Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار ایلام گفت: باید از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۶ به نفع تولید و اشتغال استان استفاده کرد و تسهیلات تبصره ۱۶ بدون نوبت در اولویت پرداخت بانک ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری برنا ایلام، دکتر «شهریار عباسی»، معاون اقتصادی استانداری ایلام در نشست بررسی تسهیلات تبصره ۱۶ استان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و رشد تولید در بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود، گفت: عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ارائه تسهیلات این حوزه به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات نوبت دهی و نوبت بندی در پرداخت تسهیلات و ضرورت حذف قید و بندهایی که فرایند پرداخت را کُند می کند، افزود: بانک ها هر گونه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را از نوبت بندی مستثنی و نسبت به آماده سازی پرونده‌های مرتبط با تبصره ۱۶ اقدامات لازم را بعمل آورند.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه نگاه ما در مسیر اجرای قانون تبصره ۱۶، حمایتی است، از بانک های عامل خواست با رفع محدودیت ها، ساز و کار تسهیل کننده را برای متقاضیان فراهم و نسبت به توجیه کارکنان شعب خود در سراسر استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد هر کدام از دستگاه های اجرایی بصورت جداگانه بررسی می شود، تأکید کرد: حضور مدیران بانک ها در جلسات تبصره ۱۶ الزامی است.

معاون اقتصادی استانداری ایلام، پرداخت تسهیلات تبصره های ۱۶ و ۱۸ را یک تکلیف برای بانک ها عنوان کرد که باید بدون نوبت دهی در اولویت پرداخت قرار گیرد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای جذب اعتبارات تبصره ۱۶ در سال گذشته گفت: امید است با همت و همدلی این روند در سال جاری استمرا پیدا کند و بتوانیم از رهگذر این تلاش بخشی از مشکلات اقتصادی استان را حل کنیم.

 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال تسهیلات تبصره ۱۶ تسهیلات تبصره ۱۶ بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان