Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@14:00:43 GMT

مشکلات منطقه منظریه شهرکرد پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۲۸۴

مشکلات منطقه منظریه شهرکرد پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: منظریه هنوز تحویل شهرداری نشده و تحت مدیریت مجموعه اداره‌کل راه و شهرسازی استان و وزارت راه و شهرسازی است و تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده نشود، منظریه تحویل شهرداری نخواهد شد؛ لذا متولی مسکن و نهضت ملی مسکن باید زیرساخت‌ها را ایجاد کند و منظریه را تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم تیرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شروع کار شورای ششم از چهاردهم مردادماه ۱۴۰۰ است که در سیزدهم شهریورماه سال گذشته در فرجه قانونی شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد و در بیست‌ویکم مهرماه جوابیه و حکم شهردار شهرکرد به استانداری و شورای اسلامی شهر ابلاغ شد، اما بعد از گذشت پنج ماه از آغاز به کار شهردار، یکی از شرایط احراز مطابق با آئین‌نامه یعنی الزام اسکان شهردار و خانواده وی در شهر محل خدمت برآورده نشد، لذا نفر دوم بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ انتخاب و به وزارت کشور معرفی و نامه انتخاب شهردار به وزارت کشور ارسال شد، اما تا وزارتخانه حکم شهردار را صادر و ابلاغ نکند نمی‌توانیم وی را به عنوان شهردار قلمداد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهردار باید پنج سال سابقه مدیریت میانی یا ۱۰ سال مدیریت پایه داشته باشد، ادامه داد: بر اساس سرشماری رسمی نفوس مسکن در سال ۹۵ جمعیت شهرکرد زیر ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده که این موضوع باعث شده است این شهر هفت عضو برای شورای اسلامی شهر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با بیان اینکه چند نهاد نظارتی بر مصوبات شورای اسلامی شهر نظارت دارد، اضافه کرد: هیئت تطبیق در فرمانداری شهرستان شهرکرد اولین نهاد نظارتی بر شورای اسلامی شهر است که مصوبات را با قوانین مربوطه انطباق می‌دهد و اگر مغایرت داشته باشد، فرماندار به عنوان رئیس هیئت تطبیق مصوبه را رد می‌کند و اعتراض شورای اسلامی شهر نیز در هیئت حل اختلاف استانداری رسیدگی می‌شود.

وی گفت: بعضی برنامه‌های اصلی مدیریت شهری به دلیل نبود شهردار با مشکل روبه‌رو شده است، از طرفی مردم نیز خواهان شهردار ثابت و قطعی هستند، بخشی از این موضوع به شورای اسلامی شهر مربوط است و بخشی دیگر به تصمیم وزارتخانه بستگی دارد که از سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه تاکنون منتظر پاسخ هستیم.

بیاتی در خصوص مشکلات منطقه منظریه، اضافه کرد: منظریه هنوز تحویل شهرداری نشده و تحت مدیریت مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و وزارت راه و شهرسازی است و تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده نشود منظریه تحویل شهرداری نخواهد شد، لذا متولی مسکن و نهضت ملی مسکن باید زیرساخت‌ها را ایجاد کرده و منظریه را تحویل دهد.

وی با بیان اینکه خدمات معمول شهری روزانه در منظریه در حال اجرا است، افزود: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری برنامه‌ای تدارک دیده شد تا زیرساخت‌های منظریه برآورد شود که اگر هزینه این عملیات را اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری بپردازد، شهرداری به عنوان پیمانکار اداره‌کل راه و شهرسازی می‌تواند این اقدامات را انجام دهد.

کد خبر 589489

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری پارلمان شهری رئیس شورای شهر شهرکرد انتخاب شهردار مسکن مهر محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد شهرداري شهركرد شهرکرد مشارکت شهروندان مدیریت شهری معضلات شهري انتخاب شهردار شهرکرد انتخاب شهرداران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اداره کل راه و شهرسازی راه و شهرسازی شورای اسلامی شهر تحویل شهرداری زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد؛ ضمن تبیین اهمیت شهر مشهد و وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع)، از رویکرد شورای شهر نسبت به هدف گذاری لازم برای توسعه متوازن شهر بامحوریت بارگاه منور رضوی و تلاش های مدیریت شهری مشهد در خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران تقدیر کرد. 
وی با اشاره به دغدغه و نگاه ویژه رئیس جمهور در خدمت رسانی به زائران و تلاش برای رفع مشکلات آنان، ابراز کرد: رئیس جمهور محترم در جلساتی که تاکنون با محوریت "زیارت" برگزار شده است، توجه ویژه به مشکلات و کمبودهای این حوزه داشتند و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر نموده اند. 
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به میزان گسترده سفرهای زائران با خودرو شخصی به مشهد مقدس، ادامه داد: رئیس جمهور محترم در خصوص رفع مشکل پارکینگ اطراف حرم دستورات لازم را به معاون اول و معاون اجرایی داده اند و بخش های مختلف دولت نیز آمادگی لازم را برای همکاری دارند و این نگاه در دولت، مستلزم پیگیری ویژه شورای شهر مشهد و مدیران شهری برای تحقق دستورات رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ زائران است. 
وی با تأکید بر اینکه نگاه آستان قدس رضوی بر همکاری با مدیریت شهری و گره گشایی از مشکلات مشهد است، اظهار کرد: در آستان قدس رضوی این نگاه که ما تنها مسئول حرم مطهر و صیانت از اموال و موقوفات این دستگاه قدسی هستیم، وجود ندارد؛ رویکرد این دستگاه قدسی خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم است و با همین رویکرد، برای بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ ارتش و اراضی حاشیه شهر همکاری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: در خصوص مترو و حاشیه شهر نیز آستان قدس اهتمام جدی بر همکاری، کمک و گره گشایی از مشکلات دارد و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است تا بتوانیم به شهر و مسئولان اجرایی شهر کمک خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: آستان قدس رضوی با انجام خدمات اجتماعی، تأسیس اماکن ورزشی، فرهنگی و علمی، مراکز درمانی و ...، خدمات گسترده‌ای را به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) ارائه کرده؛ همچنین با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت، به زودی بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور را در بیمارستان رضوی افتتاح خواهد کرد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بلند مرتبه سازی‎های سال‌های گذشته در اطراف حرم مطهر، ابراز کرد: متاسفانه ساخت و سازها و بلند مرتبه سازي‌هاي ناهمگونی در اطراف حرم مطهر صورت گرفته، بگونه‌اي که بعضا در نامگذاری‌ها و معماری‎ها عدم تطابق با فرهنگ رضوی و هويت اسلامي به وضوح قابل مشاهده است.
وی همچنین با تأکید بر اینکه زمین‌های آستان قدس موقوفه هستند و شرعاً و قانوناً نمی‌توان از حقوق موقوفه چشم پوشی کرد؛ از مسئولان شهری و اعضای شورای شهر در خواست کرد نسبت به صیانت از املاک موقوفه حضرت رضا(ع) حساسیت لازم را داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان پیشنهاد داد؛  شورای اسلامی شهر مشهد طراحی مناسبی متناسب با هویت و معنویت مشهد مقدس، برای ورودی های شهر بویژه فرودگاه، راه آهن، ترمینال و ... داشته باشد.
در ابتدای این دیدار حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، گزارشی از اقدامات این شورا ارائه و در ادامه تعدادی از اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد