Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@12:04:30 GMT

بازگشت ماسک اجباری در شهرهای بلغارستان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۲۸۱

بازگشت ماسک اجباری در شهرهای بلغارستان

پس از گذشت چند ماه بدون محدودیت بهداشتی مرتبط با کرونا، مقامات بلغارستانی نسبت به اقدامات جدید، سختگیرانه و محتاط شده‌اند و قانون استفاده از ماسک را دوباره اجباری کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بهداشتی منطقه‌ای در صوفیه اعلام کردند که پوشیدن ماسک مجدداً در مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی، داروخانه‌ها و مراکز خدمات اجتماعی خاص اجباری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، اقدامات سختگیرانه نظارت بر کووید -۱۹ در مهدکودک‌ها و همچنین مراکز اجتماعی اجرا خواهد شد.

این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شد که آنجل کونچف، رئیس بازرس بهداشت دولتی گفت که برنامه اقدام دولت شامل تعطیلی دسته‌جمعی رستوران‌ها یا حتی معرفی مجدد گواهی سبز حداقل تا پایان تابستان نیست.

بر اساس آخرین داده‌ها، بلغارستان در حال آماده شدن برای اوج تابستانی کووید -۱۹، مشابه سایر نقاط اروپا است. مقامات فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰۰ مورد جدید را گزارش کردند. در عین حال، مبتلایان کمتری به درمان بیمارستانی نیاز دارند و همین وضعیت مراقبت‌های بهداشتی را کاملاً قابل کنترل می‌کند.

کریل پتکوف، نخست وزیر بلغارستان در این رابطه گفت: "داده‌ها نشان می‌دهد که مردم می‌توانند تابستانی آرام را تجربه کنند. نوع فعلی کووید بسیار خفیف‌تر است و افراد ظرف پنج تا شش روز بهبود می‌یابند. انتظار می‌رود که این موج کرونا در بلغارستان در ماه اوت به اوج خود برسد، در حالی که بیشترین مناطق آسیب دیده پایتخت صوفیه و دو منطقه دریای سیاه یعنی بورگاس و وارنا هستند."

مقامات بهداشتی منطقه‌ای از ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۲ ماسک‌های صورت را در مراکز مراقبت‌های بهداشتی، داروخانه‌ها و مکان‌های خدمات اجتماعی خاص اجباری کردند. قوانین جدید همچنین مستلزم برقراری مجدد فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی منظم است.

از سوی دیگر، مهدکودک‌ها و خدمات کودک مشمول یک فرآیند بازرسی سخت‌گیرانه خواهند بود که در آن کودکان و پرسنل مبتلا به علائم کووید و آنفولانزا اجازه حضور ندارند. مقررات جدید به مدت ۳۰ روز اجرا می‌شود، اما در صورت شرایط جدید، می‌توان آنها را تغییر داد.

کد خبر 589402

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در جهان ویروس کرونا کرونا ویروس صوفیه بلغارستان استفاده از ماسک ماسک اجباری شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند