Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانون جدید ارز مسافرتی سقف فروش را به یک‌چهارم کاهش داده و سود حاصل از خرید آن حالا حدود دو میلیون تومان است. درحالی که قبلا خرید ارز مسافرتی نسبت به بازار آزاد می‌توانست ۸.۵ میلیون تومان برای متقاضیان کمتر تمام شود.

به گزارش فرارو؛ با اعلام کانون صرافان کشور سقف فروش ارز مسافرتی از دو هزار یورو به ۵۰۰ یورو رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قانون جدید ارز مسافرتی فقط به میزان سقف فروش اشاره دارد و هنوز برای دریافت یورو یا دلار دولتی باید مدارک مورد نیاز صراف‌ها را ارائه کرد.

فراموش نکنیم که سقف ارز مسافرتی به آن‌هایی داده می‌شود که به شکل هوایی و با ویزا راهی خارج کشور می‌شوند وگرنه به آن‌هایی که زمینی، ریلی یا دریایی و بدون ویزا از کشور خارج می‌شوند، نهایتا ۳۰۰ یورو یا ارز معادل آن تعلق می‌گیرد.

شماره یک- قیمت جدید ارز مسافرتی
شرایط جدید ارز مسافرتی سود حاصل از خرید آن را حدود شش میلیون تومان کاهش داده است. سود حاصل از خرید ارز مسافرتی الان نهایتا دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و قبل از اعلام شرایط جدید ارز مسافرتی این رقم تقریبا هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

پیش از این هر مسافر ایرانی که با داشتن شرایط و مدارک لازم راهی صرافی‌ها می‌شد، می‌توانست تا سقف دو هزار یورو بخرد، اما با اعلام شرایط جدید ارز مسافرتی حالا سقف فروش یک‌چهارم شده و به ۵۰۰ یورو کاهش پیدا کرده است. به‌این ترتیب خرید ۵۰۰ یورو از صرافی‌ها به‌عنوان ارز مسافرتی که الان معادل تقریبا ۵۱۲ دلار است، چیزی حدود ۱۴ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان آب می‌خورد.

چون قیمت دلار در صرافی ملی امروز چهارشنبه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان بود. خرید همین میزان دلار از بازار آزاد ۱۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان تمام می‌شود و به این ترتیب سود حاصل از خرید سقف ارز مسافرتی الان از صرافی‌ها نسبت به بازار آزاد دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. پیش از این وقتی سقف فروش دو هزار یورو – دو هزار و ۴۷ دلار- بود، سود حاصل از خرید ارز مسافرتی معادل حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محسابه می‌شد.

شماره دو- کاهش سهمیه ارز مسافرتی
سهمیه ارز مسافرتی حداکثر ۵۰۰ یورو است. جمله‌ای که مشخص می‌کند سهمیه ارز مسافرتی می‌تواند کمتر باشد. سهمیه ارز مسافرتی برای آن‌هایی ۵۰۰ یورو -۵۱۲ دلار- است که با هواپیما و ویزا قصد سفر دارند وگرنه این رقم برای کشور‌های بدون ویزا یا سفر‌های زمینی، ریلی و دریایی، حداکثر ۳۰۰ یورو اعلام شده است.

خرید همین ۳۰۰ یورو از صرافی ملی درحال حاضر هشت میلیون و ۳۴۰ هزار تومان تمام می‌شود و این میزان دلار را در بازار آزاد حدود ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان می‌فروشند. یعنی خرید ۳۰۰ یورو – معادل ۳۰۷ دلار- ارز مسافرتی از صرافی، تقریبا یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد صرفه دارد.

شماره سه- شرایط دریافت ارز مسافرتی
قانون جدید ارز مسافرتی فقط به کاهش سقف فروش آن مربوط می‌شود و برای دریافت دلار دولتی باید مدارک مورد نیاز صرافی‌ها را تهیه کرد. سقف فروش ارز مسافرتی از دو هزار یورو به ۵۰۰ یورو تقلیل پیدا کرده و آن‌هایی که قصد خرید ارز مسافرتی دارند باید حداقل ۱۰ مدرک مختلف به صرافی‌ها ارائه کنند تا موفق به دریافت ارز مسافرتی شوند.

مهمترین مدرک بلیط است. علاوه بر آن باید ویزا و پاسپورت هم ارائه کرد. کنار این سه‌تا کپی و اصل کارت ملی، فرم درخواست ارز مسافرتی، واریز مبلغ معادل یورو به اضافه کارمزد به بانک، ارائه رسید واریز مبلغ عوارض خروج از کشور، خط موبایل به اسم شخص متقاضی و کد پستی ۱۰ رقمی و داشتن کارت بانکی دیگر مدارکی است، که به آن‌ها برای دریافت ارز مسافرتی نیاز است.

تماشاخانه ببینید| تعقیب و گریز گربه دشتی آفریقایی و موش خرمایی/ با یک حرکت اشتباه کار موش خرمایی تمام است ببینید| یوگای خنده در اندونزی؛ بیش از دو هزار نفر با هم خندیدند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خرید ارز مسافرتی جدید ارز مسافرتی سود حاصل از خرید دو هزار یورو بازار آزاد هزار تومان ۵۰۰ یورو صرافی ها ۳۰۰ یورو سقف فروش آن هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 350 هزار تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 700 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 745 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2338 دلار است.

 

 در معاملات امروز (یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 359 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 418 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 454 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 308 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 78 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 278 تومان است.

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 359  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 418

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 454

قیمت یورو (حواله)

44 هزار و 308

قیمت درهم (اسکناس)

12 هزار و 78

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 278

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  37  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

40  میلیون و 350 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

23  میلیون و 800 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

14  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 700 هزار

بروز رسانی: ‌یک‌شنبه 9  اردیبهشت 13:00

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 400 هزار

مثقال طلا

14 میلیون و 745 هزار

انس طلا(دلار)

2338

دیگر خبرها

  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • قیمت دلار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹