Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:14:46 GMT

تجلیل از ۱۲۰۰ دانش‌آموز برگزیده در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۶۸۳۶

تجلیل از ۱۲۰۰ دانش‌آموز برگزیده در کاشان

ایسنا/اصفهان معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از برگزاری آیین تجلیل از ۱۲۰۰ دانش‌آموز این شهرستان برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری و معارف اسلامی دانش آموزان استان اصفهان خبر داد. 

حسین محمودی نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انسان به حکم آنکه صاحب اختیار و اراده است، گرایش به خوبی‌ها  دارد و از این‌رو تربیت اخلاقی از اصول مشترک میان ‌همة ادیان و اقوام است و آرمان‌های اخلاقی حتی در ادیان غیرتوحیدی نیز مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخلاق، زبانِ فطرت و حقیقت مشترک همة انسان‌هاست و در همه جوامع بشری دارای شرافت بوده و جایگاه بلندی دارد و اصول بنیادین اخلاق و قواعد آن، مانند خوبی، عدل، نوع‌دوستی، صداقت، ‌امانت، حیا، عفت، ‌وفای به عهد و عدم تعرض به مال و جان دیگران، اصول مشترک همة ادیان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان، تصریح کرد: مهم‌ترین اصل مشترک برای سعادت انسان‌ها همان سفارش حضرت علی علیه‌السلام است که فرمودند «هر آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند»که مبنای همه رفتارهای درست با دیگران است.

محمودی نوش‌آبادی با اشاره به تأکید بر حرمت و کرامت انسانی به عنوان اصل اساسی آموزه‌های دینی، تصریح کرد: حضرت علی علیه‌السلام به فرزندش سفارش می‌کند که خود را معیار قضاوت رفتار با دیگران قرار بده. ستم نکن، همان‌طور که دوست نداری به تو ستم شود و نیکی کن همان‌طور که دوست داری نسبت به تو نیکی کنند.

وی گفت: امام صادق علیه‌السلام، بزرگ‌ترین ارزش‌های اخلاقی را انصاف می‌داند و تأکید می‌کند در رفتار با دیگران، به چیزی راضی شوید که برای خود می‌خواهید.

محمودی نوش‌آبادی با تأکید بر آموزش فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دانش آموزان، افزود: هنر در همه ابعاد آن، اجازه ابراز وجود و جرات بیان احساسات را به افراد می‌دهد و اگر بزرگسالان، شیوه تفسیر این زبان را بلد باشند، خیلی بهتر می‌توانند فرزندان خود را درک کنند.

وی تصریح کرد: روانشناسان معتقدند فعالیت هنری در هر سنی که باشد، آثار مثبتی بر زندگی افراد دارد و دوران مدرسه، بهترین زمان برای شروع فعالیت‌های هنری و ورزشی است زیرا مغز آنها در کودکی مانند اسفنجی است که هر نوع اطلاعاتی را به راحتی جذب خود می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کاشان، اظهار کرد: مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و معارف اسلامی که در مدرسه برگزار می‌شود، فرصتی برای رشد خلاقیت و تقویت اعتماد به نفس است تا توانایی فکر کردن خارج از چهارچوب‌ها و روش‌های ثابت قبلی را پیدا کند.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش شناخت استعدادهای دانش آموزان، شکوفا نمودن آنها و ایجاد مهارت کافی در ابعاد مختلف رشد است و آشنایی با هنر نه تنها به بیان اندیشه‌ها کمک می‌کند، بلکه قدرت تجزیه و تحلیل اتفاق‌ها را در انسان تقویت می‌کند.

محمودی نوش‌آبادی گفت: کارشناسان کودک درباره اهمیت فعالیت‌های هنری معتقدند افرادی که به طور منظم روزانه سه ساعت و سه روز هفته در دوره‌های هنری شرکت می‌کنند، احتمال موفقیت تحصیلی در آموزش ریاضی، علوم یا برنده شدن جایزه یک مقاله یا شعر در آنان بیشتر است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: در سال تحصیلی گذشته، ۱۵۰ نفر از دانش آموزان این شهرستان با کسب رتبه اول استان اصفهان، به جشنواره کشوری راه پیدا کردند که ۱۰۲ نفر در مسابقه‌های فرهنگی، ۴۰ نفر در رشته‌های قرآنی و هشت نفر نیز در مسابقات کانون‌های تربیتی بودند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۲۰۰ دانش‌آموز صاحب رتبه‌های اول تا سوم، ۷۵۰ نفر آنها دانش آموزان دختر و ۴۵۰ نفر نیز دانش آموزان پسر بودند که ۷۰۰ نفر در مسابقه‌های فرهنگی و هنری، ۳۶۰ نفر مسابقات قرآن و معارف اسلامی و ۱۴۰ نفر نیز در مسابقات کانون‌های تربیتی صاحب رتبه شده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها تجلیل از دانشجویان نمونه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رویکرد پژوهشسرا، شناسایی استعداد‌ها و فراهم آوردن زمینه رشد توانمندی‌ها و پرورش خلاقیت دانش آموزان است، در انجمن رباتیکِ پژوهشسرای تویسرکان ۳۰ دانش آموز فعال هستند.

ابوالفضل و امیرعلی محمدصالحی دو سال و نیم است که در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی زیرنظر پژوهشسرای دانش آموزی و همچنین به صورت برخط با کارشناسان این رشته در تهران فعالیت می‌کنند.

تا اینکه با راهنمایی مربی و حمایت والدین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در تهران در بخش طراحی و ساخت شرکت کردند و بین ۴۳ تیم ۵ تا ۸ نفره، تیم این دو، قهرمان شد.

دانش آموزان علاقمند به این رشته، از پایه تحصیلی اول تا دوازدهم می‌توانند در پژوشسرا ثبت نام کنند و آموزش ببینند.

دیگر خبرها

  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان