Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:28:14 GMT

سپاه يک مجموعه پيشتاز در عرصه جنگ ترکيبي

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۷۱۵۱

خبرگزاری آریا-حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت:سپاه یک مجموعه پیشتاز در عرصه جنگ ترکیبی است که با بصیرت و شناخت در چندین جبهه به مصاف دشمن رفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سالانه فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی در مشهد مقدس، با تشریح ابعاد جنگ‌های جاری در جبهه امروز حق و باطل، همه جانبه و ترکیبی بودن را از ویژگی‌های آن برشمرد و گفت: جهاد ترکیبی، موثرترین راهبرد در برابر جنگ ترکیبی دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان این که در جنگ ترکیبی هر بخشی ناظر به هدف اصلی تعیین شده، ماموریت خاص خود را در چارچوبی مرکب و چند وجهی دنبال می‌کند، گفت: بر همین اساس جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغی و جنگ امنیتی و... در ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر، شکل و سازمان پیدا کرده است.
وی مقابله و راهبرد ترکیبی را پیش زمینه پیروزی دانست و گفت: باید فصل جدیدی در میدان جنگ با دشمن را رقم زد که پایه و اساس آن، جهاد ترکیبی است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: جنگ ترکیبی یک هدف نهایی را در بطن خود دارد و آن تهاجم فکری و سیطره عقیدتی، تقدس زدایی از مبانی الهی و کمرنگ کردن غیرت دینی است.
وی افزود: در جنگ ترکیبی، دشمن هم اقتصاد را نشانه می‌رود و هم سیاست و هم فرهنگ و هم اعتقادات و ارزش‌ها را، اما هر چند که امروز جنگ اقتصادی یکی از جلوه‌های ملموس و بارز دشمنی علیه ملت ایران است، اما در عین حال می‌تواند عملیات فریب برای زدن نقطه اصلی یعنی فکر و فرهنگ جامعه نیز باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: واکنش طبیعی و مدبرانه و حکیمانه به سوگیری استراتژی دشمن از جنگ شاخه‌ای به جنگ خوشه‌ای و ترکیبی، چیزی جز جهاد ترکیبی همه نیرو‌های انقلاب به ویژه نیرو‌های مسلح در برابر این جنگ نیست و نیروی زمینی سپاه باید در چنین جهادی به یک الگو و سرمشق تبدیل شود.
وی افزود: وقتی مبنای راهبرد دشمن بر این پایه استوار است، نمی‌توان تمرکز و نیروی خود را در یک جبهه تک بعدی قرار داد و تنها به میدان جهاد امنیتی و نظامی اکتفا کرد.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با اشاره به جلوه‌های پیشتازی نیروی زمینی سپاه در عرصه‌های گوناگون افزود: یکی از امتیازات چشمگیر نیروی زمینی سپاه در کنار همه نیرو‌ها طی 5 سال گذشته، عملکرد قاطع امنیتی و درعین‌حال پیشتازی در عرصه خدمت رسانی، مردم یاری و سازندگی بوده است.
وی افزود: به لطف الهی، آینده این انقلاب در پرتو مجاهدت‌های جاری، بسیار روشن است و بالاترین عبادت، زمینه سازی نهضت ظهور است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با اشاره به اهمیت حدیث ثقلین به عنوان اساسی‌ترین راهکار و نسخه مصونیت بخشی گفت: برای صیانت از فرزندان خود و انقلاب در این دنیایی که ابلیس بیش از پیش میدان پیدا کرده است، آوردن آنان به سنگر قرآن و ولایت است.
وی درپایان تصریح کرد: اگر در چنین سنگری قرار گرفتند، هیچ تهاجم فکری و فرهنگی قادر به خارج کردن آنان از صراط مستقیم نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سپاه حجت الاسلام و المسلمین المسلمین حاجی صادقی نیروی زمینی جنگ ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخصه انقلابی بودن افراد میزان شناخت از دشمن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مصطفی مثنوی، امروز_ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_ در آئین معارفه اولین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مارگون، اظهار کرد: قدم برداشتن در این مسیر والا و ارزشمند، ماندگار است و افراد به میزانی که به کشور و خادمان خود دل‌بسته باشند از مسیرهای انحرافی دور خواهند شد.

وی افزود: همه آحاد مردم، به خصوص بسیجیان باید با مفاهیم و عملکرد سپاه به‌خوبی آشنایی داشته باشند و این آشنایی را چراغ راه خود قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین مؤلفه در انقلابی بودن شخص یا اشخاص، میزان شناختی است که آنان از دشمن دارند، چرا که در دوران گذشته به‌دلیل بی‌بصیرتی و نداشتن شناخت از دشمن، زمینه نفوذ دشمن در کشور به روش‌های گوناگون فراهم شد و توجه به استحکامات درونی سپاه یکی ازشیوه‌های انقلابی‌گری است و مهم‌ترین عامل موفقیت در دهه‌های اخیر همراهی و هم‌سویی دولت و مردم با خادمان خود در سپاه پاسداران است که این مورد به‌خوبی توانسته است دشمن تا دندان مسلح را در دنیا رسوا کند.

مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون در ادامه این آئین، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از سرمایه‌های عظیم و بازویی توانمند در تمام عرصه‌های میدانی این نظام هست و عملکرد این شجره طیبه چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن بر هیچ‌کس چه دوست و چه دشمن پوشیده نیست.

وی افزود: در هیچ جای جهان و در هیچ کشوری سراغ نداریم که دولت و نیروهایش توانسته باشد در تراز سپاه پاسداران در هر عرصه در راستای خدمت‌رسانی و حفظ امنیت کشورش فعالیتی چشم‌گیر همچون سپاه ما داشته باشد یا خدمتی به مردمش کرده باشد.

اندرخور تصریح کرد: رشد درونی سپاه پاسداران از لحاظ ایمان، اقتدار، عمل و آمادگی از دیگر شاخصه‌های مهم این نهاد مقدس است که اگر بخواهیم از این مقوله‌ها بی‌تفاوت بگذریم بی‌انصافی محض است و در حق آنان عدالت و انصاف را رعایت نکرده‌ایم و باید قدردان این نیروی قدرتمند، مخلص، زمان‌شناس، دشمن‌شناس و ضدتروریست باشیم.

کد خبر 751485

دیگر خبرها

  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»