Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:52:58 GMT

نگران کمبود دارو نباشید

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۸۰۲

نگران کمبود دارو نباشید

 قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه از نظر ذخایر دارویی خود را برای پیک ششم کرونا آماده کرده بودیم گفت: خوشبختانه این موج کوتاه بود و سریع به پایان رسید و با دارو‌هایی که اکنون در اختیار داریم می‌توانیم از پیک‌های کوچک عبور کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بسیاری از دارو‌های درمان کرونا مربوط به تولید داخل است و مشکلی در تامین آن وجود نداردگفت: در سال‌های گذشته هم مشکلی در زمینه تهیه دارو بیماران کرونایی نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با تاکید بر اینکه پیش از نیاز به دارو‌ها نسبت به تهیه و ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کنیم گفت: داروی رمدسیور هم به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان موجود است و کمبودی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دارو‌های بیهوشی و سایر اقلام، به اندازه مصرف و نیاز بیمارستان‌ها توزیع می‌شودگفت: بیمارستان بعثت یک مرکز درمانی بزرگ و جنرال است که به‌ دلیل ازدیاد بیماران و تعداد زیاد اعمال جراحی، نسبت به سایر بیمارستان‌ها نیازمند اقلام دارویی بیشتری است.

رستمی گفت: هرگاه مرکزی دچار کمبود دارویی شود، سریع وارد عمل شده و نیاز آن مرکز را تامین می‌کنیم.

او با بیان اینکه دارو‌های بیهوشی به صورت مدیریت شده و به مقدار نیاز در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود، گفت: نمی‌گذاریم این دارو‌ها در مراکز درمانی دپو شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت‌های دارویی حق ندارند به علت  داشتن حساب و کتاب با بیمارستان و مسائل مالی، از تحویل دارو خودداری کنند گفت: اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد سریعا ورود پیدا می‌کنیم و با شرکت های دارویی برابر قانون برخورد خواهد شد..

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود دارو دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم. بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم بسیاری از داروهای مورد نیاز از جمله تالاسمی را تامین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بسیار خوبی در تولید داروهای داخلی داشتیم، ادامه داد: بعضاً اعلام می کنند که قصد دارند از داروهای خارجی استفاده کنند نه داخلی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد