Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: عظیم خودرو و زاگرس خودرو می‌توانند حلقه‌های مفقوده صنعت در کشور را پر کنند.

فرهاد زیویار در دیدار معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: در بحث صنایع لرستان که تعداد آن‌ها کم نیست ما وارث واحدهای صنعتی هستیم که چند دهه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اجحاف‌هایی در حق آن‌ها انجام شده است، از جمله واگذاری‌های نامناسب که مباحث حقوقی را به وجود آورده و ادامه فعالیت برخی از مجموعه‌ها با مشکل مواجه شده است و یا واگذاری و رد و بدل سهام یک واحد صنعتی باعث ایجاد مسائل حقوقی و اشکالاتی شده است و یا اهلیت نداشتن برخی از افراد در واگذاری‌ها در صنایع مختلف مشکلاتی را برای ما به بار آورده است که امروز با آن مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: امیدوارم با حمایت وزارت صمت در خصوص حل مشکل ده‌ها واحد صنعتی که جز مسائل اصلی استان به‌حساب می‌آیند تصمیماتی اتخاذ شود زیرا برخی از صنایع استان همچون کلاف سردرگمی هستند که با بررسی هر بخش مسئله دیگری اضافه می‌شود و لازم است با انسجام و همفکری، همه بخش‌ها در کنار هم قرارگرفته و از طرف مرکز هم همراهی لازم و اعمال‌نظر انجام شود تا به یک تصمیم واحد برسیم.

استاندار لرستان با اشاره به واحدهای تولیدی عظیم خودرو و زاگرس خودرو لرستان، خاطرنشان کرد: این دو واحد صنعتی جزء صنایع ملی هستند و مشکلات آن‌ها به‌نوعی چالش ملی است و این واحدها می‌توانند حلقه‌های مفقوده صنعت در کشور را پر کنند اما بعضاً به سرانجام نرسیده و لازم است تصمیمات قاطع‌تری در این خصوص انجام شود تا حقوق مردم ضایع نشود و با جلوگیری از اتلاف وقت پاسخگوی مردم باشیم.

زیویار با اشاره به جلسات تخصصی فردا و بازدیدهای لازم، اضافه کرد: لازم است راجع به این موضوعات نشست‌های تخصصی در خرم‌آباد و تهران برگزار شود.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های کلان در بعضی از صنایع و تعطیلی آن‌ها عامل مهمی در کاهش میزان اشتغال در لرستان است که امیدوارم با سازوکار مناسب رویه امید و نشاط در استان افزایش یابد و پیگیری و این رفت‌وآمدها اقدامات عملی را برای مردم استان به دنبال داشته باشد.

گفتنی است، بازدید از واحدهای صنعتی استان، برگزاری جلسات تخصصی با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط از برنامه‌های سفر معاون صنایع عمومی وزارت صمت به لرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنايع وزارت صنعت معدن و تجارت لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کد خبر 6092680 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود