Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی جز با حضور بانوان محقق نمی‌شود و از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، "می‌توان زن، محجبه و عفیف بود و در مرکز جامعه هم به صورت تاثیرگذار حضور داشت." - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، زینب اختری پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای "حریم رسالت" ویژه بانوان در رشت با اشاره به دیدگاه اسلام و رهبر معظم انقلاب به جایگاه بانوان اظهار داشت: زنان دارای نقش مادری و همسری در عرصه خانوادگی هستند که خود نقش بی‌بدیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور مقوله حفظ حریم و رعایت حدود بین زن و مرد در عرصه اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این رعایت حدود بین زن و مرد در عرصه اجتماعی به‌نفع بانوان است و موجب می‌شود استعدادهای واقعی زنان در عرصه اجتماعی ظهور و بروز پیدا کند.

اختری با بیان اینکه اسلام برای زن ارزش قائل شده است گفت: امروز جهاد تبیین به‌عنوان یک فریضه قطعی مطرح است و اسلحه "رسانه" توسط بانوان می‌تواند اسلحه هوشمندی برای جاری کردن گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا باشد زیرا ما به‌دنبال تشکیل تمدن اسلامی به صورت بین‌المللی و جهانی هستیم.

توضیحات مدیرکل ارشاد استان گیلان درباره عضویت در صندوق هنر و بیمه هنرمندانآغاز طرح آب‌‌رسانی به 750 روستای گیلان/ شبکه انتقال آب 5 روستا این هفته به بهره‌برداری می‌رسدفعالیت 88 کودک کار در شهر رشت/ 90 درصد کودکان خیابان در گیلان غیربومی هستند

وی اهمیت مشارکت اجتماعی بانوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: خداوند یک سری ویژگی‌های منحصر به فردی در وجود بانوان قرار داده است که از این ظرفیت‌ها بایستی در راستای خدمت به انقلاب اسلامی استفاده کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام راحل نیز جایگاه زنان در دفاع مقدس را یک جایگاه پشتیبان تعریف کردند و به‌گفته رهبر معظم انقلاب هم زنان سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی هستند.

اختری گفت: با توجه به جنگ رسانه‌ای امروز، هر کدام از ما می‌توانیم الگو باشیم و اعلام کنیم در جامعه‌ اسلامی فضایی برای ما فراهم شده که علاوه بر رشد ویژگی‌های فردی می‌توانیم استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانیم و این امر احساس آرامش‌ و امنیت برای بانوان را به‌همراه دارد و در محیط خانواده هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره حریم رسالت در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی جز با حضور بانوان محقق نخواهد شد و از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، "می‌توان زن و محجبه و عفیف بود و در مرکز جامعه هم به صورت تاثیرگذار حضور داشت."

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به رسالت حضرت زینب(س) که پیام‌رسان واقعه عاشورا بودند تصریح کرد: این جمله که "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود" همه شنیده‌ایم لذا امروز هم این رسالت بر عهده بانوان جامعه اسلامی است که پیام‌رسان و موثر باشند.

انتهای پیام/612/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست

«فاطمه قاسم‌پور» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت بودجه مربوط به زنان و خانواده بر اساس جزییات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ که از دولت ارسال شده است، اظهار کرد: در جداول ارسالی دولت، از اعتبار تجمیعی مربوط به بند (ب) تبصره ۱۳ که ۳۶ هزار میلیارد تومان است، صرفاً ۱,۸۰۰ میلیارد تومان یعنی فقط حدود ۵ درصد از این بودجه به معاونت امور زنان و خانواده اختصاص یافته است، این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۲ با تمهید مجلس جمع یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به استثنای ردیف‌های مشخص‌شده در قانون چیزی معادل ۴,۸۰۰ میلیارد تومان بود که در بند (ب) تبصره ۱۳ با توجه به اهمیت موضوع، انتظار می‌رفت بیش از این رقم در اختیار حوزه زنان و خانواده قرار گیرد.

وی افزود: رقم تعیین شده برای معاونت امور زنان در موضوع «توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده» است و سایر موضوعاتی که در قانون بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده بود از جمله مشاوره خانواده، ورزش و سلامت زنان، کارآفرینی زنان و … نیز حذف شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر بندهای بودجه‌ای مرتبط با حوزه زنان و خانواده از بند (ب) تبصره ۱۳ در جداول ارسالی، گفت: از بودجه مربوط به بند (ب) تبصره ۱۳ بودجه‌های دیگری به حوزه خانواده وارد شده است، برای مثال ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری ردیف‌هایی در موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است که در برخی از آن‌ها به موضوع تقویت خانواده و ترویج ازدواج البته در کنار سایر موضوعات مرتبط با حوزه فرهنگ اشاره شده است و اگر تمامی بودجه این موضوعات را مربوط به حوزه خانواده بدانیم، چیزی حدود ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان خواهد بود که البته تفکیک این بخش از بودجه از بخش فرهنگ مشخص نشده است و نمی‌توان تخمین زد چه میزان از آن به حوزه زنان و خانواده اختصاص یابد.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بودجه بند (ب) تبصره ۱۳ انتظار می‌رفت بودجه امسال در حوزه زنان و خانواده.... قابل توجهی داشته باشد که این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار کرد: تعیین یک درصد بودجه برای حوزه زنان و خانواده در قانون بودجه ۱۴۰۲ جاپای محکمی برای تأمین اعتبارات مربوط به حوزه زنان و خانواده بود که در صورت استمرار می‌توانست به مرور به بندی ثابت در قوانین بودجه سنواتی تبدیل شود و موضوعات حوزه زنان و خانواده ردیفی مستقل، مشخص و نشان‌دار داشته باشند که البته این اقدام مهم نیز دنبال نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سنجه‌های عملکردی مربوط به حوزه زنان و خانواده دستگاه‌های سیاست‌گذار در جداول ارسالی، گفت: به جهت اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت ملزم به تهیه سنجه‌های ارزیابی برنامه دستگاه‌های سیاست‌گذار شده است و این تعیین سنجه نقش مهمی در بودجه‌ریزی برنامه‌محور و بعد نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات و بررسی اثربخشی آن‌ها دارد.

قاسم‌پور اظهار کرد: در حوزه زنان و خانواده ذیل وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون سنجه‌هایی در موضوعاتی نظیر حمایت از مراکز خدمات مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده، رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال و… مشخص شده که برخی از این سنجه‌ها جامع و مبتنی بر شرح وظایف تخصصی دستگاه‌ها طراحی نشده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در هر صورت مجلس در راستای رفع این مسائل و ارتقای بودجه این بخش پیگیری‌هایی را انجام داده که ان‌شاء الله به نتیجه برسد.

کد خبر 6091843 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم