Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@08:20:09 GMT

۲۲۰ خانواده در لرستان متقاضی فرزندخواندگی هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۴۸۸۴

۲۲۰ خانواده در لرستان متقاضی فرزندخواندگی هستند

به گزارش ایرنا "ابراهیم آذرینوند" روز چهارشنبه در نشست با خبرگزاری ها افزود: قوانین فرزندخواندگی در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا راحت تر است و سال گذشته نیز ۲۷ کودک بی سرپرست در استان به فرزندخواندگی سپرده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ کودک توسط مراکز بهزیستی استان نگهداری می شود که از این تعداد تنها ۲ نفر شرایط واگذاری دارند و مابقی فرزندان معتادان متجاهری هستند که در کمپ های ماده ۱۶ نگهداری می شوند و امکان فرزندخواندگی برای آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دولت بیمه عمر و پس انداز را برای فرزندان بی سرپرست این مراکز تقبل می کند و بعد از ۱۸ سالگی و ترخیص آنها، به هریک ۳۰۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می نماید.

آذرینوند با بیان اینکه هم اکنون پرونده بیش از ۲۰۰ نفر در استان برای دریافت فرزند تکمیل شده است تصریح کرد: صدور حکم دادگاه برای واگذاری این کودکان بین ۲ تا ۶ ماه به طول می انجامد و شرایط برای واگذاری کودکان بی سرپرست مطلوب است.

وی همچنین افزود: ۲۱۹ زن سرپرست خانوار سال گذشته هر کدام ۸۰ میلیون تومان تسهیلات را از بهزیستی لرستان دریافت کرده اند و در طرح گروه های همیار نیز به ۲۸ گروه، تسهیلات داده شد.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال ۵۵۰ کودک کار و خیابانی در استان شناسایی شده است که پس از جمع آوری توسط شهرداری به بهزیستی ارجاع می شوند و هم اکنون ۲۶۸ نفر از این افراد تحت حمایت بهزیستی هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان نیز در این نشست گفت: طرح ارتقای توانمندسازی افراد دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی و سالمندان در استان اجرایی و نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

نگار فتحی بیرانوند افزود: اواخر سال گذشته و امسال نیز توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی و شهری انجام شده و از ابتدای امسال تاکنون سه هزار نفر به تعداد مستمری‌بگیران حوزه توانبخشی بهزیستی لرستان اضافه شده است.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی فرزندخواندگی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی فرزندخواندگی لرستان سازمان بهزیستی فرزندخواندگی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، فریبا ولی‌پور در خصوص تامین مسکن طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت در بحث طرح جوانی جمعیت، اهدای مسکن به خانواده‌های دارای سه قلو و چندقلوست.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: در آخرین جلسه قرارگاه جمعیت و با تاکید استاندار وقت واگذاری زمین با اولویت‌ خانواده‌های دارای سه قلو بود و در این خصوص راه و شهرسازی لرستان این مهم را نیز در اولویت قرار داد.

ولی‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی در برخی از شهرهای استان با کمبود زمین مواجه هستیم و در این راستا راه‌ وشهرسازی لرستان قول داد که در بهار امسال این مشکل تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت محقق شود.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارای زمین‌هایی هستند که نیازمند تغییر کاربری بوده و چنانچه این مهم محقق شود بخشی از مشکلات تامین مسکن برای جوانی جمعیت برطرف خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی لرستان، ایجاد شهرک و یا شهرک جدید ضروری است و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و راه و شهرسازی استان مشکل تامین زمین برای این خانواده‌ها مرتفع شود.

وی در خصوص طرح نفس و حمایت از مادران باردار، گفت: در لرستان ۱۳۲ نفر از مادران باردار از انجام سقط انصراف دادند و تعداد تولدهای تحت عنوان "نفس" در استان هفت مورد گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان