Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:58:17 GMT

رسانه «باقلوا» یک ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۴۴۶

رسانه «باقلوا» یک ساله شد

حمیدرضا ملازینل در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری جشن باشکوه به مناسبت غدیر در شهر مهرگان و برگزاری جشن یک سالگی برنامه باقلوا و حضور بیش از 4 هزار نفر در این جشن اظهار کرد: بزرگترین باقلوا که شیرینی مخصوص و ویژه استان قزوین است، با بیش از 40 کیلوگرم وزن پخت و در جشن مهرگان بین مردم توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم گرفتیم تولد یک سالگی تاسیس تلویزیون اینترنتی باقلوا  را  در نقطه ای خارج از مرکز قزوین برگزار کنیم که مهرگان را انتخاب و جشن هم در  شب عید غدیر به نحو احسن برگزار شد. 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین، باقلوا را مجموعه تولیدمحور در حوزه آیتمهای تصویری دانست و تصریح کرد: طی یک سال از فعالیت این برنامه سه دوره "تیم تو بساز" ویژه آقایان و یک دوره "رویاتو بساز" ویژه بانوان برگزار شده که مرحله مقدماتی و ورودی افراد به مرکز رشد هنرهای تصویری محسوب می شود که برای تقویت افراد،  آموزش ها حرفه ای تر و ادامه دار خواهد بود و ساخت مستندهای تصویری از 3 تا پنج دقیقه به 30 تا 50 دقیقه می رسد.

ملازینل افزود: باقلوا، باشگاهی برای هنرجویان آموزش دیده در حوزه هنر تصویری است  و نوعی فعالیت دانش بنیان در حوزه هنر محسوب می شود. 

وی ادامه داد: باقلوا به عنوان رسانه مستقل در کشور مطرح است و هر روز شهرت آن بیشتر می شود که میانگین سنی جوانان شرکت کننده در دوره های باقلوا 19 سال است و هنرجویان 16 تا 22 سال را شامل می شود.

این مسئول تصریح کرد: برنامه های تولید شده باقلوا در فضای مجازی بازدیدهای میلیونی هم داشته که بیانگر این است که مورد توجه مردم قرار گرفته است. 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین افزود: تلویزیون اینترنتی باقلوا با نگاه به آزمایش اجتماعی و مسئله محور و جنبه طنز به شکل خلاقانه به موضوعات مختلفی همچون محیط زیست،  مسکن،  معرفی کتاب و...  می پردازد که با تولید بیش از 50 اثر توانسته مخاطبان خود را پیدا کند.

ملازینل ادامه داد: تلاش باقلوا بر این است که با توسعه فعالیتها، از هنرجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی حمایت کند تا روانه بازار کار شوند. 

وی یادآور شد: رویکرد  تلویزیون اینترنتی ساخت کارهای کوتاه، جذاب و مسئله محور بومی و ملی برآمده از شرایط زیست بوم استان  در قالب های مختلف اعم از دوربین مخفی،  مستندهای کوتاه و... است که حفظ و تدوام فعالیت هنرجویان  در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین رسانه باقلوا مهرگان غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی در تیرماه سال جاری در محل مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با در بر گرفتن گروه‌های کالایی شامل تولید کنندگان و عرضه کنندگان سازهای موسیقی، آموزشگاه‌های موسیقی، مراکز پژوهشی حوزه موسیقی، ناشران موسیقی، استودیوهای ضبط صدا، استارتاپ‌های موسیقی، ناشران کتاب‌های موسیقی، عرضه کنندگان لوازم صوتی و صدابرداری و سایر حوزه‌های مرتبط، در تلاش است مرجع مهمی در فعالیت‌های صنفی این حوزه در سال باشد.

جلال ذکایی مدیر این نمایشگاه در این باره گفت: بدنبال برگزاری نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی که دی‌ماه سال گذشته برگزار شد، برنامه‌ریزی برای برپایی دومین دوره این نمایشگاه توسط گروه ترنج آغاز شد و مقرر گردید این نمایشگاه از تاریخ چهارم تا هفتم تیرماه جاری و همزمان با عید سعید غدیر در محل مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار شود.

او درباره انتخاب زمان نمایشگاه گفت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده با اهالی موسیقی، پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان که با اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان نیز مصادف است، برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد. ضمن اینکه مصادف شدن نمایشگاه با عید سعید غدیر و نیز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را نیز باید به فال نیک گرفت و بدون تردید در افزایش حجم بازدیدها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از تاریخ ۴ تا ۷ تیر از ساعت ۱۴ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • هنرآموزی که برای هنرجویانش اشتغالزایی کرد
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است