Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@09:10:59 GMT

البرز به ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۰۰۱

البرز به ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۰۰ تختی آرام که روز چهارشنبه برگزار شد، با اشاره به ضعف جدی سرانه‌های بهداشتی و درمانی در استان نسبت به جمعیت، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در این حوزه به ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از تلاش‌های شبانه روزی متولیان راه اندازی این بیمارستان نهایت قدردانی را دارم چراکه با روحیه ایثار و مردم دوستی وارد میدان شده اند و به طور قطع اگر در حوزه دیگری سرمایه گذاری می‌کردند، بهره اقتصادی بیشتری را از آن خود می‌کردند.

عبداللهی گفت: در کشور پزشکان حاذق فراوانی داریم ولی با کمبود جدی امکانات و تجهیزات مواجه هستیم از این رو نیاز است که بخش خصوصی برای ارتقا سرانه‌ها، این چنین قدرتمند وارد میدان شود.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان، افزود: به طور معمول در سفرهای استانی رییس جمهور محترم، پروژهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد مطرح می‌شوند ولی در این سفر دکتر رییسی شخصا بیمارستان کمالشهر با ۱۰ درصد پیشرفت را مورد بازدید قرار داده و تامین اعتبار آن را در مصوبات قرار دادند.

استاندار البرز اضافه کرد: دولت سیزدهم با حضوری قدرتمند و مدیریت بیمارس کرونا از طریق واکسیناسیون و تامین امکانات و تجهیزات بیمارستانی، نشان داد که به سلامت مردم اهمیت فراوانی می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس در استان البرز نیز با اهتمام ویژه ای جهت حل موانع پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی اقدام کرده ایم و هر هفته جلساتی با این عنوان داریم.

عبداللهی گفت: اکنون چند پروژه بزرگ بیمارستانی شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شهرستان فردیس نیز در شرف تکمیل هستند که با بهره برداری از آنها در آینده ای نزدیک حدود ۵۰ درصد از نیاز استان به تخت بیمارستانی تامین می‌شود.

وی افزود: استقرار پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های استان به صورت شبانه روزی ضرورت دارد از این رو در استانداری و فرمانداری‌ها یک مسؤول بعنوان استاندار شب در این رابطه به شکل سرزده به نظارت می‌پردازد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: سرانه درمانی بیمارستان استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

ایسنا/کرمانشاه رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان اردیبهشت ماه سرمایه‌گذار ایجاد سایت جدید دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه مشخص شود.

صلاح‌الدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت جدید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی کرمانشاه، گفت: ارزیابی محیط زیستی سایت جدید انجام و مجوز آن صادر شده و اکنون در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار احداث این سایت با همکاری اداره کل صمت استان کرمانشاه داده شد، ادامه داد: دو شرکت متقاضی اعلام آمادگی و درخواست‌های خود را ارائه داده اند و باید در جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند مطرح شود. در این کارگروه پاکت درخواست متقاضیان باز خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی سرمایه‌گذار مشخص می‌شود که امیدواریم این کار تا پایان اردیبهشت انجام شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای احداث سایت جدید را وابسته به شرایط سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: احداث این سایت نیازمند یکسری تجهیزات پیشرفته است تا آلودگی محیط زیستی ایجاد نشود.

محمودی محل سایت جدید را نیز در مجاورت سایت فعلی دفن پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و یادآور شد: سایت قبلی دیگر ظرفیت پذیرش پسماندهای جدید را ندارد.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار بود سایت فعلی یک سایت موقت برای دفن پساندهای بیمارستانی و برای مدت شش ماه باشد، گفت: با توجه به اینکه ایجاد سایت جدید نزدیک به ۱۰ سال زمان برده، این سایت(سایت فعلی) بسیار بیشتر از ظرفیتی که داشت مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته محمودی، در حال حاضر روزانه حدود هشت تا ۱۰ تن پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تصادف در سه راهی گتوند یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب