Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

جلسه مجازی با موضوع «ازحمل و نقل چه خبر» در کلاب هاوس تین نیوز در تاریخ 26 تیرماه 1401 برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه که با حضور کارشناسان حوزه های مختلف حمل و نقلی برگزار شد اخبار روز صنعت حمل و نقل مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

در حوزه جاده ای گفته شد حمل و نقل به سمتی می رود که بیشترین دغدغه اش تامین منابع مالی است و کمتر فرصت می کند به مسائل دیگر از جمله بهینه سازی ناوگان، آموزش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بپردازد.

به گفته کارشناسان حوزه جاده ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این خواسته را دارد که حتما شرکت های حمل و نقلی، در حوزه باری، کامیون بیاورند یا کامیونشان را به روز کنند. در صورتی که ارزش یک کامیون دست دوم بین 3 تا 4 میلیارد است، با این چنین بنیه مالی، هیچ شرکت حمل و نقلی نمی تواند خود را به روز کند. حدود 250 هزار الی 300 هزار کامیون پشت درها خوابیده است و مشکل تامین قطعات دارند.

ورود کامیون هم با مشکلاتی روبرو است، مشکلات ارزی در میان است. سالیانه ناوگان فرسوده بیشتر خواهد شد و عمر ناوگان فرسوده بیشتر می شود.

همچنین گفته شد امروزه ارتباط با صنوف بسیار کم شده است و تشکلات صنوف به جای اینکه به سمت بهره وری و نوسازی بروند درگیر مشکلات داخلی خود شده اند.

اضافه شد که بیمه تکمیلی که دیوان عدالت اداری آن را ملغی می کند، مصیبت و افتضاحی برای تشکل ها است.

در حوزه مسافری به سرقت مسلحانه از اتوبوس اهواز اشاره و گفته شد که هنوز تصمیمی در خصوص ایمنی راه ها اتخاذ نشده  و فقط نگرانی ها بیشتر شده است. به گفته کارشناسان، سارقان دستگیر شده اند اما بیم آن می رود که این ناامنی ها به کاهش مسافر در مسیرهای شبرو و دور از مراکز شهر بینجامد.

در حوزه جاده ای همچنین گفته شد سیستم سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) روی ناوگان اتوبوسی داخلی نصب بوده است با استفاده از آن سامانه می شد تشخیص داد که اتوبوس کجاست و با چه سرعتی حرکت می کند، کجا توقف کرده، مبدا و مقصدش کجا است، صورت وضعیت دارد یا ندارد، راننده چه کسی است؟ راننده دوم چه کسی است، طی سفر هم به صورت رندوم از چهره راننده عکس گرفته می شد که خسته و خواب آلوده نباشد و ...این سامانه یک مدت مشکل فنی داشت و پشتیبان آن پشتیبانی نمی کرد، تا اینکه صاایران به عنوان پشتیبان انتخاب شد. صاایران در حال حاضر دارد سامانه را به روز می کند تا اینکه مجدد راه بیفتد.

در حوزه ریلی با اظهار تاسف از این که، کسانی تصمیم گیرند که در بدنه ریلی متخصص نیستند، گفته شد از سال 92-93 در شاخص اصلی (حمل بار) ریلی شاهد رشد بوده ایم، اما اکنون تیرماه که تمام شود ضعیف ترین عملکرد را در 60 ماه گذشته در حمل بار داشته ایم.  

عنوان شد  یکی از مهمترین دلایلی که در راه آهن جمهوری اسلامی ایران،  بخش خصوصی ریلی، نمی تواند رشد کند، به خاطر نارضایتی شغلی درون سازمانی ساختار راه آهن است. این نارضایتی را دولت و حاکمیت باید حل کند.

گفته شد بار تزانزیتی در دو سه ماهه اول 1401 بعضی از مرزها از جمله: باشماق، بازرگان، بندر شهید باهنر و مرز میلک کاهش ترانزیت داشته اند. مرزهایی هم افزایش بار ترانزیتی داشته اند، از جمله:  پرویز خان و بیله سوار، آستارا، میرجاوه، تمرچین، لطف آباد.

اضافه شد که فرصت های ترانزیتی بعد از اصلاح اقتصادی به صورت جدی تر مورد توجه قرار گرفت اما یادآوری شد که انسجام در حوزه ترانزیت، مطلوب نیست و شرکت های خصوصی در این حوزه به نوعی رقابت می کنند که صحیح نیست و همگرایی با همدیگر ندارند و از طرفی هم نباید انتظار داشته باشیم کشورهایی که در حوزه ترانزیت بسیار فعالیند (ترکمنستان و ترکیه و ...)  اجازه بدهند شرکت های خصوصی ما پا بگیرند.

گفته شد در مرز رازی در بخش ترانزیت بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی غریبه تر است.

بخش دولتی، بخش خصوصی را به رسمیت نمی شناسد. بخش خصوصی باید یک پایگاه داشته باشد و دسترسی آن به بخش دولتی بیشتر باشد.

گفته شد که در حوزه حمل و نقل اصناف باید با همدیگر کار بکنند، نباید بخش خصوصی و دولتی را مجزا از هم دانست چرا که همه باید برای یک هدف ملی و واحد تلاش کنند. اصناف باید قوی تر از این عمل کنند و البته باید همگرایی داشته باشند که تاثیر گذار باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین حمل و نقل منابع مالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دیوان عدالت اداری اتوبوس ایمنی راه ها خواب بخش خصوصی بندر شهید باهنر رقابت ترکیه ترانزیت ترانزیت ریلی ترانزیت جاده ای بخش خصوصی حمل و نقل جاده ای گفته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر

در روز‌های گرم سال مردم برای خنک کردن هوای خانه از وسایل سرمایشی مانند کولر استفاده می‌کنند. کولر آبی یکی از انواع کولر‌هایی است که روزانه حجم بالایی آب مصرف می‌کند و با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند.

به گزارش نمناک، با وجود املاح زیادی که در آب شهری وجود دارد، با گذشت زمان، رسوب و شوره روی بدنه و قطعات داخلی کولر تشکیل می‌شود و اگر اقدامی به تمیز کردن و سرویس کولر آبی نکنیم، بدنه کولر به دلیل وجود رسوب، خیلی زود فرسوده می‌شود.

چرا باید رسوب کولر را بزداییم؟

همانطور که گفتیم کولر آبی مقدار زیادی آب مصرف کرده و هوای خانه را خنک می‌کند. در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می‌شوند. این رسوبات در صورتی که تمیز نشوند، کارایی کولر را کاهش داده و قطعات و بدنه کولر را فرسوده می‌کنند و عمر کولر و این قطعات را کاهش می‌دهند.

اگر بر روی دریچه‌ها رسوب تشکیل شود، از جریان هوای تمیز جلوگیری نموده و بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. تشکیل شوره و آهک روی قطعات مکانیکی کولر، سبب ایجاد مشکل در چرخش آن‌ها و به تدیج سبب سوختن کولر می‌شود.

پس قبل از اینکه این رسوبات هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض کولر به گردنتان بگذارند، جرم کولر آبی، را بزدایید و یا قبل از ایجاد شوره در کولر با روش‌های زیر از ایجاد شوره در کولر و قطعات آن جلوگیری نمایید.

از ایجاد شوره در کولر آبی جلوگیری کنید

با انجام روش‌های زیر کولری تمیز و با حداقل میزان شوره داشته باشید تا نیازی به تمیز کردن شوره کولر پیدا نکنید.

در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوب‎گیر قرار دهید

در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می‌شوند. اگر در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوب‎گیر قرار دهید، این فیلتر املاح و رسوب موجود در آب، را می‌گیرد و رسوب کمتری روی بدنه کولر ایجاد می‌شود.

کولر را زیر آفتاب قرار ندهید

قرار گرفتن کولر در معرض تابش شدید آفتاب سبب ایجاد شوره در بدنه کولر آبی می‌شود، زیرا با تابش مستقیم آفتاب، آب کولر زودتر بخار شده و در نتیجه روی بدنه کولر شوره زیادی تشکیل می‌شود پس کولرتان را در معرض آفتاب قرار ندهید و از سایبان کولر استفاده کنید.

به جای پوشال از پد‌های سلولزی استفاده نمایید

برای جلوگیری از تشکیل نمک کولر از پد‌های سلولزی به جای پوشال، استفاده نمایید. این پد‌های سلولزی، با نگه داشتن رسوب کولر در خود از تشکیل آهک روی بدنه جلوگیری می‌کنند. این پد‌ها قابلیت شتشو دارند بنابراین می‌توانید پد‌ها را شسته و رسوب تشکیل شده روی آنها، را بزدایید.

از توپ شوره گیر استفاده نمایید

برای جلوگیری از ایجاد شوره روی بدنه کولر آبی توپ‌های شوره گیر کولر آبی را داخل تشتک کولر قرار دهید. این مواد ساخته شده از اسید چرب هستند که یون‌های موجود در آب و کلسیم و منیزیم را جذب خواهند کرد.

چند روش برای پاک کردن شوره کولر

اگر کولر آبی شما شوره یا رسوب به خود گرفت، برای پاک کردن شوره کولر از روش‌های زیر استفاده کنید.

با آب و مواد شوینده کولر را بشویید

برای تمیز کردن شوره کولر آبی از آب و مقداری مواد شوینده و یا مواد سفیدکننده و یک برس سیمی، استفاده کنید. قطعات قابل شستشوی کولر آبی را باز کنید و آن‌ها را با فرچه و با محلول آب و مواد شوینده تمیز کنید. مواد شوینده اسیدی سبب رسیدن آسیب به بدنه کولر آبی می‌شوند.

شوره کولر با سرکه تمیز کنید

یکی از روش‌های رایج تمیز کردن کولر آبی که در نمناک هم به آن اشاره خواهیم کرد استفاده از سرکه است؛ برای تمیز کردن شوره کولر به صورت دوره‌ای و با فاصله زمانی کم، از سرکه، که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، استفاده نمایید، بدین طریق که مقداری سرکه روی قطعات و کف کولر بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه با برس قطعات و بدنه کولر را تمیز کنید.

شوره کولر با جوهرنمک پاک کنید

می‌توانید برای پاک کردن شوره کولر از مواد پرقدرت تری مانند جوهرنمک نیز استفاده کنید، اما باید بدانید که استفاده از جوهر نمک خطرناک است و باید در حین استفاده از آن دستکش ایمنی و ماسک داشته باشید تا سلامتتان به خطر نیافتد.

بعد از رعایت این نکات روی قطعات رسوب دار و تشتک کولر مقداری از جوهر نمک را ریخته و بعد از چند دقیقه با آب زیاد و بادقت آن‌ها را بشویید و قطعات کولر آبی را طولانی مدت در جوهر نمک نگذارید.

دیگر خبرها

  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر