Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۶۱ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از عملکرد سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلایه کردند.

در این نامه آمده است: همان طور که مستحضرید، شروع دولت سیزدهم بارقه های امید را برای بازگشت حرکت عمومی قطار اداره کشور به ریل اصلی آن در دل‌های دلسوزان و توده مردم زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه نظام آموزش و پرورش در سالیان گذشته ضربات زیادی را متحمل شد که تضعیف جریان تربیت معلم، تقلیل کیفیت آموزشی، پیگیری اجرای سند آموزش ۲۰۳۰، به حاشیه کشاندن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، کاهش عدالت آموزشی و در رأس آن، توسعه فرآیند خصوصی سازی سرتیتر این مشکلات و مصائب است.

در این نامه تصریح شده است: به طور طبیعی حضور جنابعالی در مسند دستگاه تربیت رسمی کشور، انگیزه‌های بهبود شرایط را در دولت سیزدهم افزایش داده است و انتظارات را مضاعف ساخته است؛ اما جای بسی تأسف است که با برخی جابجایی‌ها هنوز اندیشه های نئولیبرالیستی جهت چوب حراج زدن به نظام تعلیم و تربیت کشور، به راحتی در لایه های سیاستگذار وزارت تکیه می‌زنند و بی محابا از فروش عدالت، برای رضایت عده ای قلیل دم می زنند و این را برگ زرین افتخارات خود می دانند.

در این نامه خاطرنشان شده است: سازمان مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش، به جای بسترسازی و ریل گذاری در مسیر تحقق عدالت آموزشی و حضور اراده های مردمی، خود را وامدار عده خاصی می‌داند و برخلاف سیاست‌های اصلی نظام و دولت سیزدهم، مسیر گذشته را جهت چوب حراج زدن به عدالت آموزشی تربیتی ادامه می دهند. مصاحبه های متعدد و تسهیل گری های بی سابقه، جلسه با سرمایه سالاران آموزشی و بی تفاوتی به مجموعه های مردمی، همگی مخالف صریح سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های اعلامی دولت مردمی و ناشی از عدم فهم، برنامه و اراده صحیح در جهت مشارکت مردم در فرآیند تعلیم و تربیت است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: لذا با عنایت به اصرار این روند، علیرغم تذکر دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت به ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، از جنابعالی تقاضا می شود قبل از متضرر شدن بیش از پیش نظام آموزشی، نسبت به این سازمان تدبیر مناسب را اتخاذ کنید.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1148234 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مشارکت های مردمی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فیلم سینمایی زندگی شهید محیط زیست، «هوشنگ نصیری» در راستای ترویج فرهنگ ایثار، میهن‌دوستی و توجه به محیط‌زیست تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی اظهار کرد: زندگی شهید هوشنگ نصیری با هدف اشاعه فرهنگ شهادت و توجه به مقوله محیط زیست در قالب یک فیلم ساخته خواهد شد.

وی افزود: این فیلم سینمایی با همکاری معاونت استان‌های سازمان صداوسیما، مرکز صداوسیمای استان خوزستان و اداره کل محیط‌زیست استان خوزستان و با راهبری معاونت آموزش و مشارکت‎‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‎ زیست ساخته خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شهید نصیری از اولین شهدای محیط زیست در جنگ تحمیلی هستند که با توجه به ویژگی های فردی و اخلاقی نیازمند توجه ویژه به‌عنوان الگوی فرهنگی و محیط زیستی بودند.

مرادی با اشاره به اهدای یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده شهید محیط‎ زیست، هوشنگ نصیری توسط مقام معظم رهبری تأکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، سال گذشته در کنگره بزرگداشت شهدای محیط‌زیست در اهواز یک جلد مصحف شریف را به خانواده این شهید بزرگوار اهدا کردند که توجه جدی افکار عمومی و رسانه‌ها را به خود جلب کرد و این امر باعث شد تا ایده اولیه تهیه این فیلم در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی ایجاد شود.

وی تهیه فیلم، مستند، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از زندگی شهدای محیط‌بان را از راهبردهای اصلی معاونت آموزش و مشارکت‎های مردمی در سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: شهدای محیط‌‎بان در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و وطن دوستی قرار دارند و ما باید به‎ عنوان متولیان حوزه فرهنگ و آموزش در انعکاس سبک زندگی، باورها و تلاش‌های این عزیزان در حفاظت از محیط‌زیست کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون آموزش و مشارکت‌‎های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بودجه این فیلم سینمایی مستند توسط سازمان حفاظت محیط زیست تأمین خواهد شد، گفت: در تهیه این فیلم از عوامل درجه یک و حرفه‌ای سینمای کشور استفاده خواهد شد تا تأثیرگذاری و ماندگاری این مجموعه سینمایی در اذهان عمومی جدی و عمیق باشد.

کد خبر 749130

دیگر خبرها

  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان