Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجواد شاه‌مرادی ظهر امروز در کارگاه جانبی بررسی سند زیست‌بوم و نقشه تحول حوزه‌های هنری اظهار کرد: چهل‌ویکمین نشست مدیران مراکز استانی حوزه هنری در واقع سومین نشست مدیران بعد از آغاز دوران تحولی حوزه هنری است.

وی افزود: جریان تحول در مراکز استانی حوزه هنری آغاز شده و با نگارش سند پایه بنیادین به‌نام سند تحول معاونت راهبری استان‌ها شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: سند تحول معاونت راهبری استان‌ها، رویکردهای مراکز استانی حوزه هنری را در ۳ سال آینده تعیین می‌کند. در این سند، تبیین هویت حوزه هنری در گام اول قرار دارد.

شاه‌مرادی اضافه کرد: در گام دوم این سند، ریل‌گذاری راهبردی برای آینده تبیین شده است.

وی با بیان اینکه این نشست ۲ هدف اصلی را دنبال می‌کند، تشریح کرد: هدف اول، برنامه‌ریزی تحولی و هدف دوم، تمرکز بر ۲ رشته ویژه ادبیات پایداری و هنرهای تصویری است.

محمدجواد میری، مشاور معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز گفت: در حاشیه این نشست، استان‌هایی که در مرحله مقدماتی تدوین و تکمیل نقشه تحول استان هستند، در کارگروه‌ جانبی گردهم می‌آیند تا همفکری داشته باشند.

وی بیان کرد: این استان‎‌ها پیش‌نویس نقشه‌های تحول خود را به اشتراک گذاشته با هم مقایسه می‌کنند و در واقع پیشنهادهایی برای بهینه‌سازی پیش‌نویس ارائه می‌دهند.

مشاور معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی عنوان کرد: رویکرد تحولی جدید حوزه هنری حرکت خوبی را در استان‌ها ایجاد کرده است؛ به‌طوری‌که تعدادی از استان‌ها برنامه‌های خود را با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف پیش می‌برند و تعدادی از استان‌ها نیز در حال تدوین و تکمیل نقشه تحول و اجرایی‌سازی مقدمات کار خود هستند.

میری ادامه داد: استان اردبیل در این خصوص در بین استان‌های موفق قرار دارد که از ظرفیت‌های هویتی و زیست‌بومی خود به نحوه احسن بهره می‌گیرد.

ضرورت تدوین نقشه تحول مراکز استانی حوزه هنری

علی سیاح‌پور، مدیر مرکز برنامه‌ریزی و امور راهبردی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: نقشه‌های تحول، کمک‌کننده و پیش‌برنده برنامه‌ریزی راهبردی ۳ ساله مراکز استانی است که به همین جهت ضرورت دارد تا نقشه تحول استان‌ها مبتنی بر ظرفیت زیست‌بوم فرهنگی هنری هر استان تدوین شود.

وی ادامه داد: در طی این نشست و در کارگاه اول استان‌های گیلان، سمنان، لرستان و چهارمحال بختیاری حضور دارند که قرار است روند تدوین نقشه تحول این مراکز استانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مدیر مرکز برنامه‌ریزی و امور راهبردی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری عنوان کرد: در کارگاه دوم، استان‌های همدان، گلستان و اصفهان هستند که قرار است تکمیل سند زیست‌بوم و روند تدوین پیش‌نویس نقشه تحول مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

سیاح‌پور اضافه کرد: این کارگاه‌ها کمک خواهند کرد تا تدوین نقشه تحول و برنامه‌ریزی راهبردی ۳ ساله مراکز استانی سرعت بیشتری بگیرد و برنامه‌های تحولی مندرج در نقشه‌های مذکور، به سمت تحقق پیش برود.

هویت‌بخشی در مراکز استانی حوزه هنری در دستور کار است

جمال یزدانی، مشاور معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقدامات اساسی حوزه هنری انقلاب اسلامی، استقلال‌بخشی و هویت‌بخشی به حوزه‌های هنری استان‌ها است که در این راستا طی سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای انجام یافته است.

وی افزود: ایده‌پردازی برای پیشبرد اهداف فعلی حوزه هنری انقلاب اسلامی بسیار مهم است و نیروهای انسانی باید دانش خود را روز به روز افزایش دهند.

مشاور معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به نقشه‌ تحول استان‌ها تصریح کرد: تاکنون ۱۶ استان از نقشه‌ تحول خود دفاع کردند و در کارگاه‌های جانبی این نشست، نقشه‌های تحولی ۷ استان که در مرحله تدوین هستند، به بحث گذاشته خواهد شد.

یزدانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام در این حوزه، اجرایی‌سازی نقشه‌ها و برنامه‌ها است، بیان کرد: در مسیر حرکت تحول، اجرایی‌سازی و پیاده‌سازی نقشه‌ها و برنامه‌ها مهم و کاربردی است.

وی ادامه داد: هرچقدر استان‌ها به برنامه‌ها و نقشه‌های تحول و سند زیست‌بوم خود پایبند باشند و ایده‌پردازی نو را در اولویت قرار دهند، می‌توانند زودتر به اهداف پیش روی خود برسند.

گفتنی است؛ چهل‌ویکمین نشست سراسری روسای مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۲۸ تا ۳۱ تیرماه با حضور محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری کشور، معاونین ستادی و روسای مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی و به میزبانی اردبیل در حال برگزاری است.

انتهای پیام/3727/

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه هنری استان اردبیل ادبیات پایداری مراکز استانی حوزه هنری معاونت راهبری استان ها نقشه های تحول برنامه ریزی نقشه تحول برنامه ها زیست بوم نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه این کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از 5 مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی