Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش ایرنا، محمد حمیدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح بام سبز سرای نقش جهان قومس واقع در بافت تاریخی سمنان بیان کرد: بافت تاریخی بیانگر هویت منطقه است و با احیای بافت تاریخی و رشد گردشگری، زمینه محرومیت‌زدایی فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه دولت به احیا و بازسازی بافت‌ها کمک می‌کند، تأکید کرد: مردم نیز باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی با قدردانی از تلاش‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احیای سرای نقش‌جهان و راه‌اندازی بام سبز در بافت تاریخی سمنان، گفت: سرمایه‌گذاران مجموعه‌های تاریخی و میراثی سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند و نیاز به توجه و حمایت دارند.

مجموعه های تاریخی زمینه ساز اشتغال

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز گفت: راه‌اندازی این مجموعه‌ها در بافت تاریخی شهر، زمینه‌ساز حضور بیشتر مردم و گردشگران است.

امیر کرم‌زاده افزود: گردشگری صنعتی است که می‌تواند اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند و در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نقش مؤثری ایفا می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با قدردانی از حمایت‌های استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مجموعه مدیران برای رشد گردشگری شهر سمنان گفت: بافت تاریخی می‌تواند تبدیل به برند گردشگری سمنان شود، سمنان، قابلیت‌های زیادی در زمینه گردشگری دارد و با همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، می‌توان زمینه رشد هر چه بیشتر گردشگری را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه دولت پشتیبان بخش خصوصی است، گفت: تسهیلات دولت در سرمایه‌گذاری گردشگری زمینه رشد گردشگری را فراهم می‌کند.

کرم‌زاده با تأکید بر لزوم رعایت حجاب و عفاف در تأسیسات گردشگری، بیان کرد: تمامی مراکز گردشگری باید به ارزش های اسلامی و موضوع رعایت حجاب و عفاف توجه داشته باشند.

کاروانسرای جهان بانی واقع در راسته بازار سمنان، در دوره قاجار بنا شده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این کاروانسرا با تلاش بخش خصوصی احیا شده و بام سبز این مجموعه نیز با بخش‌های متنوع از جمله رستوران، فست‌فود، چای‌خانه، فضای سبز، توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

برچسب‌ها گردشگری سمنان میراث فرهنگی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان میراث فرهنگی گردشگری سمنان میراث فرهنگی میراث فرهنگی بافت تاریخی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، شهردار شهرکرد گفت: تدوین طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر شهرکرد از حدود سه سال پیش آغاز و از سال گذشته تقویت شد که در تلاش هستیم در سال جاری اجرا شود.
محمدحسین واحدیان در نشست کارگروه بوم‌گردی و گردشگری استان با بیان اینکه ۸۰ هکتار بافت تاریخی و فرسوده در هسته مرکزی شهر وجود دارد، افزود: بافت شهری از حد فاصل میدان ۱۲ محرم (فلکه آبی) دارای عناصر تاریخی و مذهبی است که اگر به مسیر گردشگری تبدیل شود، بسیار موثر است.
شهردار شهرکرد بیان کرد: اجرای مرحله نخست که زیرسازی است با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، سپس جداره‌سازی و زیباسازی مسیر و در نهایت بافت نهایی اجرا می‌شود.
واحدیان با بیان اینکه پیوستگی ساختار گردشگری در شهر شهرکرد وجود ندارد، افزود: در این منطقه با رویکرد معرفی هویت فرهنگی و هنری مرکز استان، عرضه صنایع دستی و میراث ناملموس نظیر آیین‌ها پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی