Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@15:22:07 GMT

رمزگشایی از مقاومت در بازار سکه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۴۳۷

رمزگشایی از مقاومت در بازار سکه

عده‌ای از معامله گران دلیل مقاومت بازار سکه را به بازار دلار ربط می‌دهند. این دسته از معامله گران معتقدند که احتمال رشد نرخ دلار در آینده وجود دارد. قیمت سکه روز گذشته شاهد برگشت به کانال ۱۴ میلیون تومان بود. فلز گران بهای داخلی دیروز مرز ۱۵ میلیون تومان را از دست داد و تا ابتدای پله نهم کانال ۱۴ پایین آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نا اطمینانی در بازار سکه
ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار تقریبا ۲ میلیون تومان فاصله داشت و حباب سکه ۱۷ درصد بود. به باور فعالان، سکه بازان در شرایط نا اطمینانی کنونی جسارت کمتری برای فروش دارند. این موضوع موجب شده است که فلز گران بهای داخلی بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله شود. گروهی باور دارند که معامله گران بزرگی در بازار سکه حضور دارند که اجازه نمی‌دهند قیمت این فلز گران بها به راحتی افت کند.

علت مقاومت سکه بازان
عده‌ای از معامله گران دلیل مقاومت بازار سکه را به بازار دلار ربط می‌دهند. این دسته از معامله گران معتقدند که احتمال رشد نرخ دلار در آینده وجود دارد.

سقف جدید فروش ارز مسافرتی
دیروز رئیس کانون صرافان از سقف جدید فروش ارز مسافرتی برای کشور‌های با ویزا خبر داد. طبق گفته این مقام مسئول فروش ارز مسافرتی برای کشور‌های با ویزا مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها تعیین شده و برای کشور‌های بدون ویزا نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها است. به نظر می‌رسد که بخشی از این نوع تقاضا باید از طریق بازار توافقی تامین شود و دیگر بازارساز مایل به فروش ارز با نرخ‌های بسیار پایین نیست.

از طرفی هم کاهش احتمال احیای برجام موجب شده است که سکه با فاصله از ارزش ذاتی مورد معامله قرار گیرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت سکه فلز گران بهای داخلی بازار سکه ارزش ذاتی سکه حباب سکه معامله گران بازار سکه فروش ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد گفت: پرونده واحد صنفی عرضه کننده مرغ گوشتی به اتهام گران فروشی به ارزش ۵۲۵ ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی مرکز استان رسیدگی شد.

عالمی نژاد افزود: شعبه باتوجه به مدارک و مستندات در پرونده، اتهام گران فروشی را محرز دانست و متهم را به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف در بازرسی از بازار گوشت مشهد پرونده گران فروشی یک واحد صنفی عرضه کننده مرغ گوشتی را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس