Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@16:56:38 GMT

رکود مانع سرمایه گذاری می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۴۴۴

رکود مانع سرمایه گذاری می‌شود؟

شرکت‌های بزرگ بریتانیایی در آستانه رکود هستند اما همچنان قصد سرمایه‌گذاری دارند.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس نظرسنجی شرکت حسابرسی دیلویت، شرکت‌های بزرگ بریتانیایی با تمرکز بر کاهش هزینه‌ها، خود را برای رکود آماده می‌کنند اما برنامه‌های سرمایه‌گذاری آنها همچنان قوی است که نشان می‌دهد از رکود شدید هراسی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو سوم از مدیران ارشد مالی که توسط دیلویت مورد سوال قرار گرفتند، فکر می‌کردند که رکود اقتصادی در ۱۲ ماه آینده ناشی از افزایش تورم است که تقریبا ۹۰ درصد از مدیران مالی گفته‌اند طی دو سال آینده از ۲.۵ درصد فراتر خواهد رفت.

این نشان‌دهنده کاهش شدید رشد قیمت بیش از ۹ درصد در حال حاضر است اما بالاترین سهم از زمانی بود که این سوال برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ پرسیده شد. هزینه های ورودی بالاتر به مشتریان منتقل می شد، اگرچه شرکت‌ها حاشیه سود را نیز کاهش می‌دادند.

بانک مرکزی انگلیس به دقت به دنبال نشانه هایی است که نشان می‌دهد تورم بالا در اقتصاد تعبیه شده است و نشان داده است که آماده است در صورت نیاز نرخ های بهره را بیش از حرکت‌های یک چهارم درصدی معمول خود افزایش دهد.

کاهش هزینه‌ها اولویت اصلی مدیران شرکت‌کننده در نظرسنجی سه ماهه بود. ایان استوارت، اقتصاددان ارشد دیلویت گفت که شرکت‌ها در حالی که برای رکود اقتصادی آماده می‌شوند، پول نقد جمع‌آوری می‌کنند اما قصد سرمایه‌گذاری آن‌ها، در حالی که کمتر از نظرسنجی‌های اخیر دیلویت بود، بیشتر از دوره قبل از رکود شدید قبلی در اقتصاد بود.

بر اساس گزارش رویترز، استوارت گفت: آنها مطمئنا منتظر زمان‌های سختی هستند اما عناصری وجود دارد که نشان می‌دهد در حال بررسی آن هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اقتصادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقتصادی سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که ظهر پنج‌شنبه در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و مهندسی اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسفراین و صفی‌آباد تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسفراین و صفی‌آباد بیان کرد: طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته دچار رکود شده بود.

کد خبر 6095106

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • عبور از دژاووی بورسی
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد