Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: گسترش چتر مهارتی با در نظر گرفتن مشاغل آینده و آینده مشاغل از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در ۵۰ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای و ۹۰۰ مرکز آموزشی آزاد این مهم در فارس دنبال می‌شود.

رهام کیایی چهارشنبه ۲۹ تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر مهارت‌آموزی دانش‌بنیان بر تسهیل روند تحقق شعار سال، گفت: جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محدود نیست و حد و مرزی ندارد و همه افراد و صنوف و گروه‌های شغلی، جنسی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شود، گفت: هم اینک بیش از 800 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در فارس فعال است.

به گفته او؛ سال گذشته ۵۰ هزار نفر در دوره‌های مهارتی بخش دولتی شرکت کرده و بیش از ۷۰ درصد موفق به اخذ مدرک شدند و امسال نیز شمار این افراد را سعی کرده‌ایم به ۷۵ هزار نفر افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: از سنین ۱۲ تا ۶۰ سال می‌توانند در دوره‌های آموزشی ما شرکت کنند و بیش از ۵۰ درصد شرکت کنندگان ما دانشجویان هستند و شرکت کنندگان در دوره‌ها در پایان در آزمون سنجش مهارت شرکت کرده و در صورت کسب نمره لازم موفق به کسب گواهینامه بین‌المللی می‌شوند.

کیایی با بیان اینکه سنجش مهارت، تاکید بر آزمون‌های عملی دارد و بیش از ۷۰ درصد آموزش‌های ما نیز عملی هستند، گفت: این اداره کل در صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد اقدام به تسریع روند کرده و مجوز آموزشگاه‌های آزاد ظرف سه روز انجام می‌شود و پس از فعالیت بر عملکرد آنها نظارت می‌کنیم و در ۹ ماه اخیر بیش از ۳۰۰ مجوز آموزشگاه آزاد در سطح استان صادر کرده‌ایم.

او تاکید کرد: آموزش جوار کارگاهی از تاکیدات این اداره کل است و این طرح مصوب شده که برای صنوفی که بتوانند کارگاه آموزشی مجهز داشته باشند، مجوز صادر شود و در ۹ ماه اخیر ۱۲۰ مجوز جوار کارگاهی در استان صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: طرح «سرباز ماهر»، مورد تاکید مقام معظم رهبری است و سربازان در طول خدمت موظف به کسب حداقل یک مهارت هستند و سربازان با داشتن مهارت لازم پس از پایان سربازی می‌توانند وارد بازار کار شوند و در فارس آموزش سربازان را در نمایندگی‌های ایران خودرو داریم.

کیایی اضافه کرد: طرح آموزش مشارکتی با شرکت‌های بین‌المللی را داریم و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اتباع افغانی قانونی در استان، برگزاری مسابقات مهارت و معرفی برگزیدگان به مراحل استانی، کشوری و بین المللی و ..‌. از اولویت‌های این اداره کل است.

او گفت: مرکز تخصصی گردشگری و هتلداری پس از ۱۰ سال از اردیبهشت امسال ادامه ساخت آن آغاز شده است که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: پیگیری دریافت تجهیزات مرکز نفت و گاز و پتروشیمی کازرون در ۶ ماه اخیر، تجهیز کارگاه‌های آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات مربوط به جامعه نابینایان و ناشنوایان و .‌.. از جمله اقدامات اخیر است‌.

کیایی اعلام کرد: امسال در هفته ملی مهارت، غبار روبی قبور شهدا، اعزام گروه‌های جهادی ارائه خدمات آموزشی در روستاها و مناطق محروم فارس، مسابقه کتابخوانی سفری از کارمندی به کارآفرینی، افتتاح مرکز مهارت آموزی جوار کارخانه سیمان شیراز و ... را به انجام خواهیم رساند.

رئیس مرکز فنی حرفه‌ای خواهران شیراز نیز در این نشست گفت: کارگاه آموزشی ساخت طلا و جواهر در مرکز آموزش فنی حرفه ای از آموزش های مهارتی مطلوب آموزش فنی و حرفه ای فارس به شمار می رود.

فاطمه تحفه افزود: این حرفه ابعاد جهانی دارد و در حوزه صنایع دستی موثر است و تنوع کار با گوهر سنگ ها بسیار زیاد است و از نظر منابع گوهرسنگ در کشور مقام دهم را داریم.

تحفه خاطرنشان کرد: گوهر سنگ‌ها ارزش افزوده خوبی دارد و در مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خواهران شیراز این رشته ۱۵۰ اشتغال فعال ایجاد کرده است.

پایان پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته ملي مهارت دولت سیزدهم كارآفريني فارس استانی علمی و آموزشی سازمان فنی و حرفه ای مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس فنی حرفه ای مرکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدمستی در برابر مست عشق 

اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نادیده گرفته می‌شود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلم‌های بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلم‌های بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیر سینمایی برای اینگونه فیلم‌ها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیه‌کننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمی‌تری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلم‌های بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیه‌کننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمی‌داد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلم‌های بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی می‌گرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی می‌کرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر می‌رسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بی‌خبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلم‌های جدی در برابر فیلم‌های کمدی اندکی سنگین شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900029

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • بدمستی در برابر مست عشق