Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون جودو گفت: شرایط سختی در مسابقات پیش رو داریم اما امیدواریم که بچه‌های ما بتوانند از حقانیت و ۳ سال مظلومیت جودو ایران دفاع کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، آرش میراسماعیلی درباره برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جودو اظهار داشت: خدا را شکر مجمع به خوبی برگزار شد، هیچ مسئله‌ای را به عنوان مسئله حاشیه‌ای نداشتیم و کاملا شرایط خوبی در جلسه حاکم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث حسابرسی فدراسیون، گزارش بازرس و خزانه‌دار و تصمیماتی که باید گرفته می‌شد با اکثریت آراء همراه بود که این افتخار بزرگی است که مجمع ما به نمایندگی از جودوی ایران واقعا همدل و متحد هستند و اگر همراهی دوستان در این مدت نبود طبیعتا بنده نمی‌توانستم در فدراسیون کار کنم. شرایط سختی در این مدت 3 سال در فدراسیون جودو با وجود تعلیق ظالمانه وجود داشت، خدا را شکر با همت همه دوستان امروز یک خانواده تقریبا 100 هزار نفری در جامعه جودو داریم و باعث افتخار ما است که از 60 هزار نفر به 100 هزار نفر با وجود تعلیق و کرونا افزایش جمعیت داشتیم.

وی ادامه داد: خیلی دوست داشتیم امروز افتتاح آکادمی را داشته باشیم اما شرایط بسیار اقتصادی سختی داشتیم و تقریبا یک هفته تا دو هفته آینده می‌توانیم این کار را انجام دهیم. باید از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر کنم، هر چند که انتظار این را داشتیم که حمایت جدی داشته باشیم. ما در بحث بودجه مظلوم واقع شدیم و امیدواریم که نگاه ویژه‌ای داشته باشند، از شخص سجادی و صالحی‌امیری تشکر می‌کنم بابت رایزنی‌هایی که در لوزان برای جودو ایران داشتند و ان‌شاءالله تیم ما با قدرت در بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش تیمی و انفرادی شرکت خواهد کرد که این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای ما بود.

رئیس فدراسیون جودو افزود: انتظار ما این بود که کرسی ما بتواند به ما کمک کند اما متاسفانه هیچ کمکی در طول این مدت 3 ساله نشد و هیچ قدمی برای رفع تعلیق برداشته نشد و گله‌مندی اعضای مجمع را در پی داشت و خواهان برخورد با یکسری افرادی که تنش‌زا هستند، بودند. وزارت ورزش هم باید ورود کند و  جلوی حضور افرادی که از پیروزی‌ها و موفقیت‌های جودو ناراحت می‌شوند، گرفته شود.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که منظورش از کرسی بین‌المللی درخشان بوده است؟ عنوان کرد: من به عنوان رئیس فدراسیون سعی می‌کنم حرمت همه افراد را حفظ کنم اما همراهی و چیزی که انتظار همه ما بود تا دفاع جانانه‌ای از جودو ایران شود، در این موضوع نشد. از سجادی و تیم جدید تشکر می‌کنم که یکی از دغدغه‌هایش این بود که حمایت قاطع کنند و این دلگرمی بسیار خوبی برای ما بود و همین رایزنی‌ها بود که رئیس اتحادیه آسیا پدرانه به ما کمک کرد و همیشه حامی ما بود. نامه‌ای هم که ویزر زد یک موفقیت بزرگ برای جودو بود. ما ده روز آینده بعد از 6 دوره تمدید رأی دادگاه، در تاریخ 29 جولای منتظر رای دادگاه هستیم و فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی نیفتد رأی قطعی صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رای قطعی صادر نشود احتمال حضور در مسابقات آتی کسب سهمیه المپیک و جهانی با پرچم IOC شرکت کنیم؟ گفت: حرمت پرچم کشور ما بیشتر از این است که بخواهیم با پرچم IOC در مسابقات شرکت کنیم. تاریخی که روز گذشته برای مسابقات آسیایی اعلام شد بعد از تاریخ تعلیق فدراسیون جودو است که یک خبر بسیار خوب بود و ما حتی با وجود اینکه یک سال آینده هم در تعلیق به سر ببریم تیم ملی ما می‌تواند در بازی‌های آسیایی شرکت کند و این یک موفقیت بزرگ برای ما است. در این مدت ما مسابقات سهمیه‌ المپیک را هم داریم و با صحبت‌ها و رایزنی‌هایی که شده ان‌شاءالله با یک شرایط خاصی با وجود تعلیق تیم ما شرکت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شرایط مربی ترکیه‌ای که برای همکاری به ایران آمده بود به کجا رسید؟ تصریح کرد: ما با این مربی قطعی کرده بودیم  اما چون او کارمند کمیته المپیک و کار بین‌المللی می‌کرد، حضورش را منوط به اعلام رای دادگاه فدراسیون جودو کرد، اگر رای منفی بیاید طبیعتا موضوع منتفی می‌شود و اگر رای مثبت باشد ان‌شاءالله بحث حضور او در ایران نهایی می‌شود. ما به همین منظور پست سرمبیگری را خالی نگه داشتیم و یوسف‌زاده به عنوان مدیرفنی تیم بزرگسالان حضور دارد و محسن زکریا هم به عنوان مربی ارشد همکاری خواهد کرد.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از عملکرد جودوکاران ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی چیست؟ خاطرنشان کرد: من به تک‌تک بچه‌های تیم امیدوار هستم، هم در بخش آقایان و هم خانم‌ها، اما یک جنگ نابرابر داریم و به خاطر این است که ما 3 سال از میادین دور بودند و حریفان ما همه در اردو بودند، شرایط‌مان سخت است اما بچه‌های ما هم زحمت کشیدند و می‌دانم که نهایت تلاش‌شان را می‌کنند و امیدواریم که بتوانند از حقانیت 3 سال مظلومیت جودو ایران دفاع کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اردوی آذربایجان و تونس کنسل شده است، گفت: آذربایجان اصلا در دستور کار نداشتیم. اردوی تونس بود که کنسل کردیم چون تیم شان می‌خواست در یک مسابقاتی شرکت کند و الان رایزنی کردیم که بتوانیم جایگزین پیدا کنیم و اگر پیدا نکنیم با همین شرایط در مسابقات شرکت خواهیم کرد. هم با ترکیه و هم با ارمنستان صحبت کردیم ولی جواب نهایی نگرفتیم. ما مدت 10 روز است که یک مدرس از کرواسی در ایران حضور دارد و در این مدت با تیم ملی کار کرد و شرایط خوبی بود و بچه‌های ما کاملا راضی بود و امیدواریم که تیم بانوان‌مان هم موفق باشد. 

برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جودو/ 3 عضو هیئت رئیسه این فدراسیون مشخص شدند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آرش میراسماعیلی جودو آرش میراسماعیلی جودو پاسخ به این سوال رئیس فدراسیون فدراسیون جودو جودو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از اول خرداد با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی در گروه مردان آغاز می‌شود و سوم تیرماه به پایان می‌رسد تا در نهایت هفت تیم برتر و میزبان به مرحله نهایی صعود کنند و دیدارهای مرحله نهایی از هفتم تا دهم تیرماه در شهر لودژ لهستان برگزار خواهد شد.

تیم والیبال ایران برای رسیدن به سومین سهمیه حضور در المپیک راه سختی پیش رو دارد. ملی‌پوشان والیبال ایران سال گذشته در جریان رقابت‌های لیگ ملت‌ها نتیجه بسیار ضعیفی کسب کردند؛ بلندقامتان ایران در این مسابقات نمایش بسیار ضعیفی کسب کردند و به رده چهاردهم جدول سقوط کردند. تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا هم در خاک ایران نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و برابر سامورایی‌ها در فینال شکست خورد و به مدال نقره رسید. بلندقامتان ایران در انتخابی المپیک هم ضعیف‌تر از قبل ظاهر شدند و حتی مقابل جمهوری چک هم شکست خوردند.

حالا همه چیز به لیگ ملت‌های والیبال در خردادماه امسال گره خورده، این مسابقات آخرین شانس بلندقامتان ایران برای کسب سهمیه المپیک است، تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر رتبه ۱۵ رنکینگ فدراسیون جهانی را در اختیار دارد و ۷ تیم بالاتر از این تیم قرار دارند. به همین خاطر ایران نیازمند کسب نتیجه خوب در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ است تا حداقل با پشت سر گذاشتن ۴ تیم جواز حضور در المپیک را کسب کند، چرا که یکی از ۵ سهمیه باقی مانده برای برترین تیم قاره آفریقاست که تا کنون هیچ نماینده‌ای در المپیک ۲۰۲۴ ندارد.

جدال سخت بلندقامتان در گام نخست

مردان ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ در ریودوژانیرو برزیل حضور پیدا می‌کنند تا مقابل تیم‌های صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین که چهار حریف مستقیم این تیم هستند، صف آرایی کنند و نتیجه این مسابقات برای تیم ایران بسیار حساس است. ۱۱ تیم دیگر در هر بخش مردان و زنان در دو مرحله‌ای مشخص خواهند شد که شش تیم در هر بخش سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را در مسابقات انتخابی المپیک کسب خواهند کرد و مابقی تیم‌ها پس از تعیین جدول مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مشخص خواهند شد.

تیم ملی در غیاب ستاره‌ها شگفتی‌ساز می‌شود؟

بدون شک مهم‌ترین موضوعی که بعد از حضور سرمربی جدید تیم ملی به ایران و اعلام لیست اولیه تیم ملی برای حضور در لیگ ملت‌ها مطرح شده نبود ستاره‌ها در ترکیب تیم ملی است. محمد موسوی و امیر غفور دو بازیکن شاخص و مطرح والیبال ایران هستند که دست رد به سینه پائز زدند و تمایلی برای حضور در تیم ملی نداشتند.

با عدم همراهی این دو بازیکن، تقریباً نسل طلایی والیبال ایران از تیم ملی کنار رفتند و حالا باید منتظر باشیم تا نسل جوان والیبال ایران شگفتی ساز شوند؛ هر چند که کار برای کسب سهمیه المپیک بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

البته به غیر از این دو بازیکن، ۷ بازیکن دیگر از جمله ایلشن داوودی‌پور، رضا رضایی، محمد فلاح، امیرحسین توخته، یوسف کاظمی، آرمین افشین‌فر و مهدی مرندی در ترکیب تیم قرار ندارند. در حالی که در لیست اولیه دعوت شده بودند.

از بین این نفرات مهدی مرندی و محمد فلاح به دلیل مصدومیت از حضور در تیم ملی انصراف دادند. دیگر لژیونرهای تیم ملی هم قرار است روزهای ۱۲ یا ۱۳ اردیبهشت به ترکیب تیم ملی اضافه شوند و کار را با این مربی گمنام آغاز کنند.

کد خبر 6087782 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد