Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ورود استان به پیک هفتم شیوع کرونا، ضمن اعلام افزایش چشمگیر آمار مبتلایان قطعی به کرونا از عموم خواست تکمیل پوشش واکسیناسیون را جدی بگیرند.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر کامران قدس با تأکید بر اینکه تزریق دز یادآور واکسن کرونا، لازمه تقویت ایمنی بدن در برابر ویروس کروناست، در پاسخ به این سئوال که آیا واکسن کرونا می‌تواند از گسترش سویه جدید این ویروس جلوگیری کند، گفت: آخرین مطالعات علمی نشان می‌دهد که تکمیل پوشش واکسیناسیون تأثیرگذارترین روش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کروناست؛ قطعاً، تزریق واکسن به معنای جلوگیری قطعی از ابتلا به بیماری نیست اما بر همگان روشن است که انجام واکسیناسیون تا حد بسیار زیادی از ابتلای شدید به بیماری، بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بویژه در بخش مراقبت‌های ویژه و از همه مهمتر از آمار بالای مرگ و میر جلوگیری می‌کند، بنابراین عموم مردم باید تکمیل پوشش واکسیناسیون را در کنار سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را به شدت جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه تمام گروه‌های سنی بالای 18 سال باید تاکنون دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و اکنون برای دریافت دز یادآور چهارم اقدام کنند، ادامه داد: هر فرد بالای 18 سال که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن کرونایش گذشته، باید برای دریافت دز یادآور به مراکز تعیین شده مراجعه کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه از هفته گذشته شمار مراجعه‌کنندگان برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان روبه افزایش است، ابراز امیدواری کرد که با اهتمام مردم در تزریق بموقع دز چهارم، عبور از پیک هفتم کرونا بدون بازگشت به روزهای سخت و پرالتهاب گذشته امکان‌پذیر شود.
وی، همچنین با اشاره به تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان از سرایت‌پذیری بالای سویه جدید کرونا خبر داد و گفت: هر فرد آلوده متأسفانه می‌تواند 18 نفر را آلوده به ویروس کند، از این رو، واکسیناسیون بهترین راهکار برای جلوگیری از چرخش ویروس در جامعه است و اینکه اکنون شهرهای سمنان، دامغان، شاهرود، مهدیشهر و گرمسار در این استان از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده اند، زنگ خطر جدی است که اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را صد چندان می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، میزان تزریق دز اول واکسن کرونا در این استان را 90 درصد، دز دوم را 85 درصد و دز سوم را نیز 55 درصد اعلام کرد و از عموم مردم خواست با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در سراسر استان، هر چه سریعتر نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.
به گفته این مسئول، مردم نگرانی از بابت نوع واکسن تزریقی یادآور نداشته باشند چرا که در تمام مراکز واکسیناسیون استان، یک پزشک مستقر شده تا مشاوره لازم را به مردم در این خصوص بدهد.

قدس در ادامه با بیان اینکه استان سمنان مشکلی از نظر کمبود واکسن ندارد بر نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم نسبت به ضرورت واکسیناسیون تأکید کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واکسن کرونا دز یادآور تزریق دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟