Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صاحبان منطقه به نسخه پیچی‌های سودجویانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای نیازی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۹ تیرماه در دومین نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد ایرانی در ابتدا با بیان این‌که روزهای پرکار و پرتلاشی را داشتیم، اظهار داشت: در این روزهای پرکار دیپلماتیک الحمدالله همه در کنار وزارت خارجه،  ریاست جمهوری و دولت برای پوشش خوب رسانه‌ای تحولات بودید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: پس از چندین هفته ترافیک دیپلماتیک در تهران به واسطه حضور مقامات کشورهای همسایه، منطقه و جهان ایران میزبان یک نشست بسیار سازنده و روزی درخشان برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود. تهران به پایتخت دیپلماسی و ائتلاف علیه تروریسم و مقابله با یکجانبه گرایی و نظامی گری تبدیل شده است. دیپلماسی هوشمند، با نشاط و عملگرای ایران در ماه‌های گذشته همه توان و ظرفیت خود را برای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و تعمیق دوستی بین کشورهای همسایه و مسلمان به کار گرفته است. ایران در مسائل منطقه‌ای یک وزنه تعادل است که نقش تعیین کننده ای در معادلات از جمله تثبیت ثبات و امنیت در سوریه دارد. در بحران اوکراین، تهران محل رجوع و مشورت است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: سرنوشت سازوکارهای یکجانبه گرایانه با توسل به تهدید و تحریم محکوم به شکست است. صاحبان منطقه به نسخه پیچی‌های سودجویانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای نیازی ندارند. منطقه ما بیش از آنکه نیازمند ائتلاف‌های ساختگی و پوشالی و سامانه‌های پدافند ناکارآمد با هزینه‌های گزاف از جیب ملت‌های منطقه باشد به سامانه دوستی و مکانیسم امنیت جمعی منطقه‌ای نیاز دارد. منطقه غرب آسیا و خلیج فارس خانه همه ما و ملت‌ها و کشورهای منطقه است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره سفر اردوغان به تهران و سند برنامه جامع همکاری بلندمدت دو کشور گفت: سابقه آن به سفر آبان ۱۴۰۰ وزیر خارجه ترکیه به تهران برمی‌گردد. پیشنهادی برای تدوین سند از سوی امیرعبداللهیان به طرف ترکیه‌ای ارائه شده بود که ما برای جهت دهی همکاری‌های بلندمدت دو کشور و توسعه مناسبات دوجانبه پیش سندی را تدوین کنیم که پیش نویس این سند در سفر اوایل تیر ماه امیرعبداللهیان به ترکیه تحویل همتای ترکیه‌ای شد و بعد در ارتباط دو وزارت خارجه نهایی شد و در روز گذشته در جریان سفر اردوغان به امضای مقامات دو کشور رسید.

کنعانی گفت: این سند برنامه جامع همکاری بلندمدت دو کشور است که روابط دو کشور در چارچوب سیاست همسایگی را مدیریت کند. در چارچوب آن توسعه مناسبات در ابعاد مختلف سیاسی ،‌اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری، فرهنگی و حتی همکاری های منطقه ای و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. چشم انداز همکاری دو کشور در حوزه انرژی، آب و هوا، حمل و نقل و ... مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته فرامرزی در آن اشاره شده است.  امیدواریم نتیجه اجرای سند را در ارتقای مناسبات دو کشور در آینده شاهد باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره ادعای یک مقام اتحادیه اروپا مبنی بر این‌که مذاکرات رفع تحریم‌ها در وضعیت حساسی قرار دارد و زمان و مکان دور بعدی مذاکرات، اظهار داشت: بر خلاف ادعایی که طرف آمریکایی در خصوص نافرجام بودن مذاکرات دوحه بیان کرده این مذاکرات خوبی بوده و راه را برای ادامه مذاکرات اطراف توافق هسته‌ای باز گذاشته است. بورل هم با حسن نیت و جدیت پیگیر موضوع برای آماده سازی ادامه مذاکرات در دور بعدی است. طرف ایرانی در این زمینه با حسن نیت و جدیت موضوع را دنبال می‌‌کند. گفت‌وگوی دو شب پیش امیرعبداللهیان و بورل با تمرکز بر این موضوع بوده که راه را برای گفت‌وگوها فراهم کنند.

کنعانی اضافه کرد:  زمینه برای توافق است و مشکل اساسی برای توافق نیست الا اینکه آمریکا تصمیم سیاسی خود را با صراحت و جدیت اتخاذ کند. دولت آمریکا تاکید می‌کند ما اراده داریم به توافق هسته‌ای برگردیم ولی از سوی دیگر به نظر می‌رسد مایل نیست هزینه‌های بازگشت به توافق را پرداخت کند. به نظر می‌آید دولت آمریکا نمی‌تواند تصمیم سیاسی مستقلانه‌ای بگیرد. اگر آمریکا به این موضوع از دریچه منافع ملی آمریکا نه از دریچه منافع رژیم غاصب صهیونیستی نگاه کند زمینه برای توافق در آینده نزدیک فراهم است و ایران خواستار تضمین جدی و قابل راستی آزمایی برای توافق هسته‌ای است.

وی درباره همکاری‌های فناورانه ایران و روسیه بیان کرد: این همکاری‌ها به ماقبل تحولات اوکراین برمی‌گردد و هرگونه ایجا ارتباط بین این دسته از همکاری‌های دوجانبه ایران با روسیه با تحولات اوکراین غیرمنطقی است و با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت می گیرد. موضع ایران در خصوص جنگ جاری در اوکراین واضح و روشن است و بارها به صراحت اعلام شده است. ایران حتما حامی حل و فصل این بحران از طریق سیاسی است و مذاکرات با طرفین در سطوح مختلف انجام شده است و گفت‌‌وگوهایی امیرعبداللهیان با همتای اوکراینی انجام داده است و ایران از ظرفیت‌های سیاسی خود برای حل و فصل بحران استفاده می‌‌کند.

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: برای توافق منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: نشست مدیران شرکت مخابرات و مدیران شرکت گاز ایران در مخابرات منطقه خوزستان با حضور مهندس امامی مدیر کل فروش تجاری شرکت مخابرات ایران، مهندس جنگجو مدیرکل طراحی شرکت ارتباطات سیار، فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان، معاونین و مدیران حوزه‌های شبکه ارتباطات سیار و تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه خوزستان و جمعی از مدیران واحدهای مختلف شرکت ملی انتقال گاز ایران در محل سالن ویدئو کنفرانس شهید قاسم سلیمانی مخابرات خوزستان با هدف گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مشترک و ارتقای سطح خدمات از حالت عادی به سرویس زیرساختی و حیاتی برگزار شد و درخصوص افزایش همکاری و ایجاد بستر امن و پایدار و تأمین و پشتیبانی نیازهای ارتباطات مخابراتی با استفاده از زیرساخت‌های پایدار مخابرات شبکه فیبر نوری و بهره‌مندی از خدمات نوین ارتباطی و همچنین توسعه پوشش شبکه های ارتباطی با توجه به ضرورت تأمین نیازمندی‌های حیاتی انتقال گاز در حوزه تکنولوژی‌های نسل جدید در واحدهای مختلف شرکت انتقال گاز ایران در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد به بحث و گفت وگو پرداختند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این نشست بر هرگونه همکاری و تعامل دوجانبه جهت تأمین نیازهای ارتباطی واحدهای شرکت انتقال گاز مستقر در استان خوزستان اعلام آمادگی کرد

در این جلسه، در خصوص ارائه امکانات و پوشش ارتباطی از طریق سرویس تانوما به مجتمع مسکونی شرکت گاز در شهرهای میانکوه امیدیه و اهواز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

در ادامه این نشست حاضرین به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های مربوطه و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای رفع موانع و افزایش همکاری و تعامل فی مابین پرداختند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901150

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است