Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی با فرا رسیدن فصل تابستان باز هم بازار کلاس‌های ورزشی داغ شده، اما آیا هیات‌های ورزشی از این فرصت برای استعدادیابی بهره می‌برند؟

تابستان ۱۴۰۱ برای رشته‌های ورزشی با تابستان قبلی تفاوت فراوانی داشت. بالاخره اپیدمی کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، با تزریق سراسری واکسن و پایان موج‌های گونه‌های خطرناکی از جمله دلتا کاهش یافت و در تابستان سال جاری این امید زنده شد تا با عادی‌تر شدن شرایط زندگی و اجتماع، شاهد رونق دوباره کلاس‌های آموزشی ورزشی باشیم، اما آیا هیات‌های ورزشی که نماینده فدراسیون در استان خراسان رضوی هستند از این فرصت برای استعدادیابی بهره لازم را می‌برند؟

به جز مسائل مربوط به کرونا، موضوعات دیگری از جمله گرانی و کاهش قدرت خرید مردم به واسطه شرایط اقتصادی از دیگر معضل‌هایی است که شاید جامعه ورزش و فرآیند برگزاری کلاس‌ها و استعدادیابی را مختل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع مهم دیگر اما ساماندهی و نظارت دقیق بر کلاس‌های ورزشی است. موضوعی که ورود قاطع و کامل هیات‌های ورزشی را طلب می‌کند تا هم از برگزاری کلاس زیر نظر مربیان فاقد مدرک جلوگیری شود، هم استعدادیابی به شکلی خوب و منطقی پیش برود. در این میان علاوه بر نظارت اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی، خانواده‌ها نیز باید در این خصوص هوشیار باشند و استعلام لازمه را از ارگان‌های مربوطه کسب کنند تا از حضور فرزندشان در کلاس‌های بی‌مجوز و زیر نظر مربیان بی‌مدرک جلوگیری شود.

عکس از آرشیو

تدین: تنیس رشته‌ای لاکچری نیست

محمدرضا تدین، رییس هیات تنیس خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تاثیر شرایط اقتصادی بر میزان حضور علاقه‌مندان به تنیس در کلاس‌های آموزشی اظهار کرد: نسبت به وضعیت موجود، از میزان حضور علاقه‌مندان رضایت داریم. هزینه‌ کلاس‌های تنیس نسبت به سایر ورزش‌ها اصلا بالا نیست، چراکه شهریه مدارس تنیس با فراهم آوردن زمین، توپ، راکت و مربی برآورد می‌شود. متاسفانه به اشتباه تنیس در جامعه به عنوان یک ورزش لاکچری و پرهزینه فرض شده‌است.

وی افزود: هزینه کلاس‌های تنیس در هر ۱۰ جلسه قریب به ۶۰۰ هزارتومان است و بعد از شناسایی فرد مستعد به صورت رایگان خواهدبود.

تدین ادامه داد: در سطح مبتدی به تجهیزات ورزشی خاصی از جمله کفش تنیس نیاز نیست و با کفش‌های ورزشی ساده، علاقه‌مندان این ورزش را می‌توانند شروع کنند، اما در سطح قهرمانی هزینه ها بالاست، چراکه قیمت یک راکت قریب به ۱۰ میلیون تومان است.

رئیس هیات تنیس خراسان رضوی درخصوص شرایط تنیس بانوان در استان اظهار کرد: هم اکنون در زمین‌های تنیس هیات تعداد زمین‌های در اختیار بانوان دو برابرآقایان است و در ورزش بانوان با چالشی روبه‌رو نیستیم و زمین های بانوان محصور است.

تدین در خصوص تاثیر کرونا بر فعالیت‌های هیات گفت: فعالیت های هیات در دوران کرونا انجام می‌شد به جز بازه‌ای که کرونا وضعیت خراسان رضوی را قرمز کرده‌بود. در کل اما شاهد تاثیرات آن بر هیات و ورزش هستیم.

رئیس هیات تنیس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برداشت جامعه از تنیس اشتباه است، چراکه تنیس ورزش انفرادی است و هیات می‌تواند به علاقه‌مندان در زمینه آموزش و فراهم آوردن امکانات ازجمله تهیه زمین، راکت، مربی وکنترل آموزش‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه مربیان را فدراسیون تایید می‌کند، ادامه داد:  با توجه به انفرادی بودن تنیس اینکه بازیکن تا چه سطحی پیشرفت کند با اختیار خود بازیکنان است. ساختار هیات ها درخصوص ورزش آماتوری است و باید ورزش حرفه‌ای را از اماتوری تفکیک کرد.

تدین افزود: مدارس تنیس به صورت مستقل به مجوز ما نیازی ندارند وعلاقه‌مندان برای آموزش به هتل‌هایی که زمین تنیس در اختیار دارند مراجعه کرده و با انتخاب مربی یادگیری را آغاز می‌کنند. مربیان با مجوز باشگاه هایی که پیش‌تر اخذ کرده‌اند، آموزش ‌می‌دهند.

عکس از آرشیو

مشتاق‌عشق: تنها ۱۱ مدرسه شنا در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارد

مجید مشتاق‌عشق، سرپرست هیات شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص صدور مجوزها برای برگزاری کلاس‌های شنا در خراسان‌رضوی گفت: مجوزها توسط اداره ورزش جوانان هر شهرستان با رعایت موارد، برای کسانی که استخر دارند، صادر می‌شود. یکی از مجوزهای صادره مربوط به هیات شنا است که ما از نظر فنی، امکانات برگزاری مسابقات، نیاز به مربی و... را بررسی می‌کنیم. برخی استخرها مجوز دارند و برخی ندارند، استخرهایی که مجوز ندارند و در حال فعالیت هستند، باید پاسخگو باشند.

مشتاق عشق ضمن بیان اینکه شکایات را باید به اداره کل ورزش جوانان اعلام کرد، گفت: در خراسان‌رضوی ۱۱ مدرسه شنا با مجوز آموزش وجود دارد که روزهای شنبه و یک‌شنبه از طریق سایت هیات شنا اعلام می‌شوند، اول هرسال قبل از خرداد ماه کمیسیون نرخ گذاری تشکیل می‌شود و پس‌ از آن می‌توانند در بخش آموزش شروع به فعالیت کنند، اما امروزه مدیران استخرهایی که از قضا مدرسه شنا هم نیستند برای فعالیت استخرهای خود با استفاده از مربیان خوش‌نام استخر را اجاره می‌دهند یا در حوزه آموزش خصوصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در آموزش‌خصوصی مربی حداکثر به ۳ نفر می‌تواند آموزش دهد و نه بیشتر، اما متاسفانه شاهد برگزاری کلاس‌های خصوصی ۸۰ نفره هستیم که با عنوان مدرسه شنا در فضای‌مجازی تبلیغ می‌کنند، به آن‌ها اخطار می‌دهیم و درصورت عدم توجه به هشدارها، در آینده به آنان مجوز داده نمی‌شود.

مجید مشتاق عشق درخصوص سطح مربیان و حوزه فعالیت آنان تصریح کرد: مربیان با ۳ درجه و بین المللی آموزش می‌دهند، اما متاسفانه خانواده‌ها به دنبال مربیان نیستند و توجهی به مدارک مربیان ندارند. بعضا شاهد تدریس ناجیان غریق در استخرها هستیم. این در حالی است که آنان باید صرفا ایمنی را تامین کرده و از غرق شدن افراد جلوگیری کنند و نمی‌توانند آموزش دهند مگر اینکه ناجی و مربی باشد.

وی افزود: مربیان هیات شنا هرسال باید دوره‌های بازآموزی را سپری‌ کنند و تنها در این صورت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، متاسفانه برخی مربیان در این دوره‌ها شرکت نمی‌کنند، اما مدیران استخرها و مجموعه‌های آبی از آنها همچنان استفاده می‌کنند. این ها ایرادات فنی است که خانواده‌ها باید نسبت به آن آگاه باشند و از هیات شنا استعلام بگیرند که آیا آن مدرسه یا استخر مورد تایید هیات شنا هست یا نه، مدارسی که از فدراسیون مجوز دارند در سایت هیات شنا موجود است.

رئیس هیات شنا خراسان‌رضوی در خصوص استعدادیابی‌ از شناآموزان در خراسان رضوی خبرداد: پس‌از آغاز کلاس‌ها مسابقاتی یا فراخوانی تحت عنوان استعدادیابی در برخی رده‌های سنی برگزار می‌شود. علاوه بر استعدادیابی، استعدادگزینی انجام می‌دهیم، یعنی با توجه به فعالیت مدارس در تابستان در رده سنی کمتر از ۱۰ و۱۴ سال لیگ استانی برگزار می‌کنیم.

وی درخصوص برآورد هزینه برای ثبت‌نام در کلاس‌های شنا خاطرنشان‌کرد: نرخ استخرها مبنی بر امکانات و درجه آن‌ها تعیین می‌شود، نمی‌توان تاثیر تورم را بر هزینه‌ها انکار کرد.

قوچان‌نژاد: نتایج تیم ملی در اقبال عمومی به والیبال تاثیرگذار است

جبار قوچان‌نژاد، رییس هیات والیبال خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مجوزهای صادر شده جهت برگزاری کلاس‌های تابستانی والیبال گفت: کانون‌ها مجوزهای سالانه را با اعتبار مشخص شده دریافت و با آن شروع به کار می کنند، و تمام مربیانی که پیش‌تر این مجوز را دریافت کرده‌اند در سطح شهر و استان مجاز به آموزش و فعالیت هستند.

قوچان نژاد در خصوص ارزیابی کیفیت مربیان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد به مربیان درجه ۳ و در سطح استان به مربیان حداقل درجه ۲ اجازه فعالیت می‌دهیم و هر کلاس ۲۵ نفره با حضور ۲ مربی برگزار می‌شود که هیات والیبال در این خصوص نظارت‌های لازم را دارد.

وی افزود: مسابقات نونهالان در چند مرحله استانی جهت شناسایی تیم‌ها و بازیکنان برگزار می‌شود، همگام با مسابقات کشوری نونهالان در آینده نزدیک، مسابقات استانی را جهت استعدادیابی برگزار خواهیم کرد. همچنین مسابقاتی نیز جهت انتخابی تیم استان در بخش بانوان و اقایان در رده‌های سنی مختلف برگزار شده‌است.

رئیس هیات والیبال خراسان رضوی با اشاره به تاثیر شرایط اقتصادی بر استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان در کلاس‌های ورزشی تصریح کرد: نمی‌توان گفت مشکلات اقتصادی در این روند بی‌اثر است، اما با توجه به موفقیت‌های تیم ملی والیبال و کاهش شیوع کرونا، شاهد استقبال خانواده‌ها به این رشته هستیم.

قوچان نژاد ادامه داد: باوجود مشکلات اقتصادی و معیشتی موضوع حائز اهمیت برای خانواده‌ها نشاط اجتماعی و روح و روان فرزندانشان است و از بسیاری مسائل چشم پوشی کرده که فرزندانشان در این کلاس‌های آموزشی حضور یابند.

رئیس هیات والیبال خراسان رضوی در خصوص هزینه‌های مورد نیاز برای شرکت در کلاس‌های تابستانه والیبال گفت: هزینه نرمال دوره‌های آموزشی ۱۰ الی ۱۲ جلسه ای در یک ماه به همراه یک دست لباس ورزشی ۲۵۰ هزار تومان الی ۳۵۰ هزارتومان است و علاوه بر آن هزینه  کفش، ایاب و ذهاب و ... از ۷۰۰ هزار تومان الی یک میلیون تومان ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش استعدادیابی در ورزش برگزاری کلاس ها خراسان رضوی هیات های ورزشی خراسان رضوی کلاس های ورزشی هیات والیبال علاقه مندان خانواده ها قوچان نژاد مشتاق عشق رئیس هیات مدرسه شنا هیات شنا هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر