Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، اعلام کرده است: از آنجا که کسب و کار اصلی سایر ارکان بازار سرمایه که مشمول واریز 37,5 درصد کارمزد معاملات به حساب صندوق توسعه بوده، باعث شده تا میزان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صنعت کارگزاری حدود 33 درصد یعنی 260 میلیارد تومان افت کند.

روزنامه ایران: محمدرضا دهقانی احمدآباد، درگفت‌و‌گو با «ایران» اذعان داشت که در سال‌های اخیر تنوع درآمدی شرکت‌های کارگزاری تک‌محصولی شده و به سمت صفر میل کرده که با رونق و رکود در بازار سرمایه این صنعت بشدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی متذکر شد که با کسر این مقدار از کارمزد کارگزاری‌ها و واریز آن به حساب صندوق توسعه بازار، این شرکت‌ها دیگر قادر به پرداخت حقوق و دستمزد به پرسنل خود نبوده و آینده صنعت کارگزاری را به مخاطره می‌اندازد.
به گفته وی، کسر 37,5 درصد از درآمد کارگزاری‌ها، دارای دو وجه بوده که در اولین بخش باعث شده تا صنعت کارگزاری دچار مشکل جدی جریان نقدینگی شود و ادامه داد که در این صورت، توسعه صنعت کارگزاری در آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد و شرکت‌های کارگزاری نمی‌توانند توسعه زیرساختی و نیروی انسانی خود را داشته باشند.


دهقانی احمدآباد، گفت که درحال حاضر حدود 40 درصد از درآمدهای کارگزاری‌ها غیرنقدی شده و یک ناترازی بین درآمد و هزینه آنها به وجود آمده است.
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت که سازمان بورس و اوراق بهادار در یک دوراهی گیر کرده چرا که از یک طرف با توجه به راکد بودن بازار اگر بخواهد ورودی صندوق توسعه بازار را کم کند این ریسک وجود دارد که منابع صندوق، کفاف حمایت از بازار را نداشته باشد و از سوی دیگر، کسر 37,5 درصد از کارمزد کارگزاری‌ها، فشار جدی بر صنعت کارگزاری وارد کرده، درنتیجه سازمان بورس در این دوراهی گیر کرده که صنعت کارگزاری را نجات بدهد یا صندوق توسعه بازار را!


وی برآورد کرد که در سال گذشته حدود نیمی از منابع صندوق توسعه بازار از محل کسر 37,5 درصد از کارمزد صنعت کارگزاری تأمین شده است.
دهقانی احمدآباد اذعان داشت که اصلاح ساختار صنعت کارگزاری نیازمند ایجاد درآمد پایدار برای آنها و حرکت به سمت استانداردهای بین‌المللی است.
وی با یادآوری این نکته که درحال حاضر کارمزدهای شرکت‌های کارگزاری حدود 8 دهم درصد بوده که از نرخ استاندارد‌های بین‌المللی به مراتب بالاتر است، درعین حال گفت که درحال حاضر شرکت‌های کارگزاری منابع درآمدی دیگری ندارند واگر نرخ کارمزد کارگزاری‌ها‌ از این مقدار هم کمتر شود، بسیاری از آنها زیان‌ده می‌شوند.


وی گفت که تنها راه نجات صنعت کارگزاری افزایش جریان نقدی بوده تا بعدها و با بهبود شرایط بازار سرمایه بتوان نرخ کارمزد کارگزاری‌ها را به‌صورت اختیاری و نه دستوری کاهش داد.
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برآورد کرد که هزینه صنعت کارگزاری در سال‌جاری حدود 7 هزار میلیارد تومان خواهد بود که با در نظر گرفتن حجم معاملات روزانه 4 هزار میلیارد تومانی، درآمد و هزینه صنعت کارگزاری در نقطه سربه‌سر خواهد بود.
وی گفت که ماهیت تصمیم کسر 37,5 درصد از کارمزد صنعت کارگزاری درست نبوده و مربوط به سال 99 یعنی سال رونق بازار سرمایه بوده که کارگزاران درآمدهای استثنایی داشتند نه اکنون که بازار راکد است و درآمدهای صنعت کارگزاری بشدت افت کرده است.
دهقانی احمدآباد افزود که تاریخ مصرف این تصمیم یعنی کسر از کارمزد صنعت کارگزاری تمام شده و نمی‌توان صنعت کارگزاری را به بهای نجات صندوق توسعه بازار زمین زد.
وی تصریح کرد که نرخ فعلی کارمزد کارگزاران با هزینه‌های جاری آنها کفاف درآمد و توسعه صنعت کارگزاری را نمی‌دهد و باید فکری جدی به حال این صنعت کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بورس و اوراق بهادار کارمزد کارگزاری ها شرکت های کارگزاری صندوق توسعه بازار صنعت کارگزاری صنعت کارگزاری کسر 37 5 درصد بازار سرمایه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم