Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه عدم الزام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص حقیقی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ابلاغ کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، داوود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، بخشنامه عدم الزام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص حقیقی، بابت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است: نظر به سؤالات و ابهامات مطرح‌شده در خصوص الزام یا عدم الزام به تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص حقیقی بابت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع تبصره (۱) ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مقرر می‌دارد: ازآنجاکه بر اساس مقررات تبصره (۱) ماده ۱۴۳ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم تمامی درآمدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب قانون توسعه ابزارهای مالی مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد و از طرفی در صورت عدم رعایت مقررات تبصره (۱) ماده (۱۴۶) مکرر قانون مذکور (تسلیم اظهارنامه، دفاتر و اسناد و مدارک) درآمدهای حاصله صندوق‌های مذکور با رعایت مقررات مشمول مالیات خواهد بود، بنابراین با عنایت به‌مراتب فوق و با اتخاذ ملاک از مفاد تبصره (۴) ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص بابت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مشمول مالیات نبوده و اشخاص حقیقی سرمایه‌گذار نیز از این بابت الزامی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نخواهند داشت.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: مالیات ، داوود منظور ، سازمان امور مالیاتی ، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ، اظهارنامه مالیاتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مالیات داوود منظور سازمان امور مالیاتی صندوق های سرمایه گذاری اظهارنامه مالیاتی تسلیم اظهارنامه مالیاتی صندوق های سرمایه گذاری سازمان امور مالیاتی سرمایه گذاری اشخاص حقیقی عدم الزام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دیانی گفت : چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد