Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی شده در تابستان ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اسکان در واحدهای اقامتی خراسان رضوی ثبت شود. باید توجه داشت در تابستان سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار اقامت در واحدهای اقامتی به ثبت رسیده بود.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی در سه ماه نخست سال جاری اظهار کرد: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از هفت میلیون و ۶۱ هزار نفر در خراسان رضوی اقامت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۶۳ هزار نفر در هتل‌ها، ۸۷۰ هزار و ۸۰۷ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۷۳۷ هزار و ۵۲۶ نفر در میهمان‌پذیرها، یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر، ۱۰۹ هزار ۸۲۹ نفر در مراکز اسکان شهرداری، ۵۷۳ هزار و ۱۲۲ نفر در حسینه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه، ۹۹۵ هزار و ۸۰۸ نفر در میهمان‌سراهای دولتی، ۳۳۸ هزار و ۹۸۸ نفر در مدارس و آموزشگاه‌های آموزش‌ ‌و پرورش، ۲۱۱ هزار و ۴۲۱ نفر در زائرسرهای ارزان‌قیمت و زائرشهر رضوی و ۷۹۶ هزار و ۷۴ نفر در مراکز اقامتی سپاه اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص وضعیت اشغال واحدهای اقامتی در سه ماه نخست امسال در خراسان رضوی اضافه کرد: ظرفیت اشغال هتل‌ها ۷۶ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۹۱ درصد، میهمان‌پذیرها ۸۷ درصد، خانه‌های مسافر ۸۰ درصد، مراکز اسکان شهرداری ۴۹ درصد، حسینه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه ۵۰ درصد، میهمان‌سراهای دولتی ۷۴ درصد، مدارس و آموزشگاه‌های آموزش و پرورش ۵۵ درصد، زائرسرهای ارزان قیمت و زائرشهر رضوی ۸۵ درصد و مراکز اقامتی سپاه ۹۰ درصد بوده است.

پلمب ۲۷۸ واحد گردشگری متخلف در ۳ ماه نخست سال جاری

بیدخوری در خصوص میزان بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری در سه ماه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: از مجموع تاسیسات گردشگری استان که شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمان‌پذیر، خانه مسافر(دارای مجوز)، خانه مسافر(غیرمجاز) اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع پذیرایی بین راهی و سفره‌خانه و دفاتر مسافرتی است، ۳۴۴۳ بازدید صورت گرفته که ۴۴۵ واحد تذکر دریافت کرده، ۹۱ واحد اخطار گرفته‌اند و ۲۷۸ واحد نیز پلمب شده‌ است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان پلمب واحدهای اقامتی مربوط به خانه‌های مسافر غیرمجاز در مشهد بوده است. از مجوع ۳۸۵ بازدیدی که از خانه‌های مسافر غیرمجاز مشهد صورت گرفته، ۱۹۱ واحد پلمب شده‌ است. همچنین ۸۲ خانه‌ مسافر دارای مجوز و پنج مطهمان‌پذیر طی بازدیدهای نظارتی پلمب شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري گردشگر مشهد مسافر زائر تابستان اقامت اسکان هتل حرم امام رضا تاسیسات گردشگری نظارت بر تاسیسات گردشگری واحدهای اقامتی خانه های مسافر خراسان رضوی سه ماه ماه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد