Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو منبع آگاه روس از احتمال آغاز دوباره صادرات گاز روسیه از خط لوله نورد استریم-۱ طبق برنامه زمان‌بندی‌شده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو منبع آگاه اعلام کردند پس از پایان عملیات تعمیرونگهداری برنامه‌ریزی‌شده خط لوله نورد استریم-۱، قرار است انتقال گاز روسیه از این خط لوله روز پنجشنبه طبق برنامه اما با ظرفیتی کمتر از سرگرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت این خط لوله که بیش از یک سوم صادرات گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا از طریق آن صورت می‌گیرد، روز ۱۱ ژوئیه (۲۰ تیرماه) به‌دلیل انجام عملیات تعمیرونگهداری سالانه به‌مدت ۱۰ روز متوقف شد.

منابع روسی که به‌دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود، در گفتگو با رویترز اعلام کردند که انتظار می‌رود فعالیت این خط لوله طبق برنامه اما با ظرفیتی کمتر از ۱۶۰ میلیون متر مکعب در روز از سر گرفته شود.

شرکت دولتی گازپروم روسیه ماه گذشته صادرات گاز را از طریق خط لوله نورد استریم-۱ به ۴۰ درصد کاهش داد و دلیل آن را تأخیر در بازگرداندن توربین این خط لوله عنوان کرد که توسط شرکت زیمنس انرژی آلمان در کانادا تعمیر می‌شد.

به گفته یکی از این منابع، گازپروم میزان انتقال گاز را به سطح پیش از ۱۱ ژوئیه بازمی‌گرداند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز چهارشنبه (۲۹ تیرماه) اعلام کرد که به‌دلیل بروز مشکل در سایر واحدهای پمپاژ گاز، ممکن است ظرفیت خط لوله گاز نورد استریم-۱ کاهش یابد. یکی از این واحدها باید روز ۲۶ ژوئیه (چهارم مردادماه) برای تعمیر ارسال شود.

خط لوله نورد استریم-۱ که از بستر دریای بالتیک تا آلمان ادامه دارد، از ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) هم‌زمان با آغاز درگیری‌های میان روسیه و اوکراین موردتوجه قرار گرفته است.

غرب روسیه، بزرگترین صادرکننده گاز و دومین عرضه‌کننده بزرگ نفت‌خام جهان، را متهم کرده است که از عرضه انرژی خود به‌عنوان ابزار فشار استفاده می‌کند.

روسیه ضمن رد این اتهام‌ها، اعلام کرده که این کشور عرضه‌کننده قابل‌اعتماد انرژی بوده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: روسیه صادرات گاز نورد استریم اتحادیه اروپا خط لوله نورد استریم ۱ خط لوله طبق برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه در عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه دو کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.
رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.
او اضافه کرد: با حضور نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما با وجود عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.
سخنگوی شهرداری افزود: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوط شده است.

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است