Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:23:40 GMT

۱۵ میلیون متر مکعب از آب سد کوثر رها سازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۸۵۶

۱۵ میلیون متر مکعب از آب سد کوثر رها سازی می شود

‍‍‍‍‍‍

شهرستان هندیجان با ۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب  استان خوزستان قرار دارد.

اکبر خدری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب رودخانه هندیجان پس از سپری شدن مدتی از فصل گرما شور می شود و با توجه به اینکه بخشی از آب آشامیدنی شهروندان هندیجانی از طریق ذخیره سازی آب در سد آسک تامین می شود این رهاسازی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آب در این منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: نخستین رهاسازی آب سد کوثر با دبی ۳۰ متر مکعب بر ثانیه از روز گذشته (سه شنبه) آغاز به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

خدری عنوان کرد: رهاسازی آب شرب برای مردم هندیجان طبق برنامه پیش بینی شده و نامه کتبی مدیر عامل آب و برق خوزستان به منابع آب ایران و سد کوثر انجام گرفت.

 وی گفت:  از کشاورزان، عشایر، دامداران و مسافرانی که قصد اسکان در مسیر رودخانه را دارند انتظار داریم در مدت زمان رهاسازی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه پرهیز کنند.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با اشاره به اینکه  درخواست آمادگی لازم برای رهاسازی آب سد کوثر به فرمانداری و بخشداری و دیگر عوامل ذیربط ارسال شده، گفت: پایش های لازم از مسیر رودخانه تاپل خروجی آب از شهرستان گچساران  از سوی نیروهای سد کوثر انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 خدری اظهار داشت: هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد کوثر ۴۷۲ میلیون متر مکعب با دبی ورودی ۶ متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد۶۱۹/۵۰متر است.

وی تصریح کرد: ۸۶ درصد از گنجایش مخزن۵۴۷ متر مکعبی سد کوثر هم اکنون پر است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با اشاره به اینکه تخصیص رهاسازی آب سد کوثر سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب است گفت: سال گذشته ۳۵ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر رهاسازی شده است.

وی بیان کرد: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می شود که این رودخانه از رود های شاه بهرام و دهدشت ایجاد شده است.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

برچسب‌ها رهاسازی شرکت آب منطقه ای گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهاسازی شرکت آب منطقه ای گچساران رهاسازی شرکت آب منطقه ای گچساران میلیون متر مکعب رهاسازی آب آب سد کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه