Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@21:31:41 GMT

سائوپائولو میزبان نخستین خط مترو تمام اتوماتیک

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۵۱۸۰

سائوپائولو میزبان نخستین خط مترو تمام اتوماتیک

متروی سائوپائولو، پایتخت برزیل میزبان نخستین قطارهای تمام اتوماتیک آمریکای لاتین است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران پایتخت برزیل به منظور افزایش ایمنی، قابلیت دسترسی و ظرفیت حمل‌ونقل در بخش متروهای شهری، قطارهای تمام اتوماتیک شرکت زیمنس موبیلیتی را به خط چهار متروی شهر وارد کرده و مدعی شده‌اند که این قطارها اولین خودروهای ریلی تمام اتوماتیک آمریکایی لاتین به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط چهار مترو سائوپائولو از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، با این حال قطارهای جدیدی که در آن فعالیت خواهد از نوع تمام اتوماتیک خواهد بود.

قطارهای جدید از درجه اتوماسیون سطح GoA۴ برخوردار است که بالاترین درجه خودکاری در قطارها به شمار می‌رود و امکان کنترل از راه دور قطار را به طور کامل فراهم می‌آورد، ضمن این‌که در افزایش ایمنی، قابلیت دسترسی و ظرفیت نیز موفق عمل می‌کند.

خط چهار مترو سائوپائولو که به "خط زرد" نیز شهرت دارد، قابلیت حمل یک میلیون مسافر را در طول یک روز دارد که مسیر حرکت آن از ایستگاه Estação da Luz آغاز می‌شود و در ایستگاه تازه تأسیس Vila Sônia پایان می‌یابد. این مسیر به طور کلی ۱۵ کیلومتر است و ۲۹ قطار در آن به عبور و مرور مشغول هستند و ۱۱ ایستگاه را به هم متصل می‌کنند.

مدیران پایتخت برزیل هدف خود از توسعه خط زرد متروی شهر را علاوه بر اتوماتیک سازی، افزایش ایمنی و ظرفیت سفر، مدرن‌سازی آن اعلام کرده و مدعی شده‌اند خدمات جدید در این ایستگاه از اعتبار و امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

پیش از این نیز، شرکت زیمنس موبیلیتی خدمات گسترده‌ای در خطوط متروی سائوپائولو ارائه داده و در مدرن‌سازی خط آهن شهر نقش مهمی ایفا کرده است، با این حال خدمات جدید به امکان افزایش بهره‌گیری از تعداد قطارهای بیشتر با حفظ ایمنی مسافران کمک زیادی خواهد کرد.

کد خبر 589553

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان سائوپائولو سائو پائولو برزیل برزیل مترو مدرن سازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تمام اتوماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود

تین نیوز

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، حمید گوگوچانی، مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: از اقدامات مهمی که سال گذشته انجام شد و بازخورد خوبی برای بررسی سوانح داشت نصب دوربین در لکوموتیوهای مسافری بود. این اقدام با دستور مدیرعامل برای نصب دوربین در لکوموتیوهای باری بخش دولتی و خصوصی هم انجام شد.

گوگوچانی بیان کرد: به دلیل تنوع بیشتر لکوموتیوهای باری نسبت به مسافری، این اقدام در مراحل آزمایش اولیه است و پیش بینی می شود ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده تمام لکوموتیوهای مسافری، باری و مانوری به دوربین مجهز شوند.

وی اظهار کرد: یک دوربین داخل کابین را رصد می کند و برای کمک به مأمورین عملیاتی است و دوربینی که بیرون کابین نصب می شود برای پایش زیرساخت و طول خط است.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه تصریح کرد: نصب دوربین به طور ویژه در مراجع خارج از راه آهن اهمیت دارد؛ زیرا بسیاری از برخوردها در سوانح شخص ثالث، خودکشی بود؛ اما چون مستنداتی نداشتیم نمی توانستیم به آن استناد کنیم که با نصب دوربین این مسئله رفع شد و بسیاری از پرونده های راه آهن شفاف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوها به دوربین مجهز می‌شوند
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • ◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود