Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلیزاده پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از قرارگاه یگان حفاظت منابع طبیعی در پارس‌آباد اظهار کرد: صیانت از منابع طبیعی جز اصلی‌ترین رسالت‌های ما در اداره کل است و همه ساله با تدوین برنامه‌های راهبردی نسبت به حفاظت از این منابع خدادادی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد گرمای بی‌سابقه در اردبیل هستیم که مربوط به تغییرات اقلیمی است، تصریح کرد: حریق مزارع به شکل گسترده به ویژه در شمال استان گزارش می‌شود که نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی در این زمینه توجیه شده و آماده ارائه خدمات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه در برخی از مواقع نیز خود زارعان نسبت به آتش زدن زمین‌های کشاورزی و اراضی خود اقدام می‌کنند، گفت: این اقدامات در راستای از بین بردن برخی از آفات و حشرات انجام می‌شود تا زمین برای کشت بعدی آماده شود که ما این اقدام را برای هیچیک از زارعان توصیه نمی‌کنیم.

قلیزاده آتش زدن مزارع را تهدیدی برای تمامی زمین‌ها دانست و افزود: آتش قابل سرایت به زمین‌های اطراف نیز هست و بر همین اساس از زارعان درخواست داریم تا روش‌های دیگری را برای مبارزه با آفات و حشرات انتخاب کرده و از آتش زدن زمین‌های زراعی خودداری کنند.

وی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: فرهنگسازی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش مردم، نهادهای مدنی و رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت ۲۴ ساعته اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر 5542691

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی اردبیل حریق شهرستان پارس آباد نیروهای واکنش سریع حشرات اراضی کشاورزی فرهنگ سازی آتش سوزی عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز شورای نگهبان عکس استانها غدیر خم شیوع کرونا ایلام خراسان رضوی منابع طبیعی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اطلاعیه ای از کشاورزان استان خواست با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.   در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارندگی های اخیر، شرایط برای ایجاد و توسعه بیماری های برگی خصوصاً بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو مهیاست بنابراین لازم است به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به سمپاشی مزارع با سموم قارچ کش توصیه شده اقدام شود.   لازم به ذکر است بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. بنابراین کشاورزان با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها
  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است