Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@03:11:01 GMT

بازدید سرزده وزیر فرهنگ از تماشاخانه سنگلج

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۲۹۷۵

بازدید سرزده وزیر فرهنگ از تماشاخانه سنگلج

به گزارش ایران آنلاین، وزیر فرهنگ عصر روز گذشته ضمن بازدید سرزده از تماشاخانه سنگلج تهران در جریان برخی مشکلات این تماشاخانه قدیمی شهر تهران قرار گرفت.
بازدید سرزده وزیر فرهنگ از تماشاخانه سنگلج
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز سه شنبه با حضور در تماشاخانه سنگلج از بخش های مختلف این مجموعه هنری نمایشی بازدید کرد و در گفت و گو با مدیران تماشاخانه سنگلج در جریان برخی مشکلات این تماشاخانه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ در این بازدید با اشاره به جایگاه ویژه تماشاخانه سنگلج در میان هنرمندان تئاتر گفت: از آنجا که این تماشاخانه اغلب میزبان اجرای نمایشنامه‌های ایرانی بوده، همواره یکی از محبوب ترین تالارها نزد اهالی تئاتر به شمار می رود، به طوری که هنرمندان اصیل حوزه نمایش، علاقه خاصی به این مجموعه دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بازسازی مجموعه های هنری باسابقه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید اهتمام ویژه ای بر رسیدگی به مشکلات پیش روی مجموعه های هنری باسابقه دارد و امیدواریم با بررسی همه جانبه مشکلات این تماشاخانه توسط  اداره کل هنرهای نمایشی، بتوانیم اقدامات سازنده ای در مسیر اعتلای تماشاخانه سنگلج انجام دهیم.

گفتنی است، تماشاخانه سنگلج از با سابقه ترین تماشاخانه های تهران به شمار می رود و در محله سنگلج واقع در خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر قرار دارد.

این تماشاخانه که به عنوان سالن‌ نمایش، تحت نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره میزبان اجرای نمایش هایی با مضامین اصیل ایرانی است در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ با زیر بنای ۱۰۳۴ مترمربع و در کنار باغ سنگلج ساخته شده است.


انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تماشاخانه سنگلج وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • سنگلج در خطر است!
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد