Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور ۴۰۰ مهمان داخلی و خارجی در سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز یک جانبه‌گرایی امریکا با همبستگی ناتو در حال فروپاشی است ارزش‌های لیبرالی با چالش جدی مواجه شده که ابتدای آن شکست داعش بود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که استکبار عالم به سرکردگی آمریکا داعش را درست کردند تا منطقه را دچار آشوب کنند داخل کردستان عراق شدند قوم کرد و ناموس ما را تهدید کردند و دست به کشتار و ترور زدند تا اسرائیل دوم را در منطقه ایجاد کرده و حواس‌ها را از اسرائیل اصلی دور کنند اما همکاری بین ایران، عراق و سوریه این غده سرطانی را از تن رنجدیده امت اسلامی بیرون کرد و به دور انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام شهریاری تصریح کرد: تلاش شهید حاج قاسم سلیمانی و کردهای عراق دست به دست هم داد تا اتحاد امت اسلامی ثمره ملموسی داشته باشد که آن هم اتحاد منطقه و نابودی داعش بود.

وی به پیام‌های اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: نخستین این اجلاسیه نمادسازی و عرضه نماد است، نماد و سمبل یک امت است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: معتقدیم کردستان ایران نماد تحقق وحدت اسلامی است و این اولین اجلاس منطقه‌ای را به همین منظور برگزار کردیم.

به گفته وی، 40 سال تلاش آمریکا برای اینکه ما را دچار سستی و تفرقه کند به دلیل هوشیاری علمای منطقه به سنگ خورد و به نتیجه نرسید این است که بعد از 40 و چند سال کردستان ایران به عنوان نماد وحدت معرفی شده است و ما باید به عنوان یک الگوی جهانی عرضه کنیم.

شهریاری تصریح کرد: علیرغم اینکه امریکا برنامه‌های متعددی علیه کشورمان دنبال کرده اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیتی نداشته و یک جانبه‌گرایی آن در این برهه شکست خورده است.

وی در پیامی به ملت عراق عنوان کرد: ای ملت عراق هوشیار و آگاه باشید یک قرن است استعمار انگلیس و پس از آن امریکا و رژیم صهیونیستی هدف تکه پاره کردن کشورهای منطقه را دنبال می‌کند.

شهریاری افزود: انگلیسی‌ها اول هندوستان و بعد از آن پاکستان و کشمیر را تکه تکه کردند و در ایران هم طی یکصد سال گذشته تلاش کردند و قطعاتی را از آن جدا کردند.

وی با بیان اینکه تکه تکه کردن و تجزیه کردن کشورها هدف جدی دشمنان است که دنبال می‌شود و در جنگ جهانی اول بخش‌های زیادی از ایران جدا شد، گفت: استعمار امریکایی و صهیونیستی همان استعمار انگلیسی است که دنبال تکه تکه کردن کشورها در منطقه است.

وی افزود: اینها در تلاش هستند که عراق را سه تکه کنند و در دل عراق سه کشور شیعه، سنی و کردها را بوجود بیاورند پیام ما به ملت عراق این است که اتحاد خود را حفظ کنند و هوشیارانه از ایران اسلامی الگوگیری کرده و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

وی اضافه کرد: اقتدار ایرانی، اقتدار کرد و اقتدار کردستان، اقتدار ایران است این الگوی ارزشمندی است که مانع از تکه تکه شدن ایران با وجود تمام توطئه‌های دشمنان بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه اگر بین شیعه و سنی و کرد و عرب عراقی تفرقه ایجاد می‌شود، نقشه دشمنان است، عنوان کرد: استعمار برنامه دارد که با تجزیه و پاره پاره کردن کشورهای منطقه و ایجاد اختلاف به منابع بی‌نظیر آن دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: پیام اجلاس کردستان ایران به کردستان عراق پیام اقتدار است ملت عراق باید هوشیارانه مانع از دستیابی دشمنان به اهداف شومشان شوند.

شهریاری ادامه داد: امروز فناوری پهبادی ایران اسلامی افتخاری برای ملت ایران است که با بهره‌گیری از این فناوری مانع بسیاری از فتنه‌ها در منطقه شده است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی با اقتدار و توانایی غنی‌سازی بالای 90 درصدی انرژی هسته‌ای دارد اما نیازی به بمب هسته‌ای ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه سفر بایدن به منطقه برای تولید امنیت در منطقه نبوده است، گفت: آمد‌ه‌اند با سعودی‌ها صحبت کنند تا امنیت صهیونیست را تضمین کند.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی اعلام کرده دست دوستی به سمت ایران دراز می‌کنیم ما دست‌های دوستی که از کشورهای اسلامی به سمت ما دراز شود را می‌پذیریم.

شهریاری افزود: امروز اردوغان برای رفع مشکلات در منطقه حضور پیدا کرده تا مشکلات رفع شود.

وی تصریح کرد: اگر چین توانست با اقتصاد خود کمر امریکا را بشکند و روسیه توانسته کمر ناتو را بشکند امروز ما هم در کنار کشورهای اسلامی اتحادیه کشورهای اسلامی را تشکیل دهیم و قدرت جدید در منطقه شویم.

شهریاری اظهار کرد: اتحاد ایران، چین و روسیه برای شکست ارزش‌های لیبرالی و شکست امریکا است، ما از روابط گرم با تمام کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم و معتقدیم اگر کشورهای اسلامی به این روند ادامه دهند قدرت جدیدی در منطقه شکل می‌گیرد که می‌توانیم جهان تک‌قطبی امریکایی را به جهان چندقطبی تبدیل کنیم.

وی گفت: مطمئن هستیم شما به عنوان عالمان دینی نقش محوری در تاسیس امت واحده اسلامی و تاسیس اتحادیه اسلامی و تمدن نوین اسلامی دارید و ما اختلافات تاریخی مذهبی خود را برای دستیابی امت واحده نمی‌بینیم.

شهریاری تصریح کرد: ما کشورهای اسلامی با حفظ هویت خودمان می‌توانیم اتحادیه کشورهای اسلامی را ایجاد کنیم اگرچه راه دراز است همت‌های بلند می‌طلبد و از خداوند می‌خواهیم با قدرت لایزال خود به ما برای رسیدن به آرمان‌هایمان کمک کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام شهریاری اتحاد جهان اسلام دبیرکل مجمع جهانی تقریب کشورهای اسلامی ملت عراق منطقه ای تکه تکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران از عراق بازگشایی بازارچه‌های هنگه ژال و سیف بوده که اخیرا در جلسه شورای امنیت ملی مصوب شد و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار دارد.

استاندار کردستان بر لزوم هماهنگی مرز‌های همجوار تاکید کرد و گفت: نظارت بر مرز‌ها در استان‌های همسایه باید یک رویه مشترک داشته باشد و در لازم است نشست مشترک با استانداران کرمانشاه و آذربایجان غربی جهت جلوگیری از نقض تصمیمات برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق باید به صورت موثر باشد، اضافه کرد: قاچاق تبعات اقتصادی و امنیتی دارد و ابعاد آن باید به درستی تجزیه و تحلیل شود.

زارعی‌کوشا به راه‌اندازی و استقرار دستگاه ایکس ری در مرز باشماق اشاره و اضافه کرد: همه مرز‌های کشور در این زمینه با مشکل مواجه هستند، اما باید راه‌اندازی به صورت جدی پیگیری شود.

افزایش ۴۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز گفت:  در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۵۳۸ پرونده قاچاق کشف و هزار و ۱۸۶ متهم دستگیر شدند.

علی خداویسی افزود: در پرونده‌های مذکور بالغ بر پنج هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

وی گفت: بیشترین میزان افزایش کشفیات در حوزه البسه با رشد ۱۸۱ درصدی به ثبت رسید.

خداویسی یادآور شد: پارسال، سه هزار و ۴۵۵ فقره پرونده قاچاق در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان تشکیل و برای سه هزار و ۱۷۱ پرونده رای محکومیت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد