Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیر تکاملی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها گفت: در گام اول با ایجاد مراکز نوآوری باید به این چرخه ورود کرد و سپس در گام‌های بعدی با ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور و در نهایت ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری زنجیره زیست‌بوم فناوری و نوآوری تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر علی خیرالدین در مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور که در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، به ارائه سخنانی پیرامون تقویت جایگاه و نقش پژوهشگاه‌ها  در توسعه و تجاری‌سازی فناوری و حل مشکلات و چالش‌های کشور پرداخت.

وی با اشاره به راهبردهای معاونت فناوری و نوآوری در جهت تقویت این جایگاه گفت: ما در ۵ بخش توسعه، تکمیل و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان، آموزش و ترویج کارآفرینی و فرهنگ دانش‌بنیانی در کشور، طراحی، تدوین و پایش نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی و مأموریت‌گرایی و هدایت ظرفیت‌های فناورانه در جهت حل مسائل کلان کشور راهبردهای خود را ارائه کرده‌ایم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: تشویق و تسهیل ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری، مراکز رشد، پردیس‌های فناوری و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و حمایت از ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها از جمله برنامه‌های ما در جهت توسعه، تکمیل و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.

 وی با اشاره به سیر تکاملی زیست‌بوم فناوری و نوآوری در پژوهشگاه‌ها، افزود: در گام اول با ایجاد مراکز نوآوری باید به این چرخه ورود کرد و سپس در گام‌های بعدی با ایجاد مراکز رشد واحدهای فناور و در نهایت ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری تکمیل شود.

هچنین در این نشست دکتر علی باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور از اعلام آمادگی پژوهشگاه‌های ملی برای پذیرش دانشجوی بورسیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد.

 سپس دکتر نکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به معرفی ماموریت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این پژوهشگاه پرداخت.

وی با اشاره به روند افزایشی طرح‌های فناور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: این پژوهشگاه با توجه به ظرفیت موجود در جهت توسعه فناوری گام‌های بزرگی برداشته و بنابر اعلام ISC در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در بین پنج پژوهشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: با ایجاد کانون‌های تحقیقاتی پلیمرهای مهندسی و غشاء و تشکیل هسته چاپ سه‌بعدی در زمینه هم‌افزایی و تحقیقات متمرکز  فعالیت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

در بخش پایانی این نشست دکتر شعبانی، رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به ارائه سخنانی پیرامون تحول و بازنگری در ماموریت پژوهشگاه‌ها با هدف اثربخشی نتایج پژوهش در جامعه پرداخت.

به نقل از وزارت علوم، دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم  و رؤسای پژوهشگاه‌های ملی کشور پس از این نشست از مرکز تجاری‌سازی و نوآوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بازدید کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف ، مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور ، وزارت علوم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجمع پژوهشگاه های ملی کشور وزارت علوم پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران زیست بوم فناوری و نوآوری معاون فناوری و نوآوری پژوهشگاه های ملی کشور فناوری و نوآوری فناوری و نوآوری فناوری و نوآوری ایجاد مراکز پژوهشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت

پیکر شهید گمنام دفاع مقدس امروز با حضور مردم شهیدپرور باقرشهر تشییع و در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت به خاک سپرده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، آیین تشییع شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس صبح امروز همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت با حضور پرشور مردم شهیدپرور باقرشهر برگزار شد.

 امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهرستان ری از سه‌راه خیرآباد تا پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت باقرشهر تشییع شد.

در این مراسم که با حضور خانواده‌ شهدا و مردم شهیدپرور باقرشهر برگزار شد، بار دیگر مردم ولایتمدار با شهدا تجدید بیعت کرده و پیکر این شهید گمنام را بدرقه و در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر

گفتنی است این شهید گمنام از رزمندگان عملیات خیبر است که در جزیره مجنون شناسایی و در منطقه عملیاتی تفحص شده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود