Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری، راه‌اندازی کلینیک‌های تنفسی سرپایی در بیمارستان‌های منتخب این استان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایران آنلاین، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن اعلام تغییر رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری و افزایش سرایت‌پذیری سویه جدید کرونا به مردم توصیه کرد ضمن اقدام جدی در تزریق دز یادآور واکسن کرونا در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز جدی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ارسلان خالدی‌فر با اعلام اینکه واکسیناسیون راهکار مؤثر پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹،  گفت: سال گذشته نیز با تکمیل واکسیناسیون روند ابتلا به کرونا در کشور به طرز چشمگیری کنترل شد و کاهش یافت که متأسفانه ساده انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی بویژه تکمیل پوشش واکسیناسیون و استفاده کم از ماسک منجر به افزایش کرونا شد.
وی با بیان اینکه قدرت سرایت پذیری سویه جدید کرونا نسبت به سویه های قبلی بسیار بیشتر است ، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد در اماکن سربسته و مراجعه به پزشک در صورت داشتن هرگونه علامت شبه‌سرماخوردگی را از عوامل مهم در جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه دانست.
این مسئول در ادامه از آماده‌باش تمام بیمارستان‌های استان به منظور ارائه خدمات درمانی بهنگام با افزایش مراجعات بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: در این راستا تمهیدات لازم در خصوص تجهیزات و دپو دارو در استان صورت شده است.
وی با اشاره به تداوم فعالیت مستمر مراکز واکسیناسیون در همه شهرستان‌ها تصریح کرد: مراکز تزریق واکسن کرونا در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مستقر شده و کمبودی نیز از نظر واکسن کرونا در سطح استان نداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای طرح دارویار که در راستای اصلاح سیاست های ارزی دارویی صورت گرفته است، همکاری و تعامل بین بخشی را برای اجرای طرح دارویار الزامی دانست و گفت: در این طرح با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به مردم، ضمن اینکه هیچ تغییری در قیمت داروها نخواهیم داشت، اقلام بیشتری از دارو زیر چتر حمایت بیمه قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه در این راستا نظارت‌ها بصورت مستمر و شبانه‌روزی تشدید و از فروش بدون نسخه الکترونیکی دارو نیز جلوگیری می‌شود.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد