Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسام سبحانی، مدیر نشر میچکا گفت: تاثیر مروجان کتاب‌خوانی در حوزه نشر به دو دسته کمی و کیفی برمی‌گردد. در حوزه کمی تاثیر ترویج کتاب‌خوانی بر روی تعداد مخاطبان است و در حوزه کیفی هم این مروجین کودکان را به کتاب‌خوانی تشویق می‌کنند. در نهایت هم مخاطبان و هم نشر کتاب ارتقا پیدا می‌کنند.

به گفته سبحانی، مروجین کتاب‌خوانی در حوزه‌های نشر می‌توانند به نشر کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروجین کسانی هستند که به کتاب‌های بازار تسلط دارند و کمبود‌ها و نیاز‌های کودکان را می‌شناسند. این مخاطب‌شناسی فقط در تهران نیست و در تمام کشور فعالیت دارند.

او گفت: ما متوجه شدیم که اگر هر نشری بتواند مختصات خود را در زمینه مروجین پیدا کند، استراتژی حوزه نشر خود را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، در نشر خود فکر می‌کردیم که تولید کتاب‌های تکی به صرفه نیست. درحالی که این کتاب‌ها فروش قوی داشته‌اند.

برنامه «کتاب‌بان»  از سال ۱۳۹۸ کار خود را با محوریت ترویج کتاب‌خوانی آغاز کرده و موضوعاتی که تا‌به‌حال در این زمینه پخش شده می‌توان به جلب توجه خیرین برای ترویج کتاب، ضرورت آموزش مستمر برای کتابداران روستایی، ویژگی‌های ترویجگر ممتاز، ترویج خواندن با محوریت ادبیات کلاسیک، چگونه ذهن کودکان را با کتاب‌خوانی نهادینه کنیم، چگونه می‌توان از طریق فضای مجازی به ترویج کتاب‌خوانی کمک کنیم. کدام راه برای ترویج کتاب‌خوانی غلط است راه درست ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی چیست. راه‌های پرورش خلاقیت در مخاطبین، چگونه فناوری نوین را در خدمت ترویج کتاب‌خوانی قرار دهیم، اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رادیو فرهنگ کتاب بان مروجین کتابخوانی ترویج کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد

سبحان پنج‌ساله که اهل روستای نارمه شهرستان فلارد چهارمحال‌وبختیاری است یکشنبه در رودخانه خرسان غرق شده و تلاش‌ها برای یافتن این کودک پنج ساله بعد از پنج روز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 747997

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود