Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:52:12 GMT

۳۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید در یزد احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۷۴۱۲

۳۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید در یزد احداث می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی جم در گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان یزد اظهار داشت: وزارت نیرو برای جبران کمبود برق در دو حوزه افزایش تولید و مدیریت تقاضا به وسیله صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: در مدت چهار سال برنامه وزارت نیرو ایجاد ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه است که ۱۰ هزار مگاوات آن نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند که از این میزان ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جم با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در بخش خانگی و تاثیر روحانیون بر مردم افزود: در این بخش الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیر گرم و عادی ۳۰۰ کیلو وات است و مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلووات به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت خواهند کرد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد عنوان کرد: مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلوو وات ساعت، پنج برابر تشویق می‌شوند، یعنی به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان تشویق خواهند شد.

کد خبر 5543082

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شرکت توزیع برق استان یزد نیروگاه برق عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیراز شیوع کرونا اربعین حسینی عکس استانها ایلام خراسان رضوی غدیر خم اردبیل هزار مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان

 پژمان اختری اظهار داشت: واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: با راه اندازی واحد شماره چهار، فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام رسیده و هر چهار واحد با آمادگی کامل به استقبال روز‌های گرم سال می‌رود.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: تولیدحداکثری وکاهش نرخ خروج اضطراری به عنوان یکی از اهداف مهم این مجموعه در سال جاری خواهد بود.

 نیروگاه شهید مفتح همدان متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت هزار مگاوات به عنوان اولین و تنها مرکز تولید انرژی الکتریکی با استفاده از پساب تصفیه شده شهری در کشور، علاوه بر تأمین دو درصد برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور، نقش مهمی در پایداری برق استان همدان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!