Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار منتشره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سال گذشته ۱۰۳ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر با حمل و نقل عمومی در جاده ها تردد کردند که بیش از نیمی از آنها با اتوبوس مسافرت کرده اند.

به گزارش ایران اکونومیست، اطلاعات آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ تعداد مسافرانی که با حمل و نقل عمومی در جاده‌ها تردد داشته‌اند، ۱۰۳ میلیون و ۳۶۴ هزار نفر بوده که سهم اتوبوس‌ها با ۵۶ میلیون و ۴۵۳ هزار نفر معادل ۵۷ درصد کل مسافران جاده‌ای که با خودروی شخصی سفر نکرده‌اند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲۴ میلیون و ۳۰۲ هزار نفر معادل ۲۴ درصد مسافران جاده‌ای که با حمل و نقل عمومی در سال گذشته سفر کرده‌اند، با مینی بوس و ۲۱ میلیون و ۶۰۸ هزار نفر معادل ۲۱ درصد هم با سواری کرایه جابه جا شده‌اند.

۵۵ درصد مسافران برای سفرهای درون استانی در سال گذشته اقدام کرده‌اند که متوسط پیمایش هر مسافر در سفرهای استانی، ۱۱۰ کیلومتر بوده است. ۴۵ درصد نیز سهم سفرهای برون استانی با حمل و نقل عمومی جاده‌ای بوده که متوسط پیمایش هر مسافر برون استانی، ۴۰۴ کیلومتر بوده است. به طور کلی متوسط پیمایش هر مسافر در کشور که با اتوبوس، مینی بوس یا سواری کرایه جابه جا شده‌اند، ۲۳۰ کیلومتر بوده است.

این در حالی است که میزان مصرف سوخت در سفرهای استانی بیش از سهمیه تعداد مسافران و معادل ۵۹ درصد و بوده و مصرف سوخت در سفرهای بین استانی تنها ۴۱ درصد بوده است.

۱۷ درصد مسافران جاده‌ای را شرکت‌های تعاونی و ۸۳ درصد را شرکت‌های خصوصی جابه جا کرده‌اند.

تعداد ناوگان فعال در حمل و نقل جاده‌ای مسافر ۶۸ هزار و ۶۵۹ دستگاه است که حدود ۱۴.۵ هزار دستگاه (۱۴ هزار و ۴۹۷ دستگاه) اتوبوس، حدود ۲۴ هزار دستگاه (۲۳ هزار و ۹۹۹ دستگاه) مینی بوس و ۳۰ هزار و ۱۶۳ دستگاه هم سواری کرایه است. ۲۱.۱ درصد ناوگان جاده‌ای مسافری در اختیار اتوبوس‌ها، ۳۵ درصد در اختیار مینی بوس‌ها و ۴۳.۹ درصد هم در اختیار سواری‌های کرایه است.

متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های بین شهری کشور ۱۲.۴۲ سال، مینی بوس‌ها ۲۵.۱ سال و سواری‌های کرایه ۱۱.۳ سال است. هیچ اتوبوس بالای ۴۰ سال در جاده‌ها تردد ندارند ولی ۸۲ دستگاه اتوبوس بالای ۳۰ سال در جاده‌ها تردد می‌کنند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، ناوگان حمل و نقل عمومی ، اتوبوس ، ناوگان اتوبوسرانی ، مسافر ، تاکسی بین شهری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی مسافر تاکسی بین شهری حمل و نقل عمومی حمل و نقل جاده ای جاده ها تردد مینی بوس هزار نفر بوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم) لحظه سقوط عجیب کامیون در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد