ماتئوش بینیک، کارول بوترین، پاول زاتورسکی، لوکاس کاشمارک، بارتوش کورک، مارسین جانوش، گرگور لوماچ، کارول کلوس و بارتوش بدنوژ 14 بازیکن تیم لهستان در این مرحله از رقابت‌ها هستند که نسبت به هفته سوم لوماچ پاسور با تجربه عقاب‌ها در ترکیب این تیم قرار گرفته است.

لوماچ پاسور 34 ساله تیم لهستان همبازی میلاد عبادی‌پور در تیم اسکرا بلخاتف در پلاس‌لیگا بوده و شناخت خوبی نسبت به کاپیتان تیم ملی والیبال ایران دارد. هدایت تیم لهستان را نیکولا گربیچ برعهده دارد. ایران هم با کاپیتان میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست به عنوان قدرتی‌زن دریافت‌کننده، محمدطاهر وادی و فاضل پژومان به عنوان پاسور، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امیررضا سرلک و محراب ملکی‌سرخی به عنوان مدافع میانی، امین اسماعیل‌نژاد و بردیا سعادت به عنوان قطر پاسور، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور به عنوان لیبرو مقابل این تیم به میدان خواهد رفت.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان به قرار زیر است:
1998 (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (3)
2009 (جام قهرمانان): ایران (یک) – لهستان (3)
2011 (جام جهانی): ایران (3) – لهستان (2)
2014 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (یک)
2014 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (صفر)
2014 (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (3)
2014 (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (3)
2014 (قهرمانی جهان): ایران (2) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (2) – لهستان (3)
2015 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (2)
2015 (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (3)
2015 (جام جهانی): ایران (2) – لهستان (3)
2016 (انتخابی المپیک): ایران (3) – لهستان (یک)
2016 (المپیک): ایران (2) – لهستان (3)
2017 (لیگ جهانی): ایران (3) – لهستان (یک)
2017 (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (3)
2018 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – لهستان (صفر)
2018 (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (3)
2019 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – لهستان (2)
2019 (لیگ ملت‌ها): ایران (یک) – لهستان (3)
2019 (جام جهانی): ایران (صفر) – لهستان (3)
2021 (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – لهستان (3)
2021 (المپیک): ایران (3) – لهستان (2)
2022 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – لهستان (2)
 
2022 (لیگ ملت‌ها): ایران (؟؟؟) – لهستان (؟؟؟)

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران تیم ملی والیبال ایران مرحله مقدماتی قهرمانی جهان تیم لهستان لیگ ملت ها لیگ جهانی رقابت ها عقاب ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد

به گزارش "ورزش سه"، در سومین بازی از سری فینال‌های لیگ برتر والیبال تیم آرکادا گالاتی در حضور جواد کریمی پاسور ایرانی خود با نتیجه سه بر صفر برابر کورونا براسوف شکست خورد تا تیم براسوف تنها یک برد دیگر تا قهرمانی فاصله داشته باشد.

در این مسابقه کورونا براسوف ست‌های بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 18، 25 بر 21 و 25 بر 20 برد تا فقط نیاز به یک برد دیگر تا قهرمانی و سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

جواد کریمی در این بازی در ست اول به عنوان جانشین و در ست دوم به عنوان بازیکن ثابت در زمین حاضر بو‌د و در ست سوم هم بازی نکرد. با این حال او نتوانست مانع شکست آرکادا گالاتی شود. او در این دیدار سه امتیاز نیز برای تیمش کسب کرد.

دیدار چهارم دو تیم دوشنبه شب و در فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت از بازی سوم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم)
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا