Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در حال حاضر، دو فروند کشتی اقیانوس‌پیما در لنگرگاه بندر امام آماده پهلوگیری و تخلیه است و سه فروند کشتی دیگر طی روزهای آینده وارد این بندر خواهند شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، امید جهان‌نژادیان با تأکید بر حجم بالای ترافیک کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر امام (ره) افزود: هم‌اکنون، محموله‌های یک فروند کشتی بزرگ حامل کالاهای اساسی در این بندر در حال تخلیه، بارگیری و ارسال به مقاصد تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عملیات تأمین کالاهای اساسی سرعت بیشتری گرفته است، اظهار کرد: پس از انجام عملیات تخلیه کشتی یاد شده، یک کشتی بزرگ حامل ۷۰ هزار تن گندم و یک کشتی دیگر به وزن ۱۰ هزار تن روغن خام خوراکی، آماده پهلوگیری و تخلیه محموله خواهند شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان همچنین از ورود سه فروند کشتی حاوی کالاهای اساسی طی هفته‌های آینده به کشور از طریق بندر امام (ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: این کشتی‌های حامل کالای اساسی شامل دو کشتی به وزن ۸۵ هزار تن روغن خام خوراکی و یک کشتی حامل ۶۷ هزار تن گندم هستند که از مجموعه خریدهای شرکت بازرگانی دولتی ایران و برای تأمین نیاز مصرفی خانوارها و مصرف صنایع وارد کشور خواهند شد.

گفتنی است، بندر امام (ره) از مبادی اصلی ورود کالای اساسی به کشور است که از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است و ورود کالا تا پایان سال از طریق این بندر ادامه خواهد داشت.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: کالاهای اساسی ، بندر امام خمینی ، شرکت بازرگانی دولتی ایران ، گندم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کالاهای اساسی بندر امام خمینی شرکت بازرگانی دولتی ایران گندم کالاهای اساسی فروند کشتی بندر امام یک کشتی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد