Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:46:06 GMT

دین مبین اسلام آیین وحدت و مودت است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۷۰۵۳

دین مبین اسلام آیین وحدت و مودت است

ایسنا/کردستان مسئول اتحادیە علما و رئیس کمیتە فتوا اقلیم کردستان گفت: هدف اسلام را در رسیدن بە آرمان‌های اسلامی بیان کرد و افزود: دین مبین اسلام آئین باهم زیستی و وحدت و مودت است.

عرفان رشید شریف امروز (۲۹تیر) در اولین اجلاس منطقەای وحدت اسلامی که در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام هموارە بر اتحاد و برادری انسان‌ها تاکید شدە است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: امید است برگزاری چنین اجلاسی در موفقیت جامعە اسلامی تاثیر بسزایی داشتە باشد و موجب از بین رفتن تفرقە و سبب برادری و اتحاد میان مسلمانان شود.

رشید شریف هدف اسلام را در رسیدن بە آرمان‌های اسلامی بیان کرد و افزود: دین مبین اسلام آئین باهم زیستی و وحدت و مودت است.

وی اضافە کرد: عالمان اسلامی با روش‌های مختلف فقهی هوادارانی را بە دست آوردەاند اما آنچە کە اهمیت دارد این است کە همە آن‌ها امت اسلامی و در راستای اهداف اسلامی گام برداشتەاند.

رشید عرفان اضافە کرد: در اقلیم عراق تلاش‌های موثری برای اتحاد و همزیستی انجام شدە و این اقدامات سبب شدە تا همە ادیان در یک چارچوب متحد و واحدە قرار گیرند.

 وی یادآور شد: با تدابیر و روشنگری‌های حکومت اقلیم کردستان و تاکیدات حکومت بر برابری و برادری وزارت اوقاف نیز تلاش برجستەای در راستای ایجاد اتحاد بین عالمان و ادیان مختلف انجام دادە است. 

در ادامە رییس طریقت نقشبندی سلیمانیە گفت: امروزە دشمنان اسلام با ساختن گروەهایی همچون داعش درصدد ایجاد تفرقە و دشمنی میان مسلمانان هستند.

شیخ بهاالدین نقشبندی اظهار کرد: هدف دشمنان از ایجاد تفرقە پراکنی در بین مسلمانان ضربە وارد کردن بە اسلام محمدی است.

وی ادامە داد: دین اسلام آیین برادری و اتحاد است و همە مسلمانان باید از تفرقە و دشمنی دوری کنند.  بهاالدین نقشبندی اضافە کرد: همە ما امت اسلامی هستیم و باید در صدد ایجاد اخوت و اتحاد بین فرزندان اسلام برآییم.

وی افزود: اتحاد میان مسلمانان سبب نابودی تکفیری‌ها است،لذا همە مسلمانان باید حول محور وحدت و اتحاد و برادری حرکت کنند.

بهاالدین نقشبندی با تاکید بر این کە دشمنان بە اختلافات میان مذاهب دامن می‌زنند، افزود: این در حالی است کە مسلمانان بر مشترکاتی همچون پیامبر، قرآن و ... تکیە دارند.

وی تصریح کرد: اتحاد میان مسلمانان سبب از بین رفتن توطئە دشمنان و افزایش مقاومت در  برابر تهدیدات دشمنان خواهد شد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دین مبین اسلام میان مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند

سعید شیرینی موسس شرکت پیشکسوتان در گفتگویی اختصاصی‌ با خبرنگار خبرآنلاین گفت: از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر رشد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی جوانان تاکیدی ویژه داشته اند؛ مجموعه شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن همراه با پیشکسوتان عرصه ورزش کشور برای محرومیت زدایی و ایجاد فضای اشتغال جوانان، و ادای دین خویش به مردم عزیز ایران آستین همت را بالا زده و پای گود آمده و مجموعه عظیم ماهلند را که ابر پروژه است، بنا نهاده ؛ طبعا برای این امر کجا بهتر از خوزستان زر خیز که مردمانی نجیب، خونگرم و دوست داشتنی دارد؟ غیرت مردانی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه مقابل دشمن مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان نیفتد اما این عناصر سر سپرده و خود فروخته هر جا که قطار پیشرفت انقلاب اسلامی را در حرکت می بینند، برای خوش رقصی مقابل دشمنان جمهوری اسلامی به آن سنگ پرانی می‌کنند.


وی افزود: دشمنان با جنگ رسانه‌ای می‌خواهند در مسیر هموار انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند اما نمی دانند سنگ اندازی برای اعمال ضربات اقتصادی به ایران موجب رشد و شکوفایی سازمانی، فکری، اجرایی و عملیاتی هم در بدنه مردم و اجتماع و هم در ساختارهای سازمانی و قوانین و قواعد موجود در کشور خواهد شد.


مدیر اقتصادی شرکت ادامه داد و گفت: قطعا مردم فهیم ایران اسلامی عزیزمان و به ویژه ماهشهر هم از ماهیت این پروژه مطلع هستند و هم با چهره های سرمایه گذار که افتخار آفرینان این کشور هستند،آشنایند. این جنگ نرم رسانه ای قطعا بر مردم فهیم ایران تاثیری نداشته و نخواهد داشت، در این شرایط مسوولان هم باید کمر همت ببندند و شرایط تسهیل در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تولید، اشتغال و ارایه خدمات به مردم را احیا و در این مسیر حرکت کنند.

وی اظهار داشت:اکنون که به واسطه فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم باید از طرح هایی همچون این پروژه در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت کنیم و دشمن از این موضوع ناراحت است و با چنین اقدامی دست به تخریب سرمایه‌گذاران این پروژه می زند تا مقابل یکی از حرکت های ارزشمند و رشد کشورمان سنگ اندازی کنند.

وی در پایان گفت: مخالفان نظام و دشمنان پیشرفت مردم ایران در صدد خرابی پروژه های منحصر به فرد و پروژه هایی با آینده درخشان در ایران و منطقه هستند، مخصوصا پروژه هایی که باعث محرومیت زدایی است و باعث افزایش رضایتمندی مردم از امکانات خواهد شد. این دشمنان با هر وسیله ای به دنبال خراب کردن و از بین بردن دستاورد های خوب و موثر در منطقه، با روش های بسیار خاص هستند. از جمله مواردی حتی بوده در داخل کشور اتفاق افتاده که این افراد قطعا از دشمنان پیشرفت ایران خط گرفته بودند و اقداماتی انجام دادند که با ورود به موقع و هوشیاری مسوولین طراز اول استان خوزستان و شهر ماهشهر ، این توطئه ها نقش برآب شد اما متاسفانه عملکرد این افراد به گونه ای است که در برخی جاها نفوذ کرده اند اما با لطف الهی، این توطئه ها یکی یکی خنثی خواهد شد و ما همچنان با عهدی که با خود و خدای خود بسته ایم پایبندیم و مطمئن هستیم که با مشارکت خود مردم نمونه و بی نظیر استان خوزستان و علی الخصوص شهر ماهشهر که الحق و الانصاف یکی از بهترین مردمان کشور عزیزمان می باشند این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد؛ ان شا الله

خبرنگار:مهدی حساکره

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901316

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است