Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به بهره مندی این فرودگاه از بخش کارگو(پروازهای باری) گفت: بر همین اساس این آمادگی وجود دارد که از این ظرفیت برای توسعه هر چه بیشتر صادرات کالاهای کشاورزی از طریق فرودگاه بین المللی پیام استفاده  شود.

به گزارش ایسنا، ارسلان ذاکری افشار در نشست مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران و روسای اتحادیه های سراسری کشاورزی کشور افزود: وجود کارگو در این منطقه این ظرفیت را ایجاد کرده که پیام امروز به عنوان یکی از بخش های مهم در بخش پروازهای باری بتواند در منطقه نقش آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این بین مسأله بالا بودن قیمت سوخت کارگو  به عنوان یکی از موانع جدی بر سر راه توسعه صادرات و واردات محصولات مطرح است.

ذاکری افشار گفت: به همین منظور انتظار ما از مسئولان و دستگاه های ذیر بط این است که نسبت به حل این مشکل که در واقع با برطرف شدن آن یکی از مشکلات اصلی بر سر راه رونق صادرات و واردات محصولات به خصوص در بخش کشاورزی مرتفع می شود اقدامات جدی به عمل آورند.

در ادامه این نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران و روسای اتحادیه های سراسری کشاورزی کشور با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، آمادگی خود را در جهت برطرف ساختن موانع موجود بر سر راه صادرات محصولات کشاورزی از طریق پروازهای کارگو این فرودگاه اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: پرورش شتر، ظرفیت مغفول در این شهرستان است.

سعید خسروجردی در حاشیه بررسی مکان‌یابی مجتمع شترداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر ظرفیت بسیار مناسبی برای شترداران است.

وی از وجود ۱۷۰۰ نفر شتر در این منطقه خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گسترش صنعت شترداری در داورزن را نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط دانست و تصریح کرد: شهرستان داورزن با ۱۷۰۰ نفر شتر از جایگاه قابل قبولی در خراسان رضوی برخوردار است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش بارش‌ها پرورش شتر در بین دام‌های پرواری دیگر سبک و سنگین دام به‌صرفه‌تری است.

خسروجردی با بیان اینکه امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌ها برای این دام‌ها فراهم است، اظهار کرد: شهرستان داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر برای شترداری بسیار مناسب است. 

وی افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری بوده که می‌تواند فراورده‌های زیادی از آن تولید و با استفاده از همین پتانسیل ثروت ایجاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن در پایان ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداران منطقه را یک امر ضروری دانست و گفت: تولیدات صنعت پرورش شتر که می‌تواند سرچشمه درآمدهایی شود که ماده اولیه آن شیر و پشم و کود شتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند