Web Analytics Made Easy - Statcounter

می‌دانستید که انجام کار‌های نادرست در فرایند کلی خشک کردن مو (چه با استفاده از سشوار و چه بدون آن) می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی مو‌ها شود؟ در این مطلب خواهیم گفت که کدام کار‌ها هنگام خشک کردن مو‌ها به سلامتی آن‌ها صدمه می‌زنند.

به گزارش سلامت، احتمالا می‌دانید که رنگ کردن مو‌ها و استفاده از ابزار‌های حرارتی برای حالت‌بخشی به مو‌ها می‌تواند به سلامتی مو‌ها آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا می‌دانستید که انجام کار‌های نادرست در فرایند کلی خشک کردن مو‌ها نیز (چه با استفاده از سشوار و چه بدون آن) می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی مو‌ها شود؟ در ادامه این مطلب خواهیم گفت که کدام کار‌ها هنگام خشک کردن مو‌ها به سلامتی آن‌ها صدمه می‌زنند.

استفاده نادرستی از سشوار دارید

استفاده از بالاترین حرارت سشوار، نگه داشتن سشوار در فاصله نزدیک به سر یا خاموش نکردن سشوار پس از خشک شدن نسبتی موها، همگی جزو کار‌هایی هستند که می‌توانند پیوند‌ها و پروتئین‌های نهفته در مو‌ها را تخریب کنند. همین اتفاق مستقیما مو‌ها را دچار شکنندگی و ضعف می‌کند و احتمال شکل‌گیری موخوره یا دوشاخه‌شدگی مو‌ها را افزایش می‌دهد. حالت‌ناپذیری، خشکی و کدرشدگی مو‌ها را هم باید به این موارد اضافه کنیم.

برای مقابله با این آسیب‌دیدگی، دمای سشوار را همیشه باید در محدوده کم تا متوسط قرار دهید، سشوا را حداقل ۳۰ سانتی‌متر دور از مو‌ها نگه دارید و پس از خشک شدن نسبی مو‌ها حتما سشوار را خاموش کنید. استفاده از اسپری محافظ حرارتی قبل از روشن کردن سشوار هم ترفند خوبی برای محافظت از مو‌ها است.

حوله را روی مو‌ها فشار می‌دهید

فشار دادن حوله‌های زبر روی مو‌ها می‌تواند به کوتیکول مو‌ها آسیب برساند؛ بنابراین کسانی که هنگام خشک کردن مو‌ها عادت دارند حوله‌های زبر را روی مو‌ها فشار دهند، هم باعث وزشدگی مو‌ها می‌شوند و هم رطوبت طبیعی مو‌ها را از بین می‌برند.

کشیدن بیش‌ازحد مو‌ها با حوله نیز می‌تواند تار‌های مو را ضعیف کند؛ بنابراین سعی کنید که بیشتر آب جمع‌شده در مو‌ها را با دست بگیرید و سپس از یک حوله لطیف برای خشک کردن آن‌ها استفاده کنید.

در هوای سرد با مو‌های خیس از خانه خارج می‌شوید

اگر در تابستان با مو‌های خیس از خانه خارج شوید، مشکلی برای سلامتی مو‌ها پیش نمی‌آید، اما انجام چنین کاری در هوای سرد پاییز و زمستان به‌هیچ‌وجه برای سلامتی مو‌ها خوب نیست، زیرا مو‌ها مانند پوست صورت و بدن در برابر آب‌وهوای سرد حساس هستند.

مو‌ها در این شرایط در برابر خشک شدن مقاومت می‌کنند و برای مدت‌زمان طولانی‌تری در وضعیت آسیب‌پذیر باقی می‌مانند و درنتیجه احتمال شکنندگی و خشکی مو‌ها بیشتر می‌شود. اگر برای ساعات طولانی با مو‌های خیس در هوای سرد و آزاد حضور داشته باشید، حتی ممکن است که مو‌ها یخ بزنند و بشکنند.

مو‌ها را در حالت خیس شانه می‌کنید

از آنجا که تار‌های مو در حالت خیس بسیار ظریف هستند، به‌راحتی ممکن است که دچار شکنندگی شوند؛ بنابراین برای شانه کردن مو‌ها ابتدا صبر کنید که تار‌های مو تا حدود زیادی خشک شوند.

اگر هم به‌خاطر جنس موهایتان باید آن‌ها را در حالت نسبتا خیس شانه کنید، باید از شانه‌های پهن‌دندانه برای این کار کمک بگیرید. اسپری‌های گره‌بازکن هم گزینه‌های خوبی برای شانه کردن مو‌های فرفری هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه سشوار هنگام خشک کردن مو خشک کردن مو ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901117

دیگر خبرها

  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • وقتی سکوی قهرمانی نابود می شود! / فیلم