Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:08:17 GMT

آغاز المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۴۸۱

آغاز المپیاد خانه‌های ورزش روستایی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از آغاز المپیاد خانه های ورزش روستایی در استان خبر داد.

زهرا کشتمند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 283 خانه ورزش روستایی در سطح استان، اظهارکرد: باتوجه به اینکه اکثر این خانه های ورزش تنها در اوقات فراغت جوانان و علاقمندان به ورزش در روستاها فعال بودند، تلاش کردیم با برگزاری یک المیپاد ورزشی هیجان بیشتری به آنها وارد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا سال گذشته المپیاد خانه های ورزش روستایی را با حضور حدود 60 درصد از خانه های ورزش روستایی از مرحله رقابت روستاها تا استان برگزار کردیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه با موفقیت آمیز خواندن اجرای این طرح، اظهار کرد: در نهایت برای امسال برنامه ریزی شد تا بتوانیم این المپیاد را به شکل گسترده تری و تا حد اعزام تیم ها به مسابقات کشوری برگزار کنیم.

وی از آغاز المپیاد خانه های ورزش روستایی در برخی از شهرستان های استان خبرداد و گفت: در روزهای گذشته این المپیاد را در تعدادی از شهرستان ها آغاز کرده ایم و از آنجایی که در برخی از روستاها هنوز برداشت محصولات کشاورزی در حال انجام است و از طرفی در برخی از شهرستان ها نیز گرمای بسیار شدیدی حاکم شده، المپیاد خانه های ورزش روستایی در این مناطق دیرتر شروع می شود.

کشتمند یادآورشد: طبق برنامه ریزی انجام شده در رویداد امسال تمام 283 خانه ورزش روستایی استان درگیر المپیاد خواهند بود که باتوجه به اینکه هر خانه ورزش، پنج روستای اطراف خود را پوشش می دهد، مشارکت حدود هزار روستا را در این برنامه خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: المپیاد امسال هم ابتدا به شکل رقابت تیم ها در داخل روستا و سپس بخش برگزار می شود و طی ماه های مهر و آبان رقابت ها در سطح شهرستان و تا پایان آذر رقابت های بخش استان به پایان می رسد و در نهایت تیم استانی را در هر رشته برای اعزام به مسابقات کشوری انتخاب می کنیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان یادآورشد: در المپیاد خانه های ورزش روستایی، ورزشکاران در پنج رشته دارت، شطرنج، طناب زنی، فوتبال دستی و تنیس روی میز باهم رقابت می کننند.

وی با بیان اینکه این رقابت ها در هر دو بخش دختران و پسران و بدون محدویت سنی برگزار می شود، گفت: البته تیم هایی که برای مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد، در محدوده سنی 12 تا 16 سال خواهند بود. 

کشتمند در ادامه در خصوص برنامه این هیات برای افزایش خانه های ورزش روستایی هم گفت: افزایش این اماکن ورزشی در استان منوط به تخصیص بودجه از طریق وزارتخانه و فدراسیون است.

وی در ادامه در خصوص چرایی تاخیر در برگزاری افتتاحیه رویداد جام پرچم هم گفت: از آنجایی که برخی از شهرستان های استان در گیر گرمای شدید و برداشت محصول هستند، تصمیم گرفته شد تا آئین افتتاحیه این رویداد را به تعویق بیاندازیم.

این مسئول با اعلام اینکه آیین افتتاحیه جام پرچم 21 مرداد با حضور مسئولین استانی برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر تیم های ثبت نام شده که حدود 2200 تیم بودند مشغول تکمیل مدارک خود هستند که پیش بینی می کنیم حدود 1700 تا 1800 تیم مدارک خود را کامل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی خانه ورزش روستایی المپیاد ورزشی كرمانشاه ورزش روستایی المپیاد خانه های ورزش روستایی شهرستان ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش فارس در ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ساره جوانمردی ورزشکار استان فارسی تیم ملی در جام جهانی پاراتیراندازی و در بخش تپانچه بادی بانوان با کسب ۲۴۱ امتیاز در رده سوم ایستاد و صاحب گردن آویز برنز شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکارِ زن و مرد از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار در حال برگزاری است.
****
مصطفی حسن زاده، ووشو کاراستان در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ با کسب ۲نشان طلا و یک نقره جواز حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کرد.

در این پیکار‌ها که در شهر جیانگ بین چین برگزار شد ۳۰۰ ورزشکار با هم رقابت کردند.
****
۳ مدال فرنگی کاران استان فارس در جام پهلوان تختی، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی و انتخابی امید‌های جهان با حضور کشتی گیرانی از ایران، ارمنستان، سوریه و عراق در اهواز برگزار و با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید.

محمدمهدی کشتکار و غلامرضا تختی از فارس در وزن‌های ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند و علی درابی در ۷۲ کیلوگرم گردن آویز نقره را از آن خود کرد. ساسان سالاری، سیامک گودرزی و غلامرضا امیرنژاد داوران استان فارسی این مسابقات بودند.
****
مسابقات فوتسال دانش آموزان مقطع ابتدایی جنوب استان یادواره شهدای دانش آموز و ۱۵ هزارشهید استان فارس با حضور ۶ تیم به میزبانی شهرستان مهر آغاز شد و در نخستین دیدار این مسابقات تیم منتخب اشکنان با نتیجه پرگل ۱۰ بر صفر برابر تیم بیرم به پیروزی رسید.
****
در شهرستان بختگان هم مسابقات فوتسال مدارس با حضور ۹ تیم برگزار و در پایان تیم آموزشگاه امام علی به مقام قهرمانی رسید و تیم شهید میرشکاری در مکان دوم ایستاد.
****
همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت در شهر بیضا برگزار شد.
****
فرهنگیان هفت استان جنوبی کشور به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس، به قله چهار هزار و ۵۰ متری بلِ صعود کردند. بِل بلندترین قله استان فارس در جنوب شهرستان اقلید قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها