Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نبود سیستم‌های هوشمند، فقدان شفافیت اطلاعاتی، اعمال سلیقه شخصی و خطای انسانی در فرآیند مالیات‌ستانی از یک سو موجب فشار و اجحاف به مودیان و از سوی دیگر سبب فرار مالیاتی و کسری بودجه دولت شده است که راه‌اندازی سامانه مودیان این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «شهباز حسن‌پور بیگلری» اظهار کرد: در نظام مالیاتی، دخالت‌های انسانی در مالیات ستانی سبب ظلم به مودیان و ایجاد فساد می‌شود، خود سیستم هم به وجود چنین فساد‌هایی واقف است و بخشنامه‌های بسیاری تحت عنوان بخشنامه‌های ارشاد برای ممیز‌های مالیاتی دارد، همچنین معتبر بودن فاکتور‌های کاغذی موجب سوءاستفاده و در نهایت فرار‌های مالیاتی گسترده‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره سامانه مودیان افزود: اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان موجب ارتقای شفافیت اقتصادی، اخذ مالیات عادلانه و جلوگیری از اجحاف و ظلم به مودیان می‌شود؛ شفافیت اقتصادی سبب کاهش فرار مالیاتی، جلوگیری از کسری بودجه و تبعات ناشی از آن مانند تورم نیز خواهد شد.

حسن‌پور در ادامه بیان کرد: قانون، مهم‌ترین زیرساخت اجرایی در نظام مالیاتی کشور است، قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد مودیان براساس اطلاعات سامانه مودیان محاسبه می‌شود، این سامانه عملا مهم‌ترین زیرساخت مالیاتی کشور خواهد بود؛ در صورت شفاف‌شدن تمام تعاملات، هم در بخش نظارت و هم در بخش‌های مبارزه با پولشویی امکان انجام اقدامات بیشتر، افزایش می‌یابد.

نماینده بردسیر و سیرجان در خصوص تأخیر در اجرای سامانه مودیان خاطرنشان کرد: از دلایل تاخیر در اجرای این قانون، عدم تمایل مسئولان دولت قبل در نظام مالیاتی کشور به برخورد یکسان با همه مودیان و گسترش زیرساخت‌ها در کل کشور بود که این موضوع هم پر هزینه و هم زمان‌بر بود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که انتظارات از مودیان کوچک که حدود ۷۰ درصد از مودیان کشور هستند و بیش از ۸۵ درصد تراکنش‌های بانکی و در نتیجه صورتحساب‌های الکترونیکی مربوط به آنهاست، کاهش یابد و در برخورد با آن‌ها باید تسهیل‌گری‌هایی در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: تجربه در کشور‌های مختلف، چنین رویکردی را تأیید می‌کند، یعنی برای مودیان کوچک تسهیلات ویژه‌ای فراهم کرده‌اند، در این کشور‌ها قواعد طوری است که مودی با انگیزه و بدون چالش و به‌راحتی بتواند کسب و کار خود را شروع کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به دلیل تازگی شروع کار و همچنین حجم بالای تعداد مودیان، ممکن است در ابتدای کار خطا‌هایی صورت گیرد که سبب فشار به مودیان شود که پیشنهاد می‌شود در ماه‌های اول اجرا، اطلاعات موجود در این سامانه صرفا مبنای محاسبه نباشد و یک عامل انسانی به آن کمک کند.

منبع: شادا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خطای انسانی مودیان سیستم های هوشمند مالیاتی سامانه مودیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن