Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با عید سعید غدیر خم، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) از طبخ و توزیع ۷۵۰۰ وعده غذای گرم میان نیازمندان استان تهران و البرز در قالب اطعام علوی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) اظهار کرد: در عید ولایت نزدیک به 7500 وعده غذای گرم در هم‌نمک طبخ و به بیش از 40 مرکز تحت پوشش جهت توزیع میان خانواده‌های کم‌برخوردار نیازمند تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشهدی تصریح کرد: همکاران و همراهان طرح هم‌نمک همزمان در آماده کردن، طبخ و توزیع 10 هزار وعده غذای گرم که در برخی از استانهای محروم کشور نیز مشارکت جدی داشته است.

مدیر طرح هم نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) افزود: هم‌نمک از سال 1396 به طور رسمی فعالیتش را در حوزه طبخ و توزیع غذا و معیشت خانواده‌های محروم آغاز کرده است و بحث اطعام در برخی مناسبت‌ها از جمله عید غدیر همواره در تقویم کاری مورد توجه ویژه این خیریه قرار داشته است.

به گفته وی، اطعام غدیر یکی از مهمترین سنتهای هم‌نمک است که با کمک همراهان و خیرین به نحو شایسته انجام می‌شود.

مشهدی با بیان اینکه صفحه هم‌نمک در فضای مجازی بیش از 100 هزار دنبال کننده دارد، گفت: همواره بدنبال ارتقا کیفی و کمی ارائه خدمات نیکوکارانه در حوزه رسالت اجتماعی خود بویژه در مناسبتهای گوناگون هستیم لذا امسال این بیعت در عید غدیر با گسترش حمایت بیشتر از جامعه هدف، نسبت به سال گذشته انجام گرفت‌.

مدیر طرح هم‌نمک ادامه داد: در سال گذشته 22 نقطه برای توزیع غذای گرم تحت پوشش قرار گرفت، در حالی که در حال حاضر بیش از40 مرکز تحت پوشش از اطعام علوی قرار گرفته‌اند.

 به گفته وی، طی هماهنگی‌های صورت گرفته خیریه‌ها، مساجد و گروه‌های جهادی توزیع بسته‌های ارزاق (شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، شکر، حبوبات و ... ) در استان‌های هدف همچون البرز، قزوین و زنجان را با هماهنگی و نظارت این خیریه انجام می‌دهند.

مشهدی با اشاره به فعالیت‌های این موسسه در ایام محرم اظهار کرد: همانند سال گذشته 5 روز اول محرم برای طبخ و توزیع وعده‌های غذای گرم برای مردم مناطق محروم و در5 روز دوم نیز در مناطق محروم استانهای تهران و البرز خدمت‌رسانی صورت می‌پذیرد‌.

وی در پایان همچنین از برنامه‌های این مجموعه، تداوم کمک‌رسانی به برخی مناطق محروم مانند یاسوج، جنوب کرمان، جازموریان و استان لرستان را در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وعده غذای گرم طبخ و توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد

سازمان‌های مذهبی و خیریه رسمی مصر دیروز دوشنبه هفتمین کاروان امدادی خود را با کمک به فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی تحت هدایت و حمایت احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه الازهر، اعزام کردند.

شیخ احمد الطیب گفت: این کاروان شامل ۱۱۵ کامیون حامل حدود ۲۰۰۰ تن مواد غذایی، به علاوه لوازم پزشکی و اولیه، نیاز‌های کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت و مقدار زیادی لباس و تشک است. 

شیخ الطیب خاطرنشان کرد که این کاروان هفتمین کاروان در کمپین "کمک به غزه" است که او در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. وی توضیح داد: بسیاری از کشور‌ها در پاسخ به فراخوان من برای حمایت و کمک رسانی به مردم غزه، به سرعت در آن شرکت کردند.

بیش از ۸۵ کشور از سراسر جهان در آماده سازی کاروان خانه زکات و امور خیریه شرکت کردند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مصر از نخستین کشور‌هایی بوده که کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرده است. این کشور همچنین تلاش‌هایی برای برقراری آتش بس انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • توزیع ۶۶ هزار تذکره در دایکندی
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود